Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät syöttää vauvaa yöllä?

Vierailija
07.05.2011 |

Hiisi, suututtaa taas kun luin Vauva-lehteä. Taas joku isi auttaa äitiä syöttämällä vauvaa yöllä! Siis hä? Mitä isi vauvalle syöttää? Korviketta vai?

Herätkää hyvät ihmiset, imetys onnistuakseen nimenomaan tarvitsee yöimetystä, monesti useamman kerran. Eikä se yöheräily oo yhtään paha, kun ottaa lapsen viereen ja laittaa tissin suuhun, voi itsekin nukahtaa!

Meidän isi sai hyvin nukuttua vauva-aikana ja itsekin nukuin vauvan kanssa + päiväunet niin en ollut niin väsy.

En vaan ymmärrä, vauva tarvitsee ensisijaisesti äitiä etenkin yöllä! Kyllä meidän isi on sitten myöhemmin hoitanut lapsia yöllä, kun en ole enää imettänyt.

Tuntuu vaan, että ei tajuta, ettei korvike korvaa äidinmaitoa, jonka kaikkia hyviä ominaisuuksia ja vaikutuksia vielä ei edes tiedetä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon ollut välillä öitä pois ja mies on syöttänyt minun lypsämään maitoa vauvalle=)

Onko tämä hyväksyttävää?=)

Vierailija
42/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva huolii pullon, miksi sitä ei saisi käyttää? Naapureilla isä hoiti aina yhden yösyötön pullosta ja äiti imetti muuten loistava ratkaisu! Näin äiti pääsi myös tarvittaessa käymään jossain ilman vauvaa. Ei kaikkien tarvitse olla imetysfanaatikkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies raukka joutui ainakin viidesti heräämään vauvavuoden aikana antamaan vauvalle yöllä ruokaa... tosin ei korviketta vaan ihan omaa lypsettyä maitoa vauva sai (ei taida silti parempaa arvosanaa saada toimintani)

Ja ihan kaikesta pahinta on että jopa äitini eli lapseni mummo on yhtenä yönä ollut täällä hoitanut yösyötöt!

Korviketta lapsi on saanut vasta sitten kun itse jätti tissin syömisen pois. Ja juu tosiaan itse jätti. En halunnut enää siinä vaiheessa pakottaa koska olimme jo niin lähellä 1v synttäreitä, huono äiti siis kun en enää tissiä pakottanut suuhun...

Vierailija
44/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Oletko koskaan ajatellut että kaikilta se imetys ei onnistu!!! Itse voin omasta mokemuksesta kertoa, että vaikka kuinka yritin imettää yöllä siten, että vauva vieressä jne. Niin monesta haasteesta johtuen tuloksena oli vain huutava vauva ja hikinen ja hermostunut äiti. Imetyksessä voi olla teknisiä haasteita, niin kuin varmasti tiedät. Kaikilta se ei heti onnistu, eikä vielä myöhemminkään, vaikka kuinka yrittäisi. Itse olen molempien lasten kohdalla yrittänyt niin paljon, että ajoin itseni ihan loppuun. Neuvolastakin jo sanoivat että nyt kannattaa jo alkaa miettiä omaa jaksamistakin. Eli silloin on vain pakko antaa myös korviketta lisänä ja silloin sen voi tehdä myös isä. Kyllä se äitikin unensa tarvitsee myös! Ja mitä päiväuniin tulee - kaikki vauvat eivät myöskään nuku kunnon päiväunia. Esikoiseni esim. nukkui puolen tunnin pätkiä. Niin että kannattaa kuule miettiä ennen kuin "suuttuu" näistä asioista. Varmasti jokainen äiti yrittää kaikkensa oman lapsensa kohdalla.

Vierailija
45/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kuitenkin todennäköisesti eri-ikäisiä ja osa on jo hieman isompia. Tietty jos on vaikka taaperoikäiset viitoset tai neloset ja heidän lisäkseen vauva niin sitten on eri asia... Meillä 3 lasta kahden vuoden ikäeroilla ja torkkuja olen pystynyt aina ottamaan jos olen halunnut. Lapset päiväunille/ levolle, dvd pyörimään tms ja sohvalle pitkälleen. Ei siinä sen kummempaa. Lyhytkin lepohetki auttaa taas jaksamaan.

oo koskaan nähnyt järkeä siinä että mies heräilisi yöllä syöttämään vauvaa. On se kuitenkin eri asia olla väsyneenä töissä kuin kotona, jossa voi vaikka ottaa joskus päivätorkut.

joillakin vaan saattaa olla enemmän ;)

minä olen ihan pökerryksissä jos otan jotkut pikkutorkut. Ne on kunnon päikyt tai sitten ei ollenkaan. Ja minä nukahdan sikeästi, joten minä en voi ottaa päikkyjä, kun on kaksi muuta hereillä.

Vierailija
46/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen maha on pienen kuulan kokoinen. Yleensä kysymys on siitä, että äiti pelkää, mitä jos maitoni ei riitäkään? Juuri tuon takia äiti stressaantuu ja imetys ei onnistu! Jos lapsi saa olla tarpeeksi rinnalla imeä vaikka ihan tyhjältä tuntuvaa rintaa, äiti lepää ja juo hyvin, niin uskon, että maito nousee kohisten.

Itse en itkettänyt lapsiani vaan työnsin tissiä suuhun. Pieni vauva ei sitäpaitsi tiedä, että nälkä lähtee syömällä, vaan saattaa huutaa, eikä edes huoli rintaa.

Vähitellen lapsi oppii, että ikävä tunne lähtee pois, kun imen tuosta ja itkeminen vähenee.

Molemmat lapseni ovat olleet yli syntymäpainonsa, kun ovat sairaalasta lähteneet. Mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän tilaa maitoa, vaikka maidon toimituksessa saattaa mennä hetki, niin tärkeää on, ettei hätäile, vaan syöttää, syöttää ja syöttää. Lisämaito vain sotkee, eikä vauva ime tarpeeksi.

..loppujen lopuksi uskon, että syynä on vain puutteellinen tieto ja imetysvastainen yhteiskunta ja kasvatus..

Siinä vaiheessa kun olin riiputtanut kuukauden vanhaa esikoista tissillä jonkun 3 h putkeen ja herra vetäs sen jälkeen pullosta noin 300 ml korviketta, niin totesin että nyt tää v**un pelleily saa riittää. Ei se aina riitä, että vaan imettää ja imettää, jos sitä maitoo ei tuu tarpeeks!

Vierailija
47/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

revi siitä ap :D

Vierailija
48/48 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai olla tissillä niin paljon kun halusi mut silti huusi nälkäänsä..

Kuopus roikkui myös tissillä koko ajan ja nukahti sen jälkeen tyytyväisenä mutta kun paino vaan ei noussut! Tehoimetys kahden tunnin välein parin viikon ajan muttei vaan paino noussu -> lisämaito. Sitten kun ensin imettää puoli tuntia ja heti perään lapsi juo pullosta hirveän määrän niin ei siinä enää paljona innosta imettää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi