Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko nukutatte yli 4-vuotiaita lapsianne?

Vierailija
07.05.2011 |

Meidän 4,5 -vuotias valvoo iltaisin 21-21.30 ja minun pitää nukuttaa lapsi meidän sänkyyn, tai oikeastaan vieressä olevaan "sivuvaunuun".

Luen siis lapselle satuja ja makaan vieressä noin 1-1,5 tuntia joka ilta.

Itsekin usein nukahdan samalla, ja mies on ehkä hieman pettynyt, kun meillä ei ole yhteistä aikaa juuri koskaan.

Isä ei kelpaa nukuttajaksi. Meillä ei ole muita lapsia.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla nukutettu varmaan 3 vuotta täytettyään, sitä ennen oli kyllä harvinaisen hankalaa.

Vierailija
2/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset jäävät sänkyihinsä kuuntelemaan musiikkia ja nukahtavat itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mene noin kauaa. Tai nukkuuko päiväunet? Voisiko lyhentää tai jättää pois?

Meidän 4 v jää pääsääntöisesti yksin sänkyyn ja nukahtaa omia aikojaan.

Vierailija
4/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v, 4 v 9 kk ja 6 v nukahtavat itse. Oma huone isoimmalla, kaksi nuorinta jakavat huoneen. Iltasatu luetaan sohvalla, sitten lapset peteihinsä, peitot päälle, valot pois ja ovi kiinni. Nukahtavat itse 5-15 minuutissa.

Aika sairasta tuo teidän meininki.

Vierailija
5/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on säännölliset iltatoimet (alkamisaika hieman vaihtelee, viikonloppuisin myöhemmin) ja niiden jälkeen lapsi menee sänkyynsä, minä peittelen ja toivotan hyvää yötä. Se on siinä. Joko nukkuu tai ei nuku, mutta lapsi tietää, että nukkumiseen olisi erittäin hyvä tilaisuus.

Vierailija
6/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta tuo teidän meininki.

ihan todella sitä mieltä?

Itse olen alkanut huolestua parisuhteemme tilasta, koska haluaisin toisenkin lapsen.

Mutta asiaa hanaloittaa se, ettei meillä ole koskaan yhteistä aikaa miehen kanssa, koska minun rytmit menee lapsen tahdissa.

Ap

Vierailija
7/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isästä mahtaa tuntua pahalta kun isä-lapsisuhteen ei ole annettu kehittyä omivan äidin takia

lapselle selvät sävelet siitä että satu (yksi) luetaan jas itten hän nukkuu itse.

Vierailija
8/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 8v, 5v ja 2v.

Illalla iltapesut ja pisut, ehkä iltasatu, levylta tykkäävät kuunnella vielä jotain tuutulauluja ja peittelen ipanat nukkumaan. Se siitä.

Voi pojat, että mua riepoisi jos vuosikaudet joutuis nukuttelemaan tenavia. :O Kyllä mä nyt vauvaikäiset vielä olen viereen tai syliin nukuttanut (lukuunottamatta keskimmäistä, joka ei yksinkertaisesti nukahtanut syliin tai viereen kuin ihan vastasyntyneenä), jos tarvis vaatii, mutta sen jälkeen on opetettu nukahtamaan omia aikojaan, ellei oo siihen mennessä oppinut.

Vierailija
9/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 4,5 v lapsi, ei enää vauva eikä taapero vaan sen ikäinen jolta voi vaatia asioita. Te annatte tuon lapsen määrätä jopa nukkumaanmenosta ja siitä miten iltanne vietätte. Et varmaan voi koskaan olla iltaisin poissa ja lapsi kotona isän kanssa, koska isä ei kelpaa nukuttajaksi.

Lapsi määrää sinun, aikuisen, nukkumis- ja valverytmit, seksielämännekin. Kerro vielä että olet kotona lapsen kanssa eikä lapsi ole ikinä ollut yökylässä?

Miten mieskään voi kunnioittaa ja rakastaa naista, joka ei vietä hänen kanssaan aikaa, koska elää ja hengittää leikki-ikäisen lapsensa tahdissa? Lapsen piti tulla osaksi perhettänne ja suhdettanne, nyt lapsi on parisuhteenne korvaaja. Ole vaimo miehellesi, nainen ja kumppani miehellesi, eikä pelkästään äiti lapsellesi.

Miksi hyväksytte sen, että lapsi määrää tahdin?

ihan todella sitä mieltä?

Itse olen alkanut huolestua parisuhteemme tilasta, koska haluaisin toisenkin lapsen.

Mutta asiaa hanaloittaa se, ettei meillä ole koskaan yhteistä aikaa miehen kanssa, koska minun rytmit menee lapsen tahdissa.

Ap

Vierailija
10/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukuteta enää ketään. 2v, 4v ja 6v menevät iltatoimien jälkeen sänkyyn ja nukahtavat sinne itse. 1v jälkeen on riittänyt se, että viedään sänkyyn, peitellään ja toivotetaan hyvää yötä.

Joskus yritettiin lukea iltasatua, mutta siitä luovuttiin, kun lukija nukahti ennen nukutettavia. :D

Vierailija
11/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä seksiäkään joka ja koko ilta harrasteta.

Suurin osa kuitenkin vaan tuijottaa töllöä sen jälkeen kun lapset on nukkumassa, ei siinä mitään laatuaikaa vietetä.

Meillä on aina menty samaan aikaan nukkumaan kuin lapsetkin, n. 21.30-22 ja perhe voi HYVIN. Ei nukuturumbaa koskaan.

Vierailija
12/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi nukahtanut aina itsekseen omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Nuorin nyt 3v ja alta vuosikkaana siirtyi omaan huoneeseen ja sinne myös nukahtanut aina ilman nukutteluja. Kyllä 4v pitäisi jo pystyä nukahtamaan itsekseen ilman 1-1½h nukuttamista!!!!

Vierailija
13/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä miksi jotkut tekevät sellaista???? Iltasatu on luettu ja sitten sänkyyn ja hyvät yöt. Vauvoilla vielä helpomaa. Pesut ja sänkyyn ja unirätti käteen. Siinä se. Meillä alkaa vanhempien aika klo 20.00. Pitäähän sitä joskus ehtiä puuhailemaan puolisonkin kanssa. Minä en ainakaan jaksaisi muuten.

Vierailija
14/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään nukuttaa lasta, kun osaa itapesun, sadun ja laulujen jälkeen nukahtaa ihan itsekseen. Ja tottakai ihan omaan sänkyyn.

Turha vinkua sitten kun miehesi käy vieraissa, kun vaimolla ei ole aikaa hänelle, vaan hyytyy iltaisin lapsen viereen. Ja pettäjämiestähän et tietenkään katso, joten erohan se on edessä. Eli kannataisiko harkita tekevänsä jotain parisuhteesi eteen? Vietät lapsen kanssa kahdenkeskistä aikaa ennen nukkumaan menoa, mutta ei siihen voi koko iltaa mennä!

Vierailija
15/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua voi yksinkin. Iltapesu, iltasatu ja silitys -> yövalon kanssa yksin. Asian voi selittää lapselle ja vaikka palkita onnistuneesta illasta. Pieni protestihuutokaan ei ole mitenkään sama kuin itkettää pientä vauvaa. Mun kaveri nukuttaa tuolla tavalla 5-vuotiastaan ja heillä tuli avioerokin. Tuskin nyt yksin tuon takia, mutta kyllä parisuhdekin aikansa tarvii. Lapset ajoissa nukkumaan ja vanhemmat sohvalle nauttimaan ajasta yhdessä. Meillä 1-vuotias täytyy vielä nukuttaa, mutta siihen menee 20 minuuttia ja se tehdään kahdeksalta. Sillä välin isomman lapsen iltatoimet ja puoli ysiltä me istutaan miehen kanssa kainalokkain sohvalla. Näin illan pitää mennä. Ei mikään parisuhde kestä sitä, että vuodesta toiseen mennään illat yksin lasten pillin mukaan.

Ap, laita mies asialle. Kerrotte lapselle uuden käytännön ja mies laittaa lapsen sänkyyn. Jos/kun alkaa itkeä, niin mies on jämäkkänä huoneessa ja sanoo: "äiti ei nyt tule ja nyt nukutaan". Sinä voit lähteä vaikka kävelylle siksi aikaa, niin lapsikin osaa suhtautua isän tapaan toimia realistisesti ja takaporttia ei ole. Ostatte kivan yövalon ja lupaatte välillä käydä katsomassa. Ja käytte kanssa kääntymässä ovella viiden minuutin välein. Tai vaihtoehtoisesti otat lehden ja menet huoneen oven eteen lukemaan. Jos lapsi yrittää kukkua tai nousta, niin sanot heti, että "pää tyynyy, jos olen tässä". Sitten alat käydä muualla tyyliin "käyn hakemassa juomista ja palaan pian". Sitten vetkuttelet pari minuuttia ja palaat vaan kertoaksesi, että pitää mennä vessaan ja taas vetkuttelet viisi minuuttia jne. Joka tapauksessa sieltä sängystä ei nousta ja sinne mennään heti takaisin, jos yrittää.

Vierailija
16/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapseni (2 ja 4 v)pienestä pitäen nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn.

Edellytys on, että lapsi on jo valmiiksi väsynyt. Yleensä meillä lapset menevät mielellään omaan sänkyyn ja nukahtavat tyytyväisinä. Joskus joudutaan viemään nukkumaan useamman kerran.

Jostain syystä lapsesi ei koe oloaan turvalliseksi, eikä osaa nukahtaa yksin. Oletko kysynyt mikä pelottaa tms. meillä poika ei meinannut nukahtaa kun päivällä seinälle laitettu pääkallolippu pelottikin illalla. Otettiin se pois ja nukahti mieluusti.

Luin vasta, että unihäiriöisillä aikuisilla on usein lapsuuden nukahtamiseen tai nukkumiseen liittyviä traumoja, joista unihäiriöt juontuvat.

Meidän 4-v poika ulkoilee päivässä n. 2-4 tuntia, herää n. klo 6.00 ja menee nukkumaan n. klo 20.00.

Päiväunia nukkuu välillä, mutta myöhentävät nukahtamista yöunille.

Vierailija
17/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten vauvojen huudatusunikoulua en hyväksy, mutta 4-vuotiasta voi jo huudattaakin, jos ei muuten saa käytäntöä muutettua. Ihan käsittämätön ajatus, että joka ilta menisi lapsen nukkumistalkoisiin. Etkö itse kaipaa rauhaa ja aikaa lukea ennen omia unia? Laittakaa rytmi vaan selväksi: kahdeksalta iltapala, sitten iltapesu ja iltasatu max 10min. Puoli yhdeksään mennessä lapsi on sängyssä ja teillä omaa aikaa. Me oltiin niin tylyjä, että lapsi sai (olettaen, että nukkuu päikkärit ja ei vielä kauheasti nukuta) lueskella kuvakirjoja tai leikkiä pehmoleluilla makuullaan. Joskus meni 3-4 -vuotiaana puoli tuntia tai tuntikin, kun höpötteli itsekseen, mutta ei valittanut. Sellaista se elämä on. Ei lasten kanssa tarvi nykyaan pelata, ettei aktiviteettia tarpeeksi tulisi, vaikka joskus olisi tylsaa itsekseenkin.

Vierailija
18/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä aikaa kymmeneltä nukkumaan. Nukkuu siis meidän kanssa samassa huoneessa.

Vierailija
19/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v jää sinne itse ja nukahtaa pikimmiten.

Puolisen vuotta on menty näin. Aiemmin oli just älytöntä pelleilyä, vieressä sai olla tunnin ennen kuin lapsi nukahti. Sitten mies päätti että nyt loppuu ja poika saa opetella nukahtamaan itse. Helposti se kävikin, ei ole yhtä ainoatakaan kertaa yrittänyt tulla sängystään pois ja aina jää yvon nukkumaan.

Vierailija
20/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltasadun jälkeen annetaan hyvänyön suukko, lauletaan laulu ja sitten lähdetään huoneesta. Joskus saattaa jutella vielä jotain huoneestaan mutta yleensä vastataan pikaiseen ja sanotaan että jutellaan aamulla lisää, hyvää yötä.