Miten masennuksesta pääsee?
Tuntuu että lääkkeet tekee pökeröisen olon. Ajatuskaan ei kulje niin kuin ennen. Ei jaksa tehdä oikein mitään ja aloitekyky on huono. Minulla on ollut psykoottinen masennus. Miten pääsisin tästä pois? Terapiaa joudun odottamaan syksyyn ja en tiedä mikä terapia olisi minulle hyväksi. Niin ja auttaako se. Nyt käyn juttelemassa sairaanhoitajan kanssa 2viikon välein ja tuntuu ettei oikein auta.
Palasin töihin ja sen jälkeen olen taas ollut masentunut ja väsynyt. =( En tiedä miten tästä olosta pääsisi ja tuntisi ilon tunteita tai itsensä normaaliksi.
Kommentit (13)
Voin sitten kertoa onko omakoht kokemuksia kyseisistä lääkkeistä.
Nyt just on luonto parhaimmillaan, puut saavat lehtiä ja aurinko lämmittää jo. Tutkailet kasveja, leskenlehdet jo ainakin kukkii ja kohta Tuomi huumaaa tuoksullaan.
Aloitettiin juuri uusi iltalääke ja antipsykoottinen lopetettiin.
Eli aamuisin ixel ja iltaisin mirtazapin. Nyt ollut huimausta, huonoa oloa,väsymystä ja välillä vavottanut. Mirtazapin ollut vasta 5 päivää. Ixel ollut jo 6kk
tepsivät myös syöpään, sydänsairauksiin ja ylipäätään mihin tahansa sillä kaikki on itsestäsi kiinni!
- pidä prinsessapäivä
- ota itseäsi niskasta kiinni
- vaihda työpaikkaa
- vaihda miestä
- jos pidät saman miehen, viettäkää uusi kuherruskuukausi
- lähde lenkille
- laihduta
- ja ennenkaikkea katso peiliin: sieltä se vika löytyy
kun Mirtazapinia syöt. Ihan hirveetä myrkkyä koko lääke. En tiedä kenelle sopii. Se huono olo, väsymys ja huimaus johtuu ainakin Mirtazapinista. Jos olisin sinä, niin pyytäisin lääkäriltä lääkityksen vaihtoa.
Olen syönyt myös Ixeliä joskus, se oli mulla aivan tehoton.
Terapia autta kyllä, kunhan pääset kunnon terapeutille ainakin 2 krt/vk. Kerran kahdessa viikossa on aivan liian vähän, siinä jutut jäävät vielä pinnallisiksi eikä ongelmien aiheuttajaan pääse käsiksi.
Luulen, että tarvitsisit pidemmän sairasloman ja tosiaan lääkityksen korjauksen ja enemmän terapiaa.
aloitusoireet on kyllä ihan normaaleja ja lääkkeen tehon näkee vasta useamman viikon päästä. Nyt koet vasta sivuoireita jotka oman kokemuksen perusteella kyllä loppuu parissa viikossa. Psykoottisesta masennuksesta tuskin ilman lääkehoitoa paranee ja jos ilman lääkkeitä menit psykoottiseksi niin tuskinpa masennuksesi lääkkeistä johtuu. Tietty joku lääke voi olla parempi kuin toinen. Mä sanoisin että masennuksesta pääsee oikealla lääkityksellä, terapialla ja lepäämisellä ja sen jälkeen normaalilla elämällä.
aloitusoireet on kyllä ihan normaaleja ja lääkkeen tehon näkee vasta useamman viikon päästä. Nyt koet vasta sivuoireita jotka oman kokemuksen perusteella kyllä loppuu parissa viikossa. Psykoottisesta masennuksesta tuskin ilman lääkehoitoa paranee ja jos ilman lääkkeitä menit psykoottiseksi niin tuskinpa masennuksesi lääkkeistä johtuu. Tietty joku lääke voi olla parempi kuin toinen. Mä sanoisin että masennuksesta pääsee oikealla lääkityksellä, terapialla ja lepäämisellä ja sen jälkeen normaalilla elämällä.
ja sun pitäisi pitää varmaan pitempi sairasloma, voi olla että menit liian aikaisin töihin ja se vain estää paranemisen. Järkevämpää nyt pitää sopivan pitkä loma kuin ajautua ennenaikaiselle eläkkeelle.
7:lle, mitä lääkettä itse syöt? Terapiasta on vaan sanottu että pitää olla paremmassa kunnossa. En tajua? Töihin kyllä olen kunnossa? Mitään testejä työkunnosta ei edes tehty vaan oma mielipide. Nyt vaan huomaan kuinka väsynyt olen. Jos tekee jotain niin sen jälkeen on tosi väsynyt olo loppupäivän. Olen aina ollut se joka pinnistelee viimeiseen asti. Ixelin oli määrännyt lääkäri sairaalasta jossa olin psykoosin takia. Nykyinen lääkäri on myös ihmetellyt ixeliä mutta ei ole vielä vaihtanut. Itse en oikein osaa sanoa onko siitä mitään tehoa. Ei vissiin.
Mulla ei ole psykoottista masennusta, pelkkä "tavallinen" masennus ja olen ollut sen takia hoidossa sairaalassa muutamia kertoja. En siis tiedä mitään psykoottisen masennuksen hoidosta, mutta tässä on mun lääkitys:
Aamulla on Cymbalta 60 mg
Illalla Azona 100, lisäksi otan Stilnoctin.
Cipralex oli mulle oikein hyvä lääke, mutta se piti vaihtaa pois, koska se vei seksihalut. Hyviä lääkkeitä on paljon, nyt sun kannattaa vaan alkaa kokeilemaan lääkärisi johdolla.
Et kyllä kuulosta siltä, että olisit työkunnossa...
Mäkin olen joskus kuullut sellaista, että pitää olla tarpeeksi hyvässä kunnossa jaksaakseen käydä terapiassa. Mutta sun kyllä pitäis jotain apua saada nyt.
Tää on nyt mun mielipide, mutta mun mielestä sun kannattais heti maanantaiaamusta mennä lääkäriin ja selittää sun tilanne.
tilanne Mirtazapinin kanssa. Aluksi olin ihan tööt, mutta kun totuin, olotilakin koheni. Aamuherääminen oli kyllä vaikeaa. Mä söin Mirtazapinia ensisijaisesti siitä syystä, että kärsin unettomuudesta.
Söin sitä n. vuoden ja vaihdoin Triptyliin, kun olo oli vähän kohennut. Sekin auttaa nukkumiseen, mutta alkuvaiheessa ei olisi kyllä mulle riittänyt.
Kävin terapiassa, mutten kyllä voi sanoa, että olisin saanut sieltä mitään suuria ahaa-elämyksiä. Varmaan se auttoi, mutta ehkä jonkun toisen terapeutin kanssa olisin voinut saada vähän paremmankin kokemuksen.
Mulla masennus alkoi hälvetä, kun itse tajusin kerran, että hei, ehkä mun koko loppuelämä ei tulekaan olemaan tällaista paskaa. Se auttoi elämänmuutoksessa. Aloin seurustelemaan aika pian sen jälkeen, kun olin päättänyt alkaa muuttamaan elämääni.
Kaikki vastanneita. Aion nyt vk-loppuna levätä ja tehdä mieluisia asioita ja maanantaina soittaa hoitavalle lääkärille ja kysyä mitä pitäisi tehdä, että katsotaanko vielä josko liittyisi lääkkeeseen vai pitääkö sairaslomaa pidentää vielä. =(
Voin sitten kertoa onko omakoht kokemuksia kyseisistä lääkkeistä.