Mitä teette, jos lapsenne jätetään leikkien ulkopuolelle?
Meillä on jatkuvasti lähipuistossa tilanne, että kaksi poikaa jättää minun poikani leikkien ulkopuolelle. Jos kuitenkin olemme puistossa niin, että vain toinen näistä pojista on paikalla, poikani leikkii hienosti ja tulee toimeen molempien kanssa (ehkä kuitenkin paremmin toisen pojan).
Eilen nämä pojat lällättelivät pojalleni ja menin sitten sanomaan, että tuo ei ole kivaa ja että kyllä kaikki pitää ottaa leikkiin mukaan. Enhän voi kuitenkaan ketään pakottaa leikkimään poikani kanssa, mutta pakkohan sitä jotain on sanoa. Näiden poikien äidit juttelevat yleensä keskenään jossain puiston nurkassa, eivätkä niin huomaa, mitä on tekeillä...
Kommentit (2)
leikkimään keskenään -oletko ajatellut?
Minä en nostaisi numeroa tuosta vaan sanoisin pojalleni ohimennen, että eipä ole mukavaa tuollainen käytös. Sen jälkeen auttaisin poikaani keskittymään omiin leikkeihin ja leikkisin hänen kanssaan itse.
Tässä elämässä osat vaihtuu aina välillä ja niin tässäkin saattaa käydä. Olen kyllä sitäkin mieltä, että lasten täytyy saada kokea pettymyksiäkin. Opeta siis poikaasi käsittelemään tuo juttu niitä kun elämässä tulee aina eteen -kaikille!!
Kun toisaalta en myöskään halua asettaa lastani siihen asemaan, että hänen kanssaan leikitään vain koska on pakko