Paljon teillä on puhdasta varallisuutta
eli varallisuus miinus velat. Kertokaa myös ikänne. Meillä n. 240 000€ ja 29 + 34v.
Kommentit (36)
miten joillain ei ole yhtään säästöjä. Itse olen aina pienestä palkastani säästänyt ja nyt 30v säästöjä on kertynyt n. 30000€. Lisäksi minulla on oma asunto, jonka lainaa olen lyhentänyt mukavasti.
Peritty euro on aina 1,4-kertaa arvokkaampi kuin omalla raskaalla työllä ansaittu, verotuksen yms. pakollisten maksujen takia. Lisäksi perintö tulee palkan päälle ilman että joutuu tekemään MITÄÄN.
Eiköäs olekin reilua.
eipä sitä suomessa palkkatyöllä voi paljonkaa omaisuutta kartuttaa. Se on kyllä totta että perintö on ainoa tie vaurauteen ja luulisin että se on kyllä myös paljolti asuntohintojen rakettinousun taustalla. Täytyy kyllä silti sanoa että sääliksi käy nuorta joka nyt joutuu aloittamaan omalla työllä eikä peri mitään!
miten joillain ei ole yhtään säästöjä. Itse olen aina pienestä palkastani säästänyt ja nyt 30v säästöjä on kertynyt n. 30000€. Lisäksi minulla on oma asunto, jonka lainaa olen lyhentänyt mukavasti.
ja isoa omakotitaloa?
kyllä vaurastuttu ihan omilla ansioillamme. Omaisuutta n.500000€ ja ikää 32 ja 34 vuotta. Ja olen tästä tosi ylpeä, sillä molemmat ollaan vaatimattomista perheistä lähtöisin.
No mut miksi alkaa haukkua perintöä saavia, ymmärrän et vituttaa jos on köyhät vanhemmat... mut oma vika! Itse ainakin nautin elämästä kun vanhemmat maksaa monet isommat kulut kuten auton, asunnon ja matkat silloin tällöin. En voisi kuvitella kituuttavani jollain hikisellä opintotuella tai Siwan kassalla jossa palkasta menee viel puolet veroa, yöks!
ikää 35 ja 38. Summassa on talo n 300 000, mökki 100-150t, velkaa n 50t.
Mies on saanut perintöä 4000 euroa, kaikki muu on itse ansaittua. Hyvä pohja on saatu sille, että olen ostanut ensimmäisen asuntoni vuonna 1995, kun hinnat olivat todella alhaalla.
Miten se on oma vika jos on köyhät vanhemmat!! Eiköhän henkilö päinvastoin ole joutunut kärsimään niistä köyhistä vanhemmista ihan tarpeeksi jo kouluaikoinaan, miks pitäisi vielä joutua kilpailemaan asuntomarkkinoilla niitä parempiosaisia vastaan jotka saavat avustuksia vanhemmiltaan??
Miten se on oma vika jos on köyhät vanhemmat!! Eiköhän henkilö päinvastoin ole joutunut kärsimään niistä köyhistä vanhemmista ihan tarpeeksi jo kouluaikoinaan, miks pitäisi vielä joutua kilpailemaan asuntomarkkinoilla niitä parempiosaisia vastaan jotka saavat avustuksia vanhemmiltaan??
Aika harvinaistahan tuo on. Meidän korkeasti koulutetussa lähipiirissä on jokainen ansaissut omat rahansa. Toki haluan vanhempieni olevan hengissä mahdollisimman kauan niin kuin myös isovanhempieni. Edes omat vanhempani eivät ole perineet vielä mitään. Itse he talonsa ovat maksaneet (niin kuin myös isovanhempan). Pitkäikäisessä suvussahan peritään vasta vanhuksina (yli 70 vuotiaina).
asuntoa pk-seudulla nykyään. Keskipalkka 3000e/kk -verot yms. maksut. 10v kuluessa pystyt ansaitsemaan työllä ehkä nettona hikiset 150 000e jos vanhemmat maksaa lähes kaiken muun ja kaikki menee muuten nappiin...
mut eipä ole pelkoa. Ärsyttää lukea näiden rikkaiden juttuja joille vanhemmat maksaa kaiken!
josta oma uudehko talo (markkinahinta n. 600 000) ja velkaa siitä n. 150 000. Tähän täytyy lisätä, että tontti+rakentaminen maksoi yhteensä n. 350 000, mutta teimmekin loistokaupat muutama vuosi sitten ja päälle paljon työtä. Pelkästään tontin arvo tänään vähintään 250 000. Loput perittyä, lähinnä asunto-osakkeita Helsingissä ja pk-seudulla.
Eletään ihan vaatimatonta elämää, palkkatulot keskimääräistä pienemmät molemmilla.
koska perittyä mökkitonttia ei lasketa. Muuten ei ole mitään. Olemme 27+29 vuotiaat yhden lapsen ei-akateemiset vanhemmat. Auto meillä on uusi, maksoi viime vuonna 20 000e. Ostettiin säästöillä lapsen takia. Ja vaikka emme ole akateemisia niin olemme ihan ok palkkaisissa töissä, insinööri ja perämies. Molemmilla palkka noin 3000e/kk.
Jos olisimme akateemisia peritty omaisuus ilmeisesti laskettaisiin varallisuudeksi joka olisi noin 300 000e.
Mulla 70 000 kiinni asunnossa, miehellä maata arvoltaan n. 50 000. mä 35,mies 32
asumme isossa omakotitalossa kalliilla alueella. kesämökki on. ei velkoja kummallakan.
aviomiehen varallisuus on moninkertainen omaani verrattuna. keski-ikäisiä ollaan.