Pliis.... teititelkää nyt niitä vanhuksia, ei se niin vaikeaa ole!
Kuuntelin tänään kaupassa, kuinka nuori myyjä sinutteli sellaista rollaattorin kanssa kulkevaa, arviolta yhdeksänkymppistä rouvaa. Kyllä kuulosti pahalta! Myyjä oli kyllä asiallinen muuten, mutta onko se teitittely nyt niiiiiin vaikeaa?
Keski-ikäiset eivät sitä välttämättä odotakaan enää, mutta ainakin tuollaisissa ns. selvissä tilanteissa teitittely on tapana edelleen.
Kommentit (30)
mutta kun nämä vanhat rouvat ovat ehdottomasti halunneet tehdä sinunkaupat...
Haukkuja tulee toisilta asiakkailta, mutta kunnioitan kuitenkin näiden vanhojen daamien omaa toivomusta.
Mun tuntemat vanhukset suuttuu teitittelystä.
Se on edelleen nimittäin paremmissa kaupoissa tapana ja politiikkana. Joku siwan kassa ehkä ei, mutta kunnon liikkeissä teititellään kaikkia.
Ap, mistä kaupasta oli kyse?
ap (jolla ei sinänsä ole yhtikäs mitään nuoria myyjiä vastaan, tämäkin oli ihan kohtelias muuten)
kun 70-luvulla teitittelystä päästiin saisi koko tavan heittää romukoppaan suomen kielestä. Kunnitoitusta voi osoittaa muutenkin kuin jollain aatamin aikuisella teitittelyllä.
Ainakin minä loukkaannun jos minua teititellään kaupassa. Vain jotkut muka hienot vanhat kääkät voivat loukkaantua jos ei teititellä.
50v, aika pian.
kun 70-luvulla teitittelystä päästiin saisi koko tavan heittää romukoppaan suomen kielestä. Kunnitoitusta voi osoittaa muutenkin kuin jollain aatamin aikuisella teitittelyllä. Ainakin minä loukkaannun jos minua teititellään kaupassa. Vain jotkut muka hienot vanhat kääkät voivat loukkaantua jos ei teititellä. 50v, aika pian.
Teitittely on edelleen tapana ns. hyvän palvelun liikkeissä ja itse ainakin vähän hätkähdän, jos joku tuntematon nuori myyjä alkaa minua sinutella (olen 45-vuotias).
Kuten tuossa aloituksessani sanoinkin, rajanveto voi olla tosiaan vähän hankalaa keski-ikäisten kohdalla, mutta nyt ei ollut kyse "1970-luvun sukupolvesta", vaan todellakin iäkkäästä rouvasta.
ap
samoin tietysti me muutkin, isä ja me lapsenlapset. Ja ihan vielä 70-luvulla, mummun kuolemaan saakka. Teitittelen edelleen automaattisesti vanhoja.
että en minä mikään te ole ja käskee lopettaa
samoin tietysti me muutkin, isä ja me lapsenlapset. Ja ihan vielä 70-luvulla, mummun kuolemaan saakka. Teitittelen edelleen automaattisesti vanhoja.
että en minä mikään te ole ja käskee lopettaa
Ei tuo sinunkauppojen teko silti merkitse, etät mamma/pappa olisi LOUKKAANTUNUT teitittelystä.
Tässä tapauksessa ei edes ollut sellaisesta kyse - juttelin ko. rouvan kanssa itse teititellen, eikä käskenyt sinutella...
ap
että emme teititelleet kyseistä rouvaa.