On perjantai ja suunnittelen tässä Alkoon kauppalistaa:
-A le Coq Long Drink 0,5 l. 4-pack
-Limoneto di Sorrento limoncello 0,5 l.
-Zenato Ripassa Valpolicella Superiore 0,75 l.
-Barón de Ley Reserva 0,75 l.
-Saunalahden Viina 0,75 (miehelle)
Mitä te itse ostatte?
Antakaapa vinkkejä
Kommentit (12)
ettei tartte mennä Alkoon vähään aikaan. Sitten kun alkaa takaseinä kaapeista paistaa, ostetaan sellaista mitä tarvitaan.
Ai niin, kävihän mies vapuksi hakemassa lounaan jatkoille skumppaa ja calvadosta.
jos kävisin alkossa, niin munalikööriä ostaisin.
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/211316
En vaan käy, eikä viimeks ollut kun kävin :(
tarviit vinkkejä jos kerran tiedät mitä ostat :O
Plus että joko tämä on provo tai sitten ostat pidemmäksi ajaksi..
Varsinkin punaviineissä olen havainnut hyväksi tavaksi pyytää muilta suosituksia.
ap
vodkaa silloin tällöin, viskiä (irlantilaista) rahatilanteen mukaan, Jaloviinaa. Mies pitää keskioluesta, joten sitä ostetaan ruokakaupasta. Mä en juo olutta ollenkaan, enkä ymmärrä siitä mitään.
Limoncelloa ei juoda, eikä muitakaan liköörejä. Se on kuitenkin ihana jälkiruokien mauste!
Mitä on A Le Coq Long Drink?
Toi valpolicella on hyvä.
Alko on niin lähellä, ettei tarvitse erillistä kauppalistaa tehdä, käydään ostamassa mitä kulloinkin tarvitaan kun tarvitaan. On suosikkeja, kuten La Vieille Fermen punkku, hyvä arkiviini. Tai kerrotaan myyjälle mitä ollaan tekemässä ja myyjä sitten suosittelee jotain uutta :)
Vinkeiksi antaisin argentiinalaiset punkut ja eurooppalaiset, esim slovenialaiset rieslingit.
Mitä on A Le Coq Long Drink?
Todella hyvänmakuinen lonkero ja kun ei ole tehty niihin omenaviinilitkuihin vaan sekoitettu kunnon aineista, niin laatu on ihan toista kuin ruokakaupoissa.
lonkeroa ei kannata ostaa kaupasta, koska siellä ainoa ei-kiljupohjainen lonkero on ykköstä. Alkosta sen sijaan saa aitoakin long drinkkiä, ei tarvii kiljua siemailla.
Kaupoissa saa myydä vain käymisteitse valmistettuja juomia vissiin.
pullon kissanminttua. :) On muuten hyvääää.
Ota mieluummin Amarula. Melkein samaa, mut sit kuitenkin jotain pientä vivahde-eroa eli ei aina sitä samaa Beiliistä.
tarviit vinkkejä jos kerran tiedät mitä ostat :O
Plus että joko tämä on provo tai sitten ostat pidemmäksi ajaksi..