Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka välillä ajattelen, että voi viulu, mutta anoppi on kyllä tosi fiksu

Vierailija
06.05.2011 |

On kyllä uskomatonta, miten tilanteen tasalla oleva anoppi on vanhaksi ihmiseksi! Esim. ymmärtää aina tarjota apua sellaisissa tilanteissa, joissa lapsiperheissä apua voisi OIKEASTI olla tarpeen. Lastenhoito apua en ole 10v aikana joutunut itse pyytämään kuin ehkä 5 kertaa.

Oli ihanaa, kun nytkin sanoi, olkaa äitienpäivänä rauhassa kotona lasten kanssa, että hän ymmärtää, jos emme käy vierailulla. Ja ilman minkäänlaista katkeruutta tai piikittelyä. Toisin, kuin oma äitini, joka loukkaantuisi verisesti, jos jättäisimme visiitin väliin.

Kunpa itse aikanaan osaisin olla yhtä luontevasti avuksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni kehitysvammainen lapsi, ja anoppi on ollut aivan uskomattoman hyvä tuki, niin lastenhoitoapuna kuin muutenkin. Päinvastoin kuin oma äitini, joka diagnoosista huolimatta on sitä mieltä, että mieheni kanssa teemme kaiken väärin ;)

Toki tilannetta helpottaa varmaan sekin, että anoppi on "harjoitellut" miehen vanhemman veljen ja hänen lastensa kanssa. Ylilyöntejä oli kuulema tapahtunut...

Valitettavasti en usko, että itse saan koskaan lapsenlapsia, mutta jos sellainen ihme tapahtuisi, niin toivottavasti osaisin olla apuna ja tukena yhtä hyvin, pyyteettä ja samalla empatialla.

Vierailija
2/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ihana anoppi ja myöskin ihana äiti ja heiltä saadaan aivan korvaamattoman paljon apua. Molemmille lapsenlapsi on kuitenkin ensimmäinen ja luulenkin heidän olevan aika varuillaan, joten apua "joudutaan" joka kerta pyytämään. Perisuomalaiseen tapaanhan tämä tietysti minua välillä hävettää, enkä kehtaa aina tarvitessa pyytää, mutta olen kyllä äärettömän kiitollinen siitä avusta mitä saadaan!

Huomenna lapsi meneekin yöksi anopille ja appiukolle, että päästään miehen kanssa ensimmäistä kertaa vuoteen viettämään aikaa ihan kahdestaan! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös anoppina oikea kultakimpale - oikeasti todella harvinaislaatuinen ja upea ihminen!

Hyvää äitienpäivää heille ja meille!

Vierailija
4/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on jo iäkäs, mutta aina halukas auttamaan. Tosin en hänen kuntonsa vuoksi laske pieniä lapsiamme kovin pitkäksi aikaa hänelle. Mutta hän on aarre, älykäs nainen vaikka niitä inhimillisiäkin piirtetä riittää.

Loistava ketju.

Vierailija
5/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään ä-päivänä. Jos ei jasa teille nyt ruokaa tarjoilla.

Vierailija
6/6 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä me vanhemmat olemme lasten kasvattajia, hoitajia ja huolehtijia, ja isovanhemmat saavat olla isovanhempia eikä heitä pidetä automaattisina lapsenvahteina.

Sitä, joskus stressaan jo nyt, kun menee muutama vuosi eteenpäin ja appivanhemmat ikääntyvät entisestään, miten ihmeessä ehdin auttamaan heitä arjessa!