Raskauden keskeytys viikon päästä edessä
Ehkäisy petti ja tässä nyt ollaan.
Olen määräaikaisessa työssä, jota jatketaan ja voi olla että vakiduuniksikin muuttuu. Olen nyt 28 ja valmistuin opinnoista vasta vuosi sitten. Sitä ennen on kokemusta siis koulunpenkistä ja sen ohella olevista pätkäduudeista.
Meillä on miehen kanssa 2v lapsi, joka on ollut todella haastava, mutta rakas tietysti.
Mies sanoi, että päätös on mun harteilla, tosin vinkkaa samalla, ettei tulla pärjäämään ainoastaan hänen tuloillaan...
Tää ei tunnu yhtää oikealta. Miten mulla on oikeutta enää ajatella tulevaisuudessa 2. lasta, kun kerran sen siunaaduttua (vain väärä ajankohta) puhalletaan peli poikki. En ole asiasta puhunut kenenkään kanssa, joten en tiedä onko mut kuitenkin manipuloitu tähän päätökseen vai onko hyvän työpaikan pitäminen suhteetonta. Tietysti esikoinen ei vieläkään päästä helpolla.
Tiedän, että siellä tulee moni nyt haukkumaan ym. mut ei se auta. Halusin vain purkaa tän kauhean asian jonnekin. Tiedän että tämän teon jälkeen kaikki tulee muuttumaan... Tuleekohan sellaista aikaa, jolloin en ajattelisi syntymätöntä lasta...
Kommentit (26)
Tasa-arvo lain mukaan työnantaja EI voi sivuuttaa sinua määräaikaisen työsopimuksesi uusimisessa vaikka olisit äitiys- tai vanhempainvapaalla. Mikäli työntarve jatkuu, niin työnantajan on pakko jatkaa sopimustasi tai jos ei tee, niin sinä otat yhteyttä liitosi ja teette liiton juristin kanssa tasa-arvo kantelun. Työnantaja on tällaisissa keisseissä niin heikoilla!!! Jos ei sopua synny, niin liitto vie asian käräjille ja saat muhkeat korvaukset. Muista tämä, koska niin monen naisen työsopimus jätetään uusimatta raskauden takia, vaikka se on lainvastaista!!!
jatkaa, että on asiasta omaa kokemusta
Hei! Sulla on kaikki oikeus pitää lapsi. On kamala ajatus, että abortti on murha, mutta ihmiselämän lopettaminen on sitä. Kirjoituksestasi huomaa, että abortti ahdistaa..kuuntele sydäntäsi, pidä lapsesi, ole rohkea! Älä tee muiden odotusten tai painostuksen mukaan, vaan anna lapsellesi elämä. Jonain päivänä voit kertoa hänelle, että hän oli toivottu ja haluttu. Kyllä käytännön asiat järjestyy ja kaikki asiat järjestyy lapsenkin kanssa. Ja ajattele sitä, että lopun elämääsi tiedät kuitenkin tehneesi omantuntosi mukaan ja voit olla rauhassa sen kanssa.
Yksi vaihtoehto jos ette mitenkään voi pitää lasta, on antaa hänet adoptioon. Tämäkään vaihtoehto ei tässä teidän tilanteessanne olisi lapselle paras, sillä ilmiselvästi kuitenkin kykenisitten elämään kahdenkin lapsen kanssa ja lapselle on aina paras vaihtoehto olla biologisten vanhempiensa kanssa mikäli se vain on mahdollista. Kuitenkin adoptiossa lapsi saa elämän ja todennäköisesti myös uudet hyvät adoptiovanhemmat. Jos tämä adoptiovaihtoehto tuntuu etäiseltä, niin mieti kuitenkin, että olisit valmis lopettamaan koko elämän. Eli vaihtoehtojakin on abortin lisäksi jos ei kykene itse pitämään lasta.
Tuosta viestistäsi kuitenkin saa sen kuvan, että olet hyvä äiti ja vastuun tuntoinen ihminen jolla asiat on kunnossa. Mieti nyt vielä ja harkitse päätöksesi aborttiin uudestaan! Sinulla on kaikki valta antaa elämä lapsellesi!
niin miksi et usko, että saisit jatkaa äitiysloman jälkeen? Vai oletko sellaisella alalla, jossa työtä on tavallista vaikeampi saada?
Mä en ymmärrä miten tää lapsi voisi sun uran pilata. Sullahan on jo työkokemusta ja kontakteja ja äitiysloman jälkeen olet parhaassa työiässä.
Jos työnantajalla on ollut halu jatkaa sopimustasi niin uskon että voisi olla myös äitiysloman jälkeen sinusta kiinnostunut. Ja jos ei ole niin miksi et saisi muualta töitä?
Kyllä mä tiedän omasta kokemuksesta ettei se aina helppoa ole, mutta ei elämä oikeesti lopu yhteen duunipaikkaan.