Raskauden keskeytys viikon päästä edessä
Ehkäisy petti ja tässä nyt ollaan.
Olen määräaikaisessa työssä, jota jatketaan ja voi olla että vakiduuniksikin muuttuu. Olen nyt 28 ja valmistuin opinnoista vasta vuosi sitten. Sitä ennen on kokemusta siis koulunpenkistä ja sen ohella olevista pätkäduudeista.
Meillä on miehen kanssa 2v lapsi, joka on ollut todella haastava, mutta rakas tietysti.
Mies sanoi, että päätös on mun harteilla, tosin vinkkaa samalla, ettei tulla pärjäämään ainoastaan hänen tuloillaan...
Tää ei tunnu yhtää oikealta. Miten mulla on oikeutta enää ajatella tulevaisuudessa 2. lasta, kun kerran sen siunaaduttua (vain väärä ajankohta) puhalletaan peli poikki. En ole asiasta puhunut kenenkään kanssa, joten en tiedä onko mut kuitenkin manipuloitu tähän päätökseen vai onko hyvän työpaikan pitäminen suhteetonta. Tietysti esikoinen ei vieläkään päästä helpolla.
Tiedän, että siellä tulee moni nyt haukkumaan ym. mut ei se auta. Halusin vain purkaa tän kauhean asian jonnekin. Tiedän että tämän teon jälkeen kaikki tulee muuttumaan... Tuleekohan sellaista aikaa, jolloin en ajattelisi syntymätöntä lasta...
Kommentit (26)
Että työpaikka on tärkeämpi kuin oma lapsi.
Noh, miten vain.
Ei ole totta, että lähes jokainen abortin tehnyt katuu päätöstään. Näin sanovat ne, jotka eivät ole itse asiaa kokeneet ja läpikäyneet.
Mutta sanon sen, että abortin pystyy tekemään ja olemaan asian kanssa sinut, JOS on asiasta täysin varma. Itse tein abortin 23- vuotiaana, kun olin opiskelija ja silloisen poikaystävän kanssa tulin raskaaksi, mutta hänellä oli toinen nainen koko ajan. Minulle lapsi ei ollut edes mahdollisuus.
Olen päässyt asian yli, enkä ole tähän päivään mennessä katunut pätkääkään, vaan olen kiitollinen ja onnellinen, että asun maassa, jossa nainen SAA tehdä abortin.
Nyt olen onnellisesti naimisissa ja kahden lapsen äiti.
kuitenkin halu pitää lapsi!
Minäkin pidin vaikka lähes kaikki maailman asiat olivat sitä vastaan.
En edes löytänyt yhtään syytä jonka olisin miehellekään voinut kertoa.
Meillä oli vastaan miehen mielipide, molempien työtilanne, asunnon koko, auton koko, rahatilanne, edelliset vaikeat raskaudet, miehen ikä, lapsiluku oli jo täysi, 3. oli vahinko...
Nyt kuitenkin aborttideadline on ohitettu ja lapsi on oikeasti tulossa.
Tietysti olen kauhuissani ja jaksaminen mietityttää.
Vaippaikäinen kuopuskin heräilee vielä öisin.
Kertakaikkiaan valoa näkyy tunnelin päässä vain koska se on vastaantuleva juna...
Turhan takia ei kannata tehdä aborttia, sen sanon. Toi sun syysi on suoraansanottuna turha.
Mut pakotettiin tekemään abortti.
En olisi tehnyt, jos olisi ollut yksikkin keino selviytyä tekemättä.
Oma äitini pakotti. En anna sitä hänelle ikinä anteeksi.
Tuskin kukaan joka on lapsen synnyttänyt, on sitä katunut.
Todella moni joka on abortin tehnyt, on katunut varmaan sitä. Mä ainakin olen.
Mieti tältä pohjalta.
Ei ole totta, että lähes jokainen abortin tehnyt katuu päätöstään. Näin sanovat ne, jotka eivät ole itse asiaa kokeneet ja läpikäyneet. Mutta sanon sen, että abortin pystyy tekemään ja olemaan asian kanssa sinut, JOS on asiasta täysin varma. Itse tein abortin 23- vuotiaana, kun olin opiskelija ja silloisen poikaystävän kanssa tulin raskaaksi, mutta hänellä oli toinen nainen koko ajan. Minulle lapsi ei ollut edes mahdollisuus. Olen päässyt asian yli, enkä ole tähän päivään mennessä katunut pätkääkään, vaan olen kiitollinen ja onnellinen, että asun maassa, jossa nainen SAA tehdä abortin. Nyt olen onnellisesti naimisissa ja kahden lapsen äiti.
Minähän niin sanoin ja olen tehnyt abortin. En kuitenkaan kadu. Tiedän silti, että 99% niist jotka on sen tehnyt katuu jossain vaiheessa. Mutta ne on niitä, jotka ei ole olleet 100%varmoja.
5: alussa olin erittäin varma päätöksestä. Mutta...en tiedä mikä on saanut veneen keikkumaan. Mies ei asiasta puhu, mutta itselläni asia pyörii koko ajan mielessä.
6: olen iloinen puolestasi, että valitsit tuon tien. Tulette varmasti pärjäämään.
Ettet katuisi myöhemmin, minusta teillä ei ole todellista syytä olla pitämättä lasta ja miksi ette huolehtineet ehkäisystä?
Kuulostaa siltä, että tiedät itsekin, ettei abortti ole oikea ratkaisu. Elämä on aina epävarmaa, mutta ei lapset mitään pilaa. Suurimmalla osalla on rankkaa ja talous huonolla tolalla, kun lapset ovat pieniä, mutta siitä selviää. Ei ne vaikeat ajat ikuisesti kestä. Mitä muka tapahtuisi, jos lapsen annettaisiin syntyä, joutuisitteko kerjuulle ja katuojaan? Työpaikasta voidaan potkia pois koska tahansa, koska työnantajalle sinä ihmisenä et ole tärkein. Lapsillesi sinä ihmisenä olet tärkein. Miksi laittaa jotakin vähäpätöisempää etusijalle? Raha- ja työasiat todellakin saa aina järjestettyä, jos vain sietää väliaikaista epämukavuutta.
Eli siis jos on aivan varma siitä, ettei halua lasta, niin abortti on oikea ratkaisu, joka ei pilaa loppu elämää.
Mutta jos epäilet, niin pidä lapsi. Kyllä kaikki muu sitten järjestyy. Kuuntele sydäntäsi.
Raskaus ei ole syy olla uusimatta määräaikaista työsopimusta. Nyt siis liityt ammattiliittoon (jos et vielä kuulu) ja kun vauva syntyy, niin ä-rahan jälkeen jäät ansiosidonnaiselle, joka samam kuin korotettu ä-raha.
Työnantaja on pakko jatkaa sopimustasi tai teet tasa-arvokantelun. Rahan ja työn takia ei kannata aborttia tehdä,, kun ne järjestyy!!
Nyt heti huomenna liityt liittoon ellet jo kuulu
Jos häneltä kysyy aikuisena, olisiko hän halunnut tulla abortoiduksi, hän vastaa varmasti että ei olisi halunnut. Miksi lapsen mielipidettä ei kukaan kuuntele? Hän varmasti haluaisi elää.
Sinä olet lopettamassa oman lapsesi elämää. Hän on ainutlaatuinen yksilö jo nyt. Sinä, perheenne ja jopa Suomi tulee menettämään paljon jos sinä teet abortin.
Tosin jäisin äitiyslomalle ennen kuin tämä 1. vuosi tulisi edes täyteen. Tuskin silloin toimitaan niin... ?
Ajattele, sinun kohdussasi kasvaa nyt sinun ihana lapsesi. Lapsi, joka tulee hymyilemään sinulle, saat seurata hänen ensiaskeliaan, ensimmäisiä sanoja. Kun hän on aikuinen, tulet olemaan ylpeä hänestä ja olet onnellinen, että peruit ajan raskaudenkeskeytykseen.
En ymmärtänyt viestiäsi, mikä tulee täyteen? Oikeus ansiosidonnaiseen?
Jos et ole koeajalla, niin sopimustasi ei voi jättää uusimatta raskauden takia, jos työ jatkuu. Toisin sanoen työnantaja ei voi ottaa toista sinun tilallesi. Käänny liiton puoleen ja kysy oikeutesi ansiosidonnaiseen, siksi maksat jäsenyydestä! Plus liitto tukee ja ajaa asiaasi, mikäli työnantaja ei jatka sopimustasi.
Jos häneltä kysyy aikuisena, olisiko hän halunnut tulla abortoiduksi, hän vastaa varmasti että ei olisi halunnut. Miksi lapsen mielipidettä ei kukaan kuuntele? Hän varmasti haluaisi elää. Sinä olet lopettamassa oman lapsesi elämää. Hän on ainutlaatuinen yksilö jo nyt. Sinä, perheenne ja jopa Suomi tulee menettämään paljon jos sinä teet abortin.
mutta on varmasti montakin ihmistä jotk aikuisena toivoisivat, että heidän äiti olisi tehnyt abortin. Esim huumeäitien lapset eivät useinkaan mitään mukavaa elämää saa elää. Kyllä abortti on joskus myös vauvan etu. Jos et usko, niin käy kättärillä katsomassa niitä pikkuisia jotka vieroitusoireisena yksin itkevät aamusta iltaan :( sydäntä särkevää.
koeaika on jo takana, mutta tämä määräaikaisuus päättyy vasta talvella, jota ennen olisin mammalomalla. Määräaikaisuus ei ole äitiysloman sijaisuus tms. ja työt eivät siihen lopu (ei oleprojekti). Todennäköisesti jatkaisivat työsopimusta...
syystä tai toisesta jättäisi sinut joku päivä, niin katuisitko silloin aborttia? Siis jos nyt teet sen lähinnä miehen mielipiteen vuoksi.
jos sinulla on edes hitunen epäilystä oletko tekemässä oikein. Jos koet, että päätöksesi on tullut muiden sanelemana tai syy on joku typerä työpaikka tai raha. Älä sillon tee sitä.
Minä olen tehnyt abortin ollessani 16 vuotias, enkä ole sitä koskaan enkä ikinä katunut. Mutta minä tiesin 100% mitä haluan tehdä. Minulla ei ollut mitään pienintäkään mahdollisuuttaa pitää vauvaa, lapsi olin itsekin. Jos olisin epäillyt edes 0,00001% verran, niin en olisi tehnyt sitä.
Lähes jokainen abortin tehnyt katuu. Et kai halua olla yksi heistä?