Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin hyvät asuinalueet / huonot?

Vierailija
20.06.2009 |

Eli mietitään muuttoa Helsinkiin, mutta mihin ei missään nimessä kannata muuttaa ja mikä on kivaa aluetta. Kerrostaloasuntoa ostamassa.

Olen n. 20v sitten asunut Helsingissä ja uskon, että tilanne on ehtinyt muuttua siitä.

Vantaalle voisimme myös muuttaa, että sieltäkin voi kertoa.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaka Pidän kovasti, vaikka osa pitää kivikylänä joka on syrjässä keskustasta. Minusta on juuri plussaa se, että Krunikka on aivan ytimen tuntumassa, mutta silti tosiaan kuin oma pieni kaupunkinsa. Kävelymatka "joka paikkaan", terveyskeskus (oli silloin, en ole varma onko enää), apteekki, kaupat jne. Kouluista en tiedä, ei koskenut minua kun siellä asuin. Lähellä Tervasaari koiran ulkoilutusta varten. Tykkään.

Vierailija
42/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoa elämää, hyvät yhteydet ja palvelut, paljon lapsiperheitä ja mummotkin mukavampia kuin etu-töölössä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta mielestäni hyviä lapsiperheen asuinpaikkoja, Vuosaarikin tietyiltä osin. Lauttasaaressa olen itse asunut lapsuuteni, mutta en kyllä enää sinne muuttaisi (surkea päiväkotitilanne). Laajasalosta on hyvät liikenneyhteydet Herttoniemen metroasemalle, josta taas on loistavat liikenneyhteydet keskustaan ja Itäkeskukseen päin. Lisäksi Laajasalossa on paljon vihreää merellistä luontoa, isoja ulkoilualueita, kivoja uimarantoja, neljä ala-asteen koulua, ylä-aste, useita päiväkoteja jne. Terveyskeskukseen olen saanut ajan aina samalle päivälle kun on ollut tarvetta.

Herttoniemenranta on myös kivaa lapsiperheille, leikkipuisto jossa uimaranta vieressä, monta päiväkotia, ala-asteen koulu, urheilukenttä, asukastlao ja kaikki mahdolliset palvelut mäkkäristä autokauppaan ihan kävelyetäisyydellä ja tietysti metro, jolla pääsee kätevästi ja nopeasti keskustaan. Herttoniemenranta on Laajasaloa urbaanimpi ympäristö eli kerrostalovaltainen uusi asuinalue, joskin meri siinäkin lähellä.

Vanha Herttoniemi on idyllisempää kerrostalovaltaista väljempää ja vanhempaa osaa.

Kannattaa muuten käydä vierailemassa eri kaupunginosissa vaikka leikkipuistoissa, siellä tapaa "alkuasukkaita" ja voi kysellä tarkemmin alueiden palveluista jne. niiden käyttäjiltä. Valitsitpa minkä kaupunginosan tahansa, kaikissa on taatusti hyviä ja huonojakin puolia. Ei kannata takertua ennakkoluuloihin ja huhupuheisiin.

Vierailija
44/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksi mitään asuinaluetta missä en voisi asua. Ehkä keskustaan en lähtisi lasten kanssa itse asumaan, mutta uskon että sielläkin on omat hyvät puolensa.

Vierailija
45/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvilakatu on Ullanlinnassa.

4. Eira

Asuin Huvilakadulla. Kuollut ja masentava meno. Raharikkaat mummelit äyskivät mennessään. Merenranta on tietenkin parinsadan metrin päässä, mutta kompensoiko se ilmapiiriä, en tiedä. Talvella kylmä, kun mereltä tuulee. Eira on syrjässä, enkä hirvittävästi pidä sen meiningistä.

Vierailija
46/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, saat anteeksi! Varmaan se Eiran sairaala siinä 30 metrin päässä hämäsi!

t. 68

Vierailija
47/143 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava kulkuyhteydet busseilla ja metrolla. Rautatieasemalle tosin on matkaa. Fillarilla pääsee nopeasti kaikkialle kantakaupungin alueella. Paljon leikkipuistoja, pari kalliota kiipeiltäväksi (Väiski ja Temppeliaukion kallio) uimaranta kävelyetäisyydellä, kauniita rantoja, puistoja. Hyvät lenkkeilymahdollisuudet. Päiväkoteja julkisilla/kävellen tavoitettavissa. Kouluja pari lähellä. Lyhyt matka keskustaan palveluihin, leffat,näyttelyt, ravintolat, kaupat jne. Kirjastoonkaan ei mahdoton matka. Posti vähän kaukana, pankit lähellä. Kauniita taloja esteetikolle katseltavaksi.

Vierailija
48/143 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin.

Vierailija
49/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä, arvostatko esim. hyviä liikuntamahdollisuuksia, mutta et niinkään tykkää hengata kauppakeskuksissa jne?

jos olette urheilevaista sakkia, niin paloheinä tai länsi-pakila voisivat olla hyviä - ainakin siellä päin on todella rauhallista - mutta jos tykkäätte mm. että kulttuuritarjonta olisi lähempänä, niin sitten muuttaisin teinä esim. krunaan

( kruunuhakaan ).

( ja siis - milloin tää ketju onkaan aloitettu, joskus sata vuotta sitten? kenelleköhän mä tässä vastailen:DD )

Vierailija
50/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemenranta (siis todellakin ihan ranta), Laajasalosta osa, Jollas, Tammisalo, Marjaniemestä ns. piilossa oleva osa, Eira, Kruununhaka, Kuusisaari, toinen puoli Kulosaaresta.

Vierailija
51/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemenranta (siis todellakin ihan ranta), Laajasalosta osa, Jollas, Tammisalo, Marjaniemestä ns. piilossa oleva osa, Eira, Kruununhaka, Kuusisaari, toinen puoli Kulosaaresta.

Vierailija
52/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavuori on paras! Ullanlinna toiseksi.

Munkka ja Taka Töölö mummon peräkyliä, joissa ei ole mitään palveluita.

Itä helsingin voit unohtaa, ellet halua kasvattaa lapsiasi ongelmalasten/ -perheiden keskellä. Itä on täynnä sosiaalitapauksia; niin maahanmuuttajia, juoppoja, narkkareita ym. työtä vieroksuvia pummeja.

Taka-Töölö lapsiperheelle ihana, rauhallista, hyvät palvelut ja yhteydet, kirjastoa, uimahallia, kouluja, useita päiväkoteja jne.

Vierailija
53/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkka, Meilahti, Ruskeasuo

Vierailija
54/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei kunnon ruokakauppaa, Ogelin kauppakeskuksessa vain Alepa, vähän kauempana Siwa. Käpylän juna-asemalla K-market, Maunulla kaksi S-markettia

- Lenkkeilymaastot eivät hyvät koiralliselle

- Patolassa vuokrataloaluetta

K-Market Musta Pekka tai mikä se nykyään onkaan on Helsingin ellei koko Suomen paras ruokakauppa. Jos ei se kelpaa, niin mitäköhän kirjoittaja sitten ruokakaupalta kaipaa?

Lisäksi Ogelissa on keskuspuisto ihan kupeessa, joten minkähänlaiset lenkkeilymaastot arvon rouvalle saisi olla?

Henkilökohtaisesi suosittelen Käpylää. Erinomaiset liikenneyhteydet joka suuntaan, lapsille ihanteellinen kasvuympäristö ja -yhteisö, hyvä jengiä ja juopot yms. sellaiset ovat lähinnä sympaattisia :) Hyvät koulu ja päiväkodit. Kaunista ja ihanaa :)

Vierailija
55/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania taloja ja tosi rauhallista.

Itse asumme Länsi Pasilassa ja tykkäämme kovasti asua täällä. Rauhallista seutua tämäkin on. Julkisilla pääsee tosi hyvin ja palveluita ihan kivasti.

Vierailija
56/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunu ogelissa, enoo törmänny.

Vierailija
57/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkkivuorelaiset ovat todella kypsiä surkeisiin julkisiin. Ja itse olen viettänyt kerran tunnin bussissa keskustasta Munkkivuoreen ja bussi oli tupasen täynnä ja moni kirosi yhteyden syvimpään helvettiin bussissa. Eli en asu itse siellä päin, mutta perhettä, sukua ja kavereita asuu eikä kukaan tähän päivään mennessä ole yhteyksiä kehunut, päin vastoin, mainitsevat sen aina alueen huonona puolena. Mutta toki Munkkivuoressa on sitten lukuisia hyviä puolia myös.

..voisivathan ne yhteydet paremmat olla, mutta olen tottunut.

Vierailija
58/143 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunu ogelissa, enoo törmänny.

Vierailija
59/143 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, tervemenoa Viikkiin. Aiemmin mukava ja rauhallinen paikka ilman palveluita, nykyisin palvelut (Prisma) löytyy kaukaa asuinalueen laidalta. Se hyvä koulu on homeessa, eikä rauhallista luontoa täyteen rakentamisen takia enää riitä. Täyteen rakentamisella tarkoitan esimerkisi rivitaloja, jotka on ängetty kerrostalojen sisäpihoille!

Vierailija
60/143 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä on loistavia asuinalueita kuten Jollas,Kulosaari, Vuosaari,Marjaniemi jne.

Enemmän oisin huolissani juopoista kuin ulkomaalaisista. Mikäli lapsi on menestyäkseen koulussa niin hän kyllä menestyy vaikka ois mamuja luokalla ja pääsee lukemaan yliopistoon jos päätä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän