Helsingin hyvät asuinalueet / huonot?
Eli mietitään muuttoa Helsinkiin, mutta mihin ei missään nimessä kannata muuttaa ja mikä on kivaa aluetta. Kerrostaloasuntoa ostamassa.
Olen n. 20v sitten asunut Helsingissä ja uskon, että tilanne on ehtinyt muuttua siitä.
Vantaalle voisimme myös muuttaa, että sieltäkin voi kertoa.
Kommentit (143)
sekä nelosen että kympin pysäkeille, noin niin kuin ajallisesti.
käytännössä usein lähes 5min. välein. Koskaan ei ole tarvinnut katsella aikatauluja, kun aina pääsen ilman aikatauluja katselematta täältä kaupunkiin ;D Mut pahoillani olen puolestasi, ellet itse ole tyytyväinen.
pysäkille ja kitkuttaa maisemareittiä etanabussilla, niin kyllä siinä tunti sinne keskustaan vierähtää. Joten ei todellakaan ole hyvät yhteydet. Mutta jos on kotoisin jostain Perähikiältä, josta kulkee linja-auto kerran viikossa, niin varmaan on hyvät juu.
Mutta 20min. keskustaan pääsen täältä kyllä ja se on riittänyt minulle ja kyllä jaksan myös muutaman satametriä kävellä, koska urheilua harrastan jo muutenkin. Se ei ole koskaan ollut este. Sinä saat pitää oman mielipiteesi ja minulla on omani, eiköstä vain? ;) Turha mielipideasioista on kiistellä. Kyllä ap varmasti osaa itsekin selvittää aikatalut paikasta A paikkaan B, sinne mistä on muuttamassa. Jos sulla muuten vain on huono päivä, pura kiukkusi vaikka aviomieheesi ;D
munkkivuorelaiset ovat todella kypsiä surkeisiin julkisiin. Ja itse olen viettänyt kerran tunnin bussissa keskustasta Munkkivuoreen ja bussi oli tupasen täynnä ja moni kirosi yhteyden syvimpään helvettiin bussissa. Eli en asu itse siellä päin, mutta perhettä, sukua ja kavereita asuu eikä kukaan tähän päivään mennessä ole yhteyksiä kehunut, päin vastoin, mainitsevat sen aina alueen huonona puolena. Mutta toki Munkkivuoressa on sitten lukuisia hyviä puolia myös.
en ole koskaan tarkemmin katsonut aikatauluja esim. bussille 14, sillä olen tosiaan luullut sen kulkevan n. 5min. välein. :)
ei silti kannata väittää yhteyksiä hyviksi, kun ne eivät millään mittarilla sitä ole.
Pajiksesta lähtee, että höpönhöpö.
Ja kuten sanoin, sehän riippuu siitä minne on menossa.
mutta ole sitten uskomatta, ellet usko. Kyllähän noilla on jo ajeltu useampi vuosi. :D
Jos Helsingin liikenneyhteyksistä tehtäisiin tieteellisillä menetelmillä vertailu, niin taatusti Munkkivuoren yhteydet todettaisiin heikoiksi.
Mieheni on muuten tästä asiasta täysin samaa mieltä.
Miksi pakko vääntää jotain, ettei pidä paikkaansa asioista, joista voi olla monta mielipidettä? Kuten sanoin, yhteydet hyvät, riippuu siitä aina minne on matkalla. Ja itse ainakin otin selvää, ennen kuin muutin, miten julkisilla pääsen liikkumaan esim. työpaikalleni. Uskon ap:n haluavan tehdä myös niin. Tämähän menee nyt ihan sivuraiteilla koko keskustelu ;)
missä asun ei ole hyvät liikenneyhteydet, paremmat kuitenkin kun Munkkivuoressa tai Pajamäessä. Eipä tulisi mieleenikään kuitenkaan väittää niitä hyviksi, kun eivät sitä ole.
Mieheni on muuten tästä asiasta täysin samaa mieltä.
sen myönnän, mutta kuitenkin 18 lisäksi 14 menee Munkkivuoren kautta myös ja kuten tuossa tuli aikaisemmin puheeksi niin 10-15 min. välein. Minusta ei ole paha, sinusta ehkä. Sieltähän ajaa vaikka pyörällä keskustaaan, jos niikseen tulee kesällä.
missä asun ei ole hyvät liikenneyhteydet, paremmat kuitenkin kun Munkkivuoressa tai Pajamäessä. Eipä tulisi mieleenikään kuitenkaan väittää niitä hyviksi, kun eivät sitä ole.
se, että sillä 14 ja 18 menee myös todella kauan keskustaan. Ruuhka-aikana jopa 45 minuuttia, joskus kauemminkin.
pysäkille ja kitkuttaa maisemareittiä etanabussilla, niin kyllä siinä tunti sinne keskustaan vierähtää. Joten ei todellakaan ole hyvät yhteydet. Mutta jos on kotoisin jostain Perähikiältä, josta kulkee linja-auto kerran viikossa, niin varmaan on hyvät juu.