Koira oli päivällä näykkäissyt lasta leikin tiimellyksessä
Oletan että lapset ovat riehuneet keskenään, koira kuumennut liikaa ja näykkäissyt. vasta nuori koira ja innostuu helposti. Ei tietenkään hyväksyttävää mutta mutta..... lapsilla ei oikein ole koiranlukutaitoa.
Mites tästä eteenpäin? Ihan ensiksi neuvoin taas kerran lasta olemaan vähemmän kaveri koiran kanssa, enemmän pomo. Poika antaa tänään ruuan jne.
Kommentit (23)
yritti komentaa / alistaa pienempää, sai halosta päähän. Ei sen jälkeen oo yrittänytkään mitään, kun koira ymmärsi että EI! Sanallinen komentaminen ko tilanteessa ei olisi onnistunut, koira ei usko minua ja isäntää oli turha lähteä paikalle hakemaan.. Vielä yksi vastaava tilanne koiran kanssa, niin se on koiran loppu. Meillä *iso*koira (ja paksupäinen) ja pienet lapset. Vaikka eläimet ovat meillä merkittävässä roolissa, lapset ovat tärkeämpiä tietysi. Nuorija villi koira voi näykätä vahingossa / varotukseksi, ite en siitä hätäilis yhtään :D
Olipa tilanne mikä tahansa, ei sitä koiraa hakkaamalla tottelemaan saa. Kunnioitus pitää ansaita muutoin. Hakkaamalla saa aran ja loppupeleissä vihaisen koiran kasvatettua... Vai mätkäisetkö isompaakin lasta tuhkalapiolla otsaan, jos pomottaa pienempää. Huitaise seuraavan kerran mielummin vaikka pyllylle kun päähän. Tajuatko minkälaisen esimerkin näytät lapsillesi lyömällä koiraa?
Puuttua saa ja pitääkin koiran käytökseen ajoissa, mutta ei väkivallalla. Kyllä minäkin olen muutaman kerran huitaissut koiraa märällä rätillä, mutta ei ikinä niin että sattuisi.
belgianpaimenkoira näykki lapsia jaloista kun lapset juoksi eri suuntiin... en pitänyt pahana sehän vaan paimensi...ja tätä ongelmaa ei ollu jos yks lapsi juoksi.
yritti komentaa / alistaa pienempää, sai halosta päähän. Ei sen jälkeen oo yrittänytkään mitään, kun koira ymmärsi että EI! Sanallinen komentaminen ko tilanteessa ei olisi onnistunut, koira ei usko minua ja isäntää oli turha lähteä paikalle hakemaan..
Vielä yksi vastaava tilanne koiran kanssa, niin se on koiran loppu. Meillä *iso*koira (ja paksupäinen) ja pienet lapset. Vaikka eläimet ovat meillä merkittävässä roolissa, lapset ovat tärkeämpiä tietysi.
Nuorija villi koira voi näykätä vahingossa / varotukseksi, ite en siitä hätäilis yhtään :D