Ärsyttävä teiniäiti!!
En viitsi mitään linkkiä laittaa tähän, mutta kyseessä dreams come true blogi. Nuori 18v äiti joka kirjoittaa blogissa todella ylimielisesti ja yrittää tahallaan näyttää Martina Aitolehdeltä. Palaa käpy!!
Kommentit (55)
no jos ajattelee nyt näitä "teiniäitibloggaajia" niin sanokaapa yksikin hyvä esimerkki joka ei olisi opiskelija/koulunsa kesken jättänyt jalat maassa-tyyppi? Mulla ei ole ainakaan tullu vastaan vielä yhtäkään jolla olis joku koulutus, mielessä muutakin kuin vaatteet tai meikit tai ylipäätään ketään joka edes ajattelis fiksusti...
Olen koulutukseltani kokki, kävin ammattikoulun ekan ja tokan lapsen välillä, ihan itse lapseni hoitaen ja päiväkotiin vieden. Mulla on todellakin mielessä jotain ihan muuta kuin vaatteet/meikit, ihan vaan arkiset asiat, että pitäsköhän laittaa kone päälle? Saako pyykit ulos vai rupeaako satamaan? Ja että kävisköhän sitä etsimässä tänään pimennysverhot lasten huoneeseen?
Jos ei ollut tarpeeksi maanläheistä sulle, niin mielessä pyörii myös, onkohan ne retiisit siellä kasvimaassa jo hyvin itäneet? Tarttiskohan niitä kastella? ;)
Omituista kylläkin, että vittuillaan siitä kuinka joku meikkaa ja pukeutuu hyvin, kun taasen toisissa ketjuissa morkataa tuulipukumammat, jotka ei viitsi yhtään laittautua ja syntiä sekin! Vai saako sen itsensä laittamisen aloittaa vasta tietyssä iässä, missä? Vai onko sille joku päiväkalenteri täällä av:lla? Kerrothan minä päivinä saa olla laittautunut? ja milloin taasen ei saa?
Jos tosiaan et ole tavannut yhtäkään teiniäitiä, joka mielestäsi olisi edes hivenen fiksu, kannattaa ruveta pohtimaan onko se vika heissä vaiko kenties sinussa? Oletko liian tyhmä huomaaman heidänkin olevan ihan normaaleja, omanlaisiansa ihmisiä, niinkuin meistä jokainen?
Mä olen todennut jo vuosia sitten olevani onnekkaampi ja onnellisempi kuin 90% täällä olevista mammoista, vaikka ensimmäisen lapseni nuorena sainkin.
vauva alle 3kk ja se oli neljäs kerta synnytyksen jälkeen. Eka kerta oli kun vauva oli 2 vkoa. Ja olen 35v.
Sulle se onkin sallittua, kun olet jo saavuttanut todelisen av-mamman iän.
viisasta tuskin kuitenkaan. Kävin itsekin esikoisen saatuani (olin 27) siskoni kanssa ulkona, vauva oli 3kk ja isänsä hoidossa. Silloin oli jyrkempi lasku lapsettomuudesta vauva-arkeen. Nykyään en enää juhlista sillälailla haaveile.
Minusta on aivan sama meikkaako, jumppaako ja juhliiko joku äiti, kunhan sillä vauvalla on kaikki hyvin. Toivottavasti tuollakin nykyään on.
olen 19v, sain vakituisen työpaikan 16v (tuloni silloin 2500e). 18v synnytin esikoiseni. En välitä vaatteista, meikeistä, tai mistään muustakaan. en edes ole koskaan maistanut päihteitä (tupakka, alkoholiyms)
Minulla ei ole koulutusta. Mutta lähden opiskelemaan kun pystyn antamaan lapseni hoitoon. Tällä hetkellä hoitoon jättäminen tuntuu ylimaalisen vaikealta vaikka on ollut hoidossa usean kertaan lyhyitä aikoja.
Asun myös avoliitossa, taloudellinen tilanne on parempi kuin erinomainen. Meille jää menojen jälkeen säästöön 600e. Minusta se on paljon.
MInulle ensisijassa on perheeni (mies, lapsi ja kissat) hyvinvointi. ja sitten vasta tulevat muut asiat, kuten oma perheeni (äiti, isä ja sisarukset), ystävät. Viimeisenä on hauskanpito (biletys) En todellakaan halua ''bilettää''. Mutta saan omaa aikaa kerran viikossa kun mieheni hoitaa lastamme (yleensä aamulla). Silloin käyn moikkaamassa ystäviä (koulussa), käyn silloin hetken muualla. Ja äkkiä takaisin.
Olen koko nuoruuteni hoitanut omat asiani ja ottanut vastuun OMISTA teoistani. Mutta en lähtenyt kouluun kun sain vakkari paikan. Koulutus ei lisää sivistystäni sen enempää kuin elämänkoulu (jota olen käynyt vasta todella lyhyen aikaa)
Mutta yksi 14v tyttö synnytti viime vuoden lokakuussa. Hoitaa lastaan vanhempiensa avulla ja käy peruskoulun loppuun. Aikoo kouluttautua kun suorittaa peruskoulun loppuun.
Tyttö on järkevä, tietää elämästä nykyään paljon lapsen myötä. Olen tuntenut tytön koko ikäni.
Enkä tuomitsi häntä vaikka en olisi tuntenutkaan. En nimittäin tuomitse teiniäitejä.. Ikä ei ratkeise hyvää äitiyttä.
Onhan niitä ''tyhmiä'' 40v äitejäkin!
[/quote]
Milläs alalla otetaan VAKITUISEEN työsuhteeseen 16v?
[/quote]
Ja isäpuoleni firmassa. Pikku tytöstä lähtien tehnyt isäpuoleni firmaa koskevia työtehtäviä.. Niin siellä niin :)
ihan viisastakin. Ihmisillä erilaiset elämäntilanteet. Minä olen elänyt jo mammakerhoarkea ihan riittämiin ja varmaan kuolisin jos pitäisi jumiutua johonkin kotiympyröihin mammautumaan. Olen yh ja vauvan ja isän suhteelle on tärkeää että isä saa alusta asti hoitaa vauvaa, myös öisin joskus, muutenkin vauva vähän heikommilla isäsuhteen kanssa kuin muut koska isä asunut samassa osoitteessa muiden muttei vauvan kanssa.
Viisasta on että jokainen pitää omasta psyykestä huolta. Sen asian olen elämänkokemuksen myötä oppinut että itseään kannattaa kuunnella. Eri asiat elämässä voi olla tasapainossa, ei se juhlimassa käyminen tarkoita ettei mikään muu kiinnosta, eikä äitiys ettei elämässä saa olla mitään muuta.
t. se 35v
vauva alle 3kk ja se oli neljäs kerta synnytyksen jälkeen. Eka kerta oli kun vauva oli 2 vkoa. Ja olen 35v.
Sulle se onkin sallittua, kun olet jo saavuttanut todelisen av-mamman iän.
viisasta tuskin kuitenkaan. Kävin itsekin esikoisen saatuani (olin 27) siskoni kanssa ulkona, vauva oli 3kk ja isänsä hoidossa. Silloin oli jyrkempi lasku lapsettomuudesta vauva-arkeen. Nykyään en enää juhlista sillälailla haaveile.Minusta on aivan sama meikkaako, jumppaako ja juhliiko joku äiti, kunhan sillä vauvalla on kaikki hyvin. Toivottavasti tuollakin nykyään on.
no jos ajattelee nyt näitä "teiniäitibloggaajia" niin sanokaapa yksikin hyvä esimerkki joka ei olisi opiskelija/koulunsa kesken jättänyt jalat maassa-tyyppi? Mulla ei ole ainakaan tullu vastaan vielä yhtäkään jolla olis joku koulutus, mielessä muutakin kuin vaatteet tai meikit tai ylipäätään ketään joka edes ajattelis fiksusti...
Olen koulutukseltani kokki, kävin ammattikoulun ekan ja tokan lapsen välillä, ihan itse lapseni hoitaen ja päiväkotiin vieden. Mulla on todellakin mielessä jotain ihan muuta kuin vaatteet/meikit, ihan vaan arkiset asiat, että pitäsköhän laittaa kone päälle? Saako pyykit ulos vai rupeaako satamaan? Ja että kävisköhän sitä etsimässä tänään pimennysverhot lasten huoneeseen?
Jos ei ollut tarpeeksi maanläheistä sulle, niin mielessä pyörii myös, onkohan ne retiisit siellä kasvimaassa jo hyvin itäneet? Tarttiskohan niitä kastella? ;)
Omituista kylläkin, että vittuillaan siitä kuinka joku meikkaa ja pukeutuu hyvin, kun taasen toisissa ketjuissa morkataa tuulipukumammat, jotka ei viitsi yhtään laittautua ja syntiä sekin! Vai saako sen itsensä laittamisen aloittaa vasta tietyssä iässä, missä? Vai onko sille joku päiväkalenteri täällä av:lla? Kerrothan minä päivinä saa olla laittautunut? ja milloin taasen ei saa?
Jos tosiaan et ole tavannut yhtäkään teiniäitiä, joka mielestäsi olisi edes hivenen fiksu, kannattaa ruveta pohtimaan onko se vika heissä vaiko kenties sinussa? Oletko liian tyhmä huomaaman heidänkin olevan ihan normaaleja, omanlaisiansa ihmisiä, niinkuin meistä jokainen?
Mä olen todennut jo vuosia sitten olevani onnekkaampi ja onnellisempi kuin 90% täällä olevista mammoista, vaikka ensimmäisen lapseni nuorena sainkin.
Aivan loistava vastaus! Komppaan sinua.
Itselläkin ainoastaan lapsen hyvinvointi etusijalla. Itse kävin lähihoitaja koulutuksen (toki katkonaisesti loppu vuoden). Yh äiti kun olen ja hoito apua oli vaikea saada. Mutta itse lapseni hoidin ja sain loistava paperit viime vuonna..
En itsekään myöskään ajattele että meikkanko, pitä laintan päälle. Vaan usein lähden ulos meikittömänä ja useimmiten farkut ja huppari päällä, hiuksetkin ponnarilla. Ihan tavallisesti siis.
Minulle on tärkeämpää se että lapseni ja minä voimme hyvin ja meillä on aina puhtaat vaatteet, ruokaa ja puhdas koti.
Meidän elämä ei ole teidän elämä, eikä kenenkään elämä ole teidän elämä, silloin on myös turha sitä kritisoida. Toki kriittiki on kritiikkiä mutta kaikkea ei tarvitse ääneen sanoa! Tuskin teistäkään rakkaat av mammat/isukit pidä siitä että teidän elämää haukutaan ja tuntematon tulisi neuvomaan pelkkää paskaa, kun asioista ei edes tiedä sen paskan vertaa.. Niin se vain on.
Eikö teistä nykyään kukaan saa olla erilainen vaikka haluaisi pukeuua säkkiin.. niin johan te olette haukkumassa ym muuta. Voi teitä mussukat
riippuu sitten miten sen tekee, onko se muuten järkevää. Kuten sanoin: kunhan lapsella kaikki hyvin.
Veikkaan et kukaan teistä kirjottelijoista ei tunne kyseistä ihmistä oikeesti. (onneksi) riittäs vaikka mitä juttua :) toi mun edellinen kirjotus Kannattais ottaa tosissaan, eikä se vielä oo mitää!
Mun mielestä kirjoittaa ihan kivasti ja vaikuttaa mukavalta tytöltä.
En taas ymmärrä mitä ihmeen vikaa tässäkin jonkun "täydellisen" av-äidin mielestä on.
45, oletko sitten bloggaaja?
mutta voisihan sellaiseksi ryhtyä. Ihan vaan yleisesti kerroin että nuorellakin äidillä voi olla kaikki ok.
riippuu sitten miten sen tekee, onko se muuten järkevää. Kuten sanoin: kunhan lapsella kaikki hyvin.
Mun lapsella on aina ollut hoidossa kaikki hyvin. Tai no, eipä hän hoidossa noin pienenä ole ollut, kun isänsä kanssa kotona. Tosin monet tuntuvat silloinkin kutsuvan "hoitaja"-sanaa. Meillä käytetään nimitystä toinen vanhempi.
p**kanjauhantaa täällä joillaki. Miksi pitää olla noin inhottava toisia kohtaan? Mitä iloa te saatte toisten ihmisten arvostelusta?
Kävin lukemassa blogia, ja ihan tavalliselta 18 v. tytöltä vaikutti, vauva terve raskausajan diabeteksesta huolimatta ja selvästikin saa hyvää huolenpitoa. Jaksaispa itsekin olla nuin positiivinen ja energinen kuin tuo nuori äiti. Mulle on ihan sama onko hlö joku julkisuushakuinen pissis, ihan kivasti blogissaan kirjotteli kuitenkin, toivottavasti saan lukea sitä jatkossakin.
Maailmassa on niin paljon huonoja vanhempia, jotka oikeasti eivät välitä lapsistaan, kaiken ikäisiä. Miksi tarttua johonkin bloggaajaan jolla on rakennekynnet ja huultenmutristelukuvia? Onpa kauheaa.
Jokaisen pitäisi pitää huolta itsestään ja omista lapsistaan ja kannustaa muitakin tekemään niin. Peace & Love.
äiti 27 v.
ihanko tahallaan yrittää näyttää Martina Aitolehdeltä? :D Voi mikä vääryys, että hän tahallaan yrittää näyttää sellaiselta mikä hänen omaa silmäänsä miellyttää! ;o Minua on jo pitkään huvittanut tämä teiniäitien haukkuminen, koska se millä perusteella heitä täällä haukutaan on niin kovin alhaista :D Jos niillä ihanilla, niin oikeanlaista elämää lapsenhankkimista varten elävillä mammoilla on näin älytön tarve haukkua nuoria äitejä niin tekisi sen edes jostain OIKEASTA syystä! Itsensä laittaminen ja kivasti pukeutuminen eivät ole näitä hyviä syitä. Se ei ole väärin, että joillakin äideillä on aikaa ja intoa välittää omasta ulkonäöstään, sillä uskokaa tai älkää: elämä ei lopu siihen kun saa lapsen :D Ja se, että välittää myös itsestään on lapsenkin etu! Ei suinkaan haitta, joka tarkoittaa sitä, että jos äiti meikkaa hän ei välitä lapsestaan? :D No joo. En minä voi teidän mielipiteitänne muuttaa, mutta pakko oli tulla sanomaan, että kovin on säälittävää tuollainen. Huonoja äitejä löytyy niin nuorista kuin vanhoistakin äideistä. Ainiin, ja vielä sen verran, että kaikki nuoret eivät suinkaan elä sosiaaliturvarahoilla :D Kuinka joku voikaan tehdä niin tyhmän yleistyksen, hah.
sanokaapa yksikin hyvä esimerkki joka ei olisi opiskelija/koulunsa kesken jättänyt jalat maassa-tyyppi? Mulla ei ole ainakaan tullu vastaan vielä yhtäkään jolla olis joku koulutus
Oletko lukenut vauvalehdessä artikkelin Pia Airaksisesta joka hankki koulutuksen, ja mieskin teki sen ja meni hyvään työhön, ja hankkivat sitten lapsensa Odelia. Voin kertoa että niitä nuoria äitejä on vaikka kuinka paljon, mutta he pitävät huolta lapsistaan eivätkä ehdi roikkua netissä bloggaamassa päivät pitkät!
Näinpä, sallittua on jos yli 25 vuotias juhlii ja laittaituu tai on pinnallinen :D Jos 18 vuotias saa lapsen se on heti huono äiti, koska onhan se KAHEKSANTOISTA VEEE!!! mutta jos 30 vuotias saa esikoisensa, niin tottakai sen on oltava hyvä äiti koska on jo KOLKYT VEE!!