Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä teiniäiti!!

Vierailija
05.05.2011 |

En viitsi mitään linkkiä laittaa tähän, mutta kyseessä dreams come true blogi. Nuori 18v äiti joka kirjoittaa blogissa todella ylimielisesti ja yrittää tahallaan näyttää Martina Aitolehdeltä. Palaa käpy!!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itekin raskausdiabeetikko, ja väittäisin ettei sokereista ole vaan huolehdittu kunnolla. Tosi kurjaa lapsen joutua syntymään viikolla 37 liki viisikiloisena. niistä sokereista kuitenkin VOI huolehtia, jos haluaa.

Tähän vastaa tän liki viiskilosen vauvan äiti, ja tän blogin kirjoittaja että raskausdiabetes selvisi vasta vähän ennen viikkoa 30. Ja kyllä sokereista huolehdittiin. Ja tyttö syntyi 36+0 eikä 37+0, vielä pahempi!!!

Vierailija
22/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itekin raskausdiabeetikko, ja väittäisin ettei sokereista ole vaan huolehdittu kunnolla. Tosi kurjaa lapsen joutua syntymään viikolla 37 liki viisikiloisena. niistä sokereista kuitenkin VOI huolehtia, jos haluaa.

Tähän vastaa tän liki viiskilosen vauvan äiti, ja tän blogin kirjoittaja että raskausdiabetes selvisi vasta vähän ennen viikkoa 30. Ja kyllä sokereista huolehdittiin. Ja tyttö syntyi 36+0 eikä 37+0, vielä pahempi!!!

ei edes mennyt rasitukseen kun oli ihan pakko juosta ylkkä hakemaan jätskiä ja limua..

Tosi hyvä jos huolehdittiin lopussa, mutta epäilen vahvasti miten hyvin. Itselläni siis kaksi kertaa ollut hankala rd ja asia harvinaisen tuttu.

Tiedän kyllä ettei siitä huolehtiminen äkkiseltään ole ihan yksinkertainen juttu, mutta minusta ikävästi kuulostaa, ettei äidillä ole ollut motivaatio vauvan puolella. Mutta toivon kovasti olevani väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva alle 3kk ja se oli neljäs kerta synnytyksen jälkeen. Eka kerta oli kun vauva oli 2 vkoa.

Ja olen 35v.

Vierailija
24/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin täyttää tiukimpiakaan lähetyskriteereitä kun ikää on alle 25 ja BMI tuskin tarpeeksi korkea. Vaatisitteko itse väkisin päästä tutkimuksiin, jos siihen ei yleisten suosituksien pohjalta ole aihetta?

ei edes mennyt rasitukseen kun oli ihan pakko juosta ylkkä hakemaan jätskiä ja limua.. Tosi hyvä jos huolehdittiin lopussa, mutta epäilen vahvasti miten hyvin. Itselläni siis kaksi kertaa ollut hankala rd ja asia harvinaisen tuttu. Tiedän kyllä ettei siitä huolehtiminen äkkiseltään ole ihan yksinkertainen juttu, mutta minusta ikävästi kuulostaa, ettei äidillä ole ollut motivaatio vauvan puolella. Mutta toivon kovasti olevani väärässä.

Vierailija
25/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska neuvolan täti epäili raskausdiabetesta. Perui sitten, koska ei kestänyt olla yötä ilman limpparia.

Vierailija
26/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes mennyt rasitukseen kun oli ihan pakko juosta ylkkä hakemaan jätskiä ja limua.. Tosi hyvä jos huolehdittiin lopussa, mutta epäilen vahvasti miten hyvin. Itselläni siis kaksi kertaa ollut hankala rd ja asia harvinaisen tuttu. Tiedän kyllä ettei siitä huolehtiminen äkkiseltään ole ihan yksinkertainen juttu, mutta minusta ikävästi kuulostaa, ettei äidillä ole ollut motivaatio vauvan puolella. Mutta toivon kovasti olevani väärässä.

No ei ollut montaa päivää sen tempun jälkeen kun sain uuden ajan ja silloin sitä ei voitu edes tehdä loppuun kun paastoarvo oli niin korkea.

Ja siitä päivästä lähtien kun mulle selvisi että vauva kasvaa hurjaa vauhtia ja mulla on rd niin mä jätin sokerin kokonaan pois. Siis ihan kokonaan. En laittanut edes mun teehen pientäkään sokerihiutaletta. On se kyllä kumma että joku muu tietää mun omasta diabeteksen hoidosta paremmin kun minä? :D Ja mitä sitä turhaa enää itkee, ei sitä vauvaa saa takas kohtuun ja siitä vielä pienemmän kokoiseksi. Tyttö on syntynyt ja on täysin terve, vaikka vähän iso.

Vierailija
27/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut montaa päivää sen tempun jälkeen kun sain uuden ajan ja silloin sitä ei voitu edes tehdä loppuun kun paastoarvo oli niin korkea.

Ja siitä päivästä lähtien kun mulle selvisi että vauva kasvaa hurjaa vauhtia ja mulla on rd niin mä jätin sokerin kokonaan pois. Siis ihan kokonaan. En laittanut edes mun teehen pientäkään sokerihiutaletta. On se kyllä kumma että joku muu tietää mun omasta diabeteksen hoidosta paremmin kun minä? :D Ja mitä sitä turhaa enää itkee, ei sitä vauvaa saa takas kohtuun ja siitä vielä pienemmän kokoiseksi. Tyttö on syntynyt ja on täysin terve, vaikka vähän iso.

Et ole kyllä kuunnellut ruokavalio-ohjausta, sillä diabeteksessahan ei ole kyse pelkästä sokerin jättämisestä, vaan kokonaisvaltaisesta ruokavaliosta ja sen sisältämästä hiilihydraattimäärästä. Mutta turha siitä enää on saarnata. Jos teet toisen lapsen joskus, niin pyydä jo heti alkuun ne diabeetikon ruokailuohjeet ja syö niiden mukaan. Pyydä hyvä ohjaus jo alkuun, koska muuten seuraukset voi olla huonommat kuin tällä kertaa oli.

En tiedä nimenomaisesti SUN diabeteksesta, mutta yleisesti raskausdiabeteksesta tiedän hyvinkin paljon.

Ihana juttu tuo terve tyttö, onnea siitä. Onnea muutenkin elämään.

Vierailija
28/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun noissa kommenteissa lukee kun tota linkkiä painaa, että laitoin tytön mun isälle eli sen omalle vaarille hoitoon neljäksi tunniksi. NELJÄKSI. Ite olin kavereiden kanssa, ja join lasillisen viiniä. Tekeekö se kenestäkään huonoa äitiä? Ei olis tullut tästäkään mitään sanomista jos olisin jättänyt sen päivällä hoitoon, tai tavallisena iltana. Mut nyt kun kyse oli vapusta niin tästäkin nousee hirvee haloo :D Mut tosiaan tyttö pärjäs tosi hyvin sen näljä tuntia mun isän kanssa, tuskin se pahaa teki että joutui muutaman tunnin olla äidistään erossa.

Vierailija
29/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes mennyt rasitukseen kun oli ihan pakko juosta ylkkä hakemaan jätskiä ja limua..

Tosi hyvä jos huolehdittiin lopussa, mutta epäilen vahvasti miten hyvin. Itselläni siis kaksi kertaa ollut hankala rd ja asia harvinaisen tuttu.

Tiedän kyllä ettei siitä huolehtiminen äkkiseltään ole ihan yksinkertainen juttu, mutta minusta ikävästi kuulostaa, ettei äidillä ole ollut motivaatio vauvan puolella. Mutta toivon kovasti olevani väärässä.

Vierailija
30/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan kun aika hyvä palkka kuitenkin jos ei ole ammattia tms.

no jos ajattelee nyt näitä "teiniäitibloggaajia" niin sanokaapa yksikin hyvä esimerkki joka ei olisi opiskelija/koulunsa kesken jättänyt jalat maassa-tyyppi? Mulla ei ole ainakaan tullu vastaan vielä yhtäkään jolla olis joku koulutus, mielessä muutakin kuin vaatteet tai meikit tai ylipäätään ketään joka edes ajattelis fiksusti...

olen 19v, sain vakituisen työpaikan 16v (tuloni silloin 2500e). 18v synnytin esikoiseni. En välitä vaatteista, meikeistä, tai mistään muustakaan. en edes ole koskaan maistanut päihteitä (tupakka, alkoholiyms)

Minulla ei ole koulutusta. Mutta lähden opiskelemaan kun pystyn antamaan lapseni hoitoon. Tällä hetkellä hoitoon jättäminen tuntuu ylimaalisen vaikealta vaikka on ollut hoidossa usean kertaan lyhyitä aikoja.

Asun myös avoliitossa, taloudellinen tilanne on parempi kuin erinomainen. Meille jää menojen jälkeen säästöön 600e. Minusta se on paljon.

MInulle ensisijassa on perheeni (mies, lapsi ja kissat) hyvinvointi. ja sitten vasta tulevat muut asiat, kuten oma perheeni (äiti, isä ja sisarukset), ystävät. Viimeisenä on hauskanpito (biletys) En todellakaan halua ''bilettää''. Mutta saan omaa aikaa kerran viikossa kun mieheni hoitaa lastamme (yleensä aamulla). Silloin käyn moikkaamassa ystäviä (koulussa), käyn silloin hetken muualla. Ja äkkiä takaisin.

Olen koko nuoruuteni hoitanut omat asiani ja ottanut vastuun OMISTA teoistani. Mutta en lähtenyt kouluun kun sain vakkari paikan. Koulutus ei lisää sivistystäni sen enempää kuin elämänkoulu (jota olen käynyt vasta todella lyhyen aikaa)

Mutta yksi 14v tyttö synnytti viime vuoden lokakuussa. Hoitaa lastaan vanhempiensa avulla ja käy peruskoulun loppuun. Aikoo kouluttautua kun suorittaa peruskoulun loppuun.

Tyttö on järkevä, tietää elämästä nykyään paljon lapsen myötä. Olen tuntenut tytön koko ikäni.

Enkä tuomitsi häntä vaikka en olisi tuntenutkaan. En nimittäin tuomitse teiniäitejä.. Ikä ei ratkeise hyvää äitiyttä.

Onhan niitä ''tyhmiä'' 40v äitejäkin!

Vierailija
31/55 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ajattelee nyt näitä "teiniäitibloggaajia" niin sanokaapa yksikin hyvä esimerkki joka ei olisi opiskelija/koulunsa kesken jättänyt jalat maassa-tyyppi? Mulla ei ole ainakaan tullu vastaan vielä yhtäkään jolla olis joku koulutus, mielessä muutakin kuin vaatteet tai meikit tai ylipäätään ketään joka edes ajattelis fiksusti...

olen 19v, sain vakituisen työpaikan 16v (tuloni silloin 2500e). 18v synnytin esikoiseni. En välitä vaatteista, meikeistä, tai mistään muustakaan. en edes ole koskaan maistanut päihteitä (tupakka, alkoholiyms)

Minulla ei ole koulutusta. Mutta lähden opiskelemaan kun pystyn antamaan lapseni hoitoon. Tällä hetkellä hoitoon jättäminen tuntuu ylimaalisen vaikealta vaikka on ollut hoidossa usean kertaan lyhyitä aikoja.

Asun myös avoliitossa, taloudellinen tilanne on parempi kuin erinomainen. Meille jää menojen jälkeen säästöön 600e. Minusta se on paljon.

MInulle ensisijassa on perheeni (mies, lapsi ja kissat) hyvinvointi. ja sitten vasta tulevat muut asiat, kuten oma perheeni (äiti, isä ja sisarukset), ystävät. Viimeisenä on hauskanpito (biletys) En todellakaan halua ''bilettää''. Mutta saan omaa aikaa kerran viikossa kun mieheni hoitaa lastamme (yleensä aamulla). Silloin käyn moikkaamassa ystäviä (koulussa), käyn silloin hetken muualla. Ja äkkiä takaisin.

Olen koko nuoruuteni hoitanut omat asiani ja ottanut vastuun OMISTA teoistani. Mutta en lähtenyt kouluun kun sain vakkari paikan. Koulutus ei lisää sivistystäni sen enempää kuin elämänkoulu (jota olen käynyt vasta todella lyhyen aikaa)

Mutta yksi 14v tyttö synnytti viime vuoden lokakuussa. Hoitaa lastaan vanhempiensa avulla ja käy peruskoulun loppuun. Aikoo kouluttautua kun suorittaa peruskoulun loppuun.

Tyttö on järkevä, tietää elämästä nykyään paljon lapsen myötä. Olen tuntenut tytön koko ikäni.

Enkä tuomitsi häntä vaikka en olisi tuntenutkaan. En nimittäin tuomitse teiniäitejä.. Ikä ei ratkeise hyvää äitiyttä.

Onhan niitä ''tyhmiä'' 40v äitejäkin!

Milläs alalla otetaan VAKITUISEEN työsuhteeseen 16v?

Vierailija
32/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole teiniäiti, mutta oikeasti, teidän kirjoitukset ovat naurettavia.

Kuka aikuinen(?) ihminen edes kehtaa toisen elämää kritisoida näin?

Tälläkään nuorella äidillä ei vain yksinkertaisesti ole elämä samanlaista kuin teillä. Sekö tekee hänestä pahan ja huonon äidin? No ei tee. Yrittäkäähän rakkaat ihmiset ymmärtää se.

Vierailija
33/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut esikoisen 19-vuotiaana. Väitän antaneeni pykälän kypsemmän vaikutuksen itsestäni, kuin blogin kirjoittaja, mutta ehkä mä feikkasin, oli jonkinverran ulkopuolisia paineita olla TÄYDELLINEN. Ja ihan hyvä äiti olinkin.

Lapsen ollessa 2v. lähdin opiskelemaan itselleni amk-tutkinnon, sen jälkeen sain toisen lapsen.

Nykyään mulla on ihan hyväpalkkainen ammatti, nuo pari lasta ja kaikki ulkoiset kulissit kunnossa.

Tämä siis tiedoksi sille, joka ei tunne yhtään ammattia hankkinutta teiniäitiä. Ehkä sillä on niin wt-piirit, että sieltä on äärettömän paha ponnistaa.

Vierailija
34/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoikaan vaan. Onneks tääl jotku tietää paremmin kun te. Ootte kyllä niin oikees tost ihmisestä :D. Lapsi on tehty stadis esiteltäväks ja ku on niin muotii olla "äiti" hehheh. Ainii aborttejakin jo jonku verran! sääliks käy pepin lasta.... Mitä jos se oiski ollu esim. Kehitysvammanen: tuskin ois sitä sen jälkee esitelly. Meikkii kuvia varten synnytykses?? Ja "hei daa, en kiroile muuten yleensä..." Juu et! Noh onneks tääl ees joku tietää asiat vähä paremmin ;) Onnee vaan sille elämään ja niille jotka JOUTUU tai "saa" olla siinä mukana :)

Vierailija
35/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään, pian 22 vuotta täyttävän joka saa kesällä NELJÄNNEN lapsen!! siis ihan hirveetä!!:D:D Hänellä on kuvia fb:s kun on ollut kavereiden kanssa viihteellä!! kauheeta...

HALOO!!! Miksi äidit (niin nuoret kuin vanhemmatkin) ei saisi ottaa omaa aikaa?? oli se vauva sitten minkä ikäinen tahansa! kaikenlisäksi kun vauva on tutussa ja turvallisessa paikassa hoidossa!!

Vierailija
36/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään, pian 22 vuotta täyttävän joka saa kesällä NELJÄNNEN lapsen!! siis ihan hirveetä!!:D:D Hänellä on kuvia fb:s kun on ollut kavereiden kanssa viihteellä!! kauheeta...

HALOO!!! Miksi äidit (niin nuoret kuin vanhemmatkin) ei saisi ottaa omaa aikaa?? oli se vauva sitten minkä ikäinen tahansa! kaikenlisäksi kun vauva on tutussa ja turvallisessa paikassa hoidossa!!

Mutta kyllä äitinä on vastuullista miettiä milloin sen tekee. Tai kuinka usein.

Toisaalta prempi mennä kun vauva ihan pieni kuin sitten eroahdistusvaiheessa.

Mun mielestä joku satunnainen ulkonakäynti ei ole paha, mutta yleinen piittaamattomuus on (esim toi rd on aika hurja). Silti hatunnosto tytölle kun lähti tiukkaan tilanteeseen ja piti muksun. Ehkä se kasvattaa häntäkin.

Vierailija
37/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne jutut mitenkään kypsemmästä päästä olleet, mutta mitä voi odottaakaan ihmiseltä, joka on juuri ja juuri päässyt peruskoulun läpi. Nauratti, kun tyttö oli selkeästi tosi pinnallinen, mutta ei ole sitten tajunnut vielä, että ilman sitä tympeää ilmettä olisi ollut niissä kuvissa paljon nätimpi. Meni jo duckfacen puolelle.

Vierailija
38/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ovat teinejä sisimmissään ja kaveriporukassa se lapsellisuus tulee ilmi.

Moni teistä valheellisista on ollut juuri tuollainen teeskentelijä. Aikuisuus tulee elämällä elämää ei kukaan ole valmis aikuinen. Vanhemmaksi tuon ikäinen on valmis, kunhan ottaa vastuun lapsen hoidosta. Aina on parannettavaa meillä jokaisella.

Nii vittu, vittu ku.

Vierailija
39/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin kun luin näitä kommentteja. Jotain älytöntä. Haukutte ja saarnaatte miten 18 vuotias on huono äiti, kun käy myös ulkona ja huolehtii itestään. Kateellisia? Siltä vähän vaikuttaa, koska jaksatte lukea esimerkiksi kyseistä blogia ja tulla vielä kirjoittamaan ja kritisoimaan sitä tänne. Eikö parempaa tekemistä löydy? Tiedän paljon nuoria äitejä ja niistä suurin osa on todella mahtavia äitejä omille lapsílleen!! Jaksavat nuoren iän takia todella hyvin ja näiden lapset ovat iloisia ja onnellisia. Uskon että blogin kirjoittaja on myös todella hyvä äiti. Ihmisiä on erinlaisia ja jos jonkun mielestä kyseinen ihminen on ''pissis'' tai vastaava niin vaikuttaako se silti jollain lailla siihen millainen äiti hän on lapselleen? EI!

Te kritisoijat, keksikää parempaa tekemistä, ymmärrätte sitten jos oma lapsenne tai läheisenne saa nuorena lapsen :) Nyt teillä selvästi on liikaa aikaa ja kiinnostusta nuoria äitejä kohtaan, kun täällä jaksatte kritisoida.

Ja kun joku mainitsi että sai 16 vuotiaana vakituisen työpaikan ja siihenkin alettiin heti puuttua niin voin kertoa että minun miehenikin sai vakituisen työpaikan 17vuotiaana, että ei ole mahdotonta :D

Vierailija
40/55 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva alle 3kk ja se oli neljäs kerta synnytyksen jälkeen. Eka kerta oli kun vauva oli 2 vkoa. Ja olen 35v.

Sulle se onkin sallittua, kun olet jo saavuttanut todelisen av-mamman iän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan