Ainoa tavoitteeni äitinä on selvitä itse äitiydestä hengissä.
Muita tavoitteita ei ole eikä odotuksiakaan. Ei ole tavoitteena kasvaa ihmisenä, ei kasvattaa lapsia mihinkään suuntaan, ei muuttua laiskasta toimeliaaksi, ei siis muuta kuin keksiä keinot pysytellä hengissä vaikka äidiksi erehtyikin.
Kommentit (6)
Voi aloittaja....
Äitiys kestää niin kauan kuin lapsesi on elossa. Ei se pääty esim siihen et lapsi täyttää 18v. oot aina äiti, eli äitiys seuraa sua aina.
Ja koska elämästä ei selvii hengissä, ei äitiydestäkää :D
että olen äiti. En aio raataa, valvoa itseäni sekopäiseksi enkä tuhlata vapaa-aikaani siihen että lapsia harrastuksiin joka ilta kuskaisin.
Minä elän itselleni ja lapset siinä mukana.
haluaisin kasvattaa lapseni sillä tavalla, että he uskovat ja tietävät olevansa arvokkaita, rakkaita ja hyviä, juuri sellaisina kuin ovat.
Että he osaavat ottaa toiset huomioon ja tietysti huomioida myös itsensä.
Että he pärjäisivät tässä yhteiskunnassa, osaisivat ja ymmärtäisivät ja haluaisivat noudattaa sääntöjä ja lakeja, ja osaisivat miettiä myös omilla aivoillaan mistä kannattaa pysytellä erossa ja mikä ei ole järin fiksua.
Että he arvostaisivat itseään ja toisia ihan pelkästään ihmisinäkin, ei saavutusten ja titteleiden kautta.
Että he ymmärtäisivät, että vaikka elämässä on vaikeita aikoja, niistä voi selvitä.
Että he ymmärtäisivät, mikä oikeasti on tärkeää, ja mikä ei niin tärkeää.
Ja että on asioita, joille ei voi mitään, ja asioita, joille voi itsekin jotain, ja osaisivat erottaa nämä asiat toisistaan (tämä oli jollain toisilla sanoilla jossain, fiksusti sanottu!)
Haluaisin myös opettaa heidät tuntemaan Jumalan ja Jeesuksen, ja luottamaan Häneen. Siitä saa niin paljon voimaa, apua, turvaa ja iloa, että elämä on paljon helpompaa niin :)
Tässähän sitä työsarkaa riittää.. onneksi saa apua yläkerrasta, se helpottaa :)
meinasin kuolla rasstukseen- verenpainekin oli 170...
mutta elämästä ei selviä hengissä.