Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin kaverin paitaa ja nyt se on rikki

Vierailija
05.05.2011 |

Lainasin siis kaverilta melko kallista juhlapaitaa ja nyt se onkin rikki. En tiedä mistä reikä on paitaan tullut (pesukoneessa ehkä), mutta se on melko näkyvä eikä paidasta enää saa millään saman veroista vaikka reikää kuinka korjaisi.

Ajattelin ensin, että ostan kaverille uuden paidan, mutta eihän noita saa enää mistään. No sitten ajattelin, että annan suosiolla kaverille rahana sen mitä on paidasta maksanut. Mutta sitten tulikin mieleeni, jos maksan kaverilleni täyden hinnan paidasta, kumpi saa pitää tuon rikkinäisen paidan? Itse voisin tuon reiän korjata ja paitaa vielä käyttääkin, koska ei sitä jälkeä huomaa ellei tiedä.

Tuntuu typerältä maksaa kaverille täysi hinta paidasta korvaukseksi ja antaa sille vielä tuo paitakin, jota se kyllä varmasti vielä voisi käyttää. Mitä muut tekis?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ehdotukset ovat hyviä, mutta eiköhän se mitä tehdään paidan ja rahojen suhteen pidä sopia kaverin kanssa..

Vierailija
2/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän koko hinnan tahtoo.

Jos vain vähän niin sitten annat paidan takaisimn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ehdotukset ovat hyviä, mutta eiköhän se mitä tehdään paidan ja rahojen suhteen pidä sopia kaverin kanssa..

Joo ihan vaan mielipiteitä aattelin kysyä. Osaan kyllä sopia asian kaverin kanssa. Kaverini vaan ehkä osaa nyt haistaa tässä tilaisuuden ottaa rahat ja paidan, niin aattelin että onko se muiden mielestä kohtuutonta vai ainoastaan mun mielestä :)

Vierailija
4/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hän haluaa toimia ja toimit sen mukaan. Ei voi ajatella kumpi saa pitää paidan, sillä sinä olet tavalla tai toisella paidan rikkonut ja käytännössä korvaat häelle menetetyt arvon, jolloin lopputulos on sama kuin alussa, eli paita on edelleen hänen ja sinä olet vain korvannut aiheutetut vanhingot.

Jos olisin kaverisi, ja paitaa voi vielä jotenkin käyttää, niin en pyytäisi sinulta täyttä hintaa paidasta. Vaa sovittaisiin joku kompromissikorvaus. Mutta et voi tietää kaverisi mielipidettä, joten ainoa reliu tapa sinulta on kysyä miten hän haluaa toimia.

Its olen ollut vastaavassa tilanteessa ja olo oli tosi kurja. En ole sen jälkeen lainannut keneltäkään mitään. Minun tapauksessa tarjoiluja pudotti ravintolassa syliini kastiketta ja ystävän juhlamekkoon tuli ikuinen läiskä. Vaikka ei ollut omaa syytä, niin maksoin mekon koko hinna, jotta omatunto olisi kepeämpi. Mekkoa ei voinut enää käyttää..

Vierailija
5/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paita hyvin arvokas, vai ketjuliikeestä ostettu juhlapaita? Silläkin on eroa.

Koska joku hyvin arvokas juhlapaita saattaa olla sen verran harvinainen että täysi ostohinta ei korvaa menetettyä tunnearvoa, jolloin paras olisi ostaa hänelle vastaava saman merkkinen / hintainen paita.

Vierailija
6/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita on paikallisesta Halosen tyyppisestä liikkeestä ja on maksanut uutena 90e. Musta se on kuitenkin jo hyvä hinta paidasta. Jos oliskin kyse jostain parin kympin h&m paidasta, niin ei olis mikään murhe maksaa sitä kahta kymppiä.

Ja tosiaan, hankalaksihan tän homman tekee se, että paita on oikeesti tosi hyvän näköinen. Siis oikeesti löytöjen löytö :) Kuulostaa hyvältä, jos ostaisinkin kaverille vaan suosiolla uuden paidan, vaikkei samanlaista enää saakaan.

Mutta koskaan en enää lainaa mitään keneltäkään! Olen yleensä tosi harvoin koskaan lainannut kavereilta vaatteita, mut nyt oli pakkorako kun tuli kiire enkä ehtinyt hankkia mitään. Ja näin kävi, vaikka koitin viimeiseen saakka olla varovainen.

Ap

Vierailija
7/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaverisi paita on todellakin löytöjen löytö, en menisi itse riskeeraamaan ja ostaan uutta paitaa tilalle. Osta mielummin kaverillesi lahjakortti siihen paikkaan mistä hän paidan alunperin osti. Saa itse valita sopivan paidan tilalle :) Ja mä en tosiaan miettisi sitä et kaveri "haistaa tilaisuuden" tuossa et maksat ja palautat vielä risan paidan. Se vaan ei toimi niin. Kaverisi hyvää hyvyyttään lainasi kaunista paitaansa, sinä rikoit sen joten sinä myös korvaat sen.

Vierailija
8/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lähinnä ajattelinkin, että voisin viedä kaverin ostoksille. Omin päin en tietenkään ostaisi mitään, mettään se vaan menis :)

Ja todellakin, kaverini tuntien, voin sanoa että tässä kohtaa se kyllä haistaa tilaisuuden ja varmasti miettii miten eniten hyötyisi. Tunnen kaverini jo vuosien takaa ja voin vannoa, että tää on hänen ajatuksensa :) Mutta eipä se mua nyt haittaa, vaan aidosti haluan korvata paidan hänelle. Ihan jo pelkästään siksi,että itteäni (loppujen lopuksi näinkin mitätön) asia painaa.