Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SÄÄLITTÄÄ NAINEN, joka... (oletko se sinä?)

Vierailija
05.05.2011 |

tuli raskaaksi miehelle, johon juuri tutustui. En tiedä, onko lapsi vahinko vai toivottu. Muuttivat kyllä heti tavattuaan yhteen (miehen asuntoon), joten voisi ollakin ihan tarkoituksella tehty. Molemmat pitkästi yli kolmekymppisiä, aikuisia ihmisiä.

Miehellä on kulissit kunnossa. Hyvä työpaikka (joka tämäkin todennäköisesti menee alkoholismin takia ennemmin tai myöhemmin), hyvä asunto ja on komea seuramies.

Pohjimmiltaan mies on pahemman laatuinen narsisti, alkoholisti ja pahoinpidellyt entisiä naisystäviään (ja toki muitakin) humalassa. Tuskin on kertonut näinä muutamana kuukautena koko taustaansa. Tarkoitukseni oli vihjaista taustasta, jos ei selviä alkuun, mutta enpä ehtinyt. Nyt taitaa olla myöhäistä.

Varokaa hyvät ihmiset tällaisia miehiä! Kyselkää tuttavilta ja sukulaisilta uusien miestenne taustoja ennen kuin saatatte itsenne vastaavaan tilanteeseen.

Ja jos tuttavapiirissänne on viime kuukausina näin nopeasti edenneitä tapauksia, niin varottakaa. Tämän "helmen" on saattanut löytää juuri sinun läheisesi :(

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku nainen kerrankin on solidaarinen nimenomaan kanssasisarelleen, niin täällä käsketään huolehtimaan vain omista asioistaan. Ottaako noin koville tajuta, että on ajautunut parisuhteeseen ihmisen kanssa, jota ei niin kovin hyvin tunne? Tämän perusteella ainakin on vaikea sellaisia naisia sääliä tai tuntea sympatiaa. Jos todella tunnet miehestäsi vain hiukan pintaa, niin oletko niin huonoitsetuntoinen, ettet kestä mahdollisuutta siitä, että syvemmältä voi löytää jotain epämiellyttävää. Toki pidemmissäkin suhteissa voi sieltä syvemmältä pulpahtaa kaikenlaista, mutta jos ei vaivaudu tutustumaan siihen uuteen mieheen paria kuukautta enempää, niin saa ihan syyttää itseään. Jos mies on hakannut lähipiiriään, niin mikä todennäköisyys on sillä, että ei yllättäen hakkaakaan vaan suhde onnistuu? Niin, käytännössä ei mikään. Kannattaisiko ottaa vinkistä vaarin ja pitää ystävät ja muu turvaverkosto lähellä, jos se oma kullanmuru muuttuukin hirviöksi? Tai yrittää edes tutustua siihen mieheen vähän paremmin ennen kuin aloittaa oikean lapsilauman tehtailun... Yhden lapsen pilattu elämä voisi ihan hyvin riittää. Veikkaan muuten, että nämäkin vastaajat täällä ovat niitä, jotka eivät omia virheitään myönnä vaan elävät järkyttävässä parisuhteessa ennemmin kuin toteavat, että moka tuli tehtyä. Enkä nyt millään tavalla syyllistä nopeasti edenneitä suhteita vaan sitä, että tosiasioita ei voida myöntää. Eräs ystäväni tapasi miehen elokuussa ja muutti yhteen tämän kanssa lokakuussa. Lapsi oli tuolloin jo alulla. Saivan viiden vuoden sisään kaksi muutakin lasta, menivät naimisiin ja elävät onnellisina. Näinkin voi tapahtua. Mutta itse tietää riskit ja päättää, kuunteleeko muita naisia vai ei. Varsinkin jos päättää olla kuuntelematta, saa syyttää vain itseään. Ap, hienoa, että olit ajatellut varoittaa ja harmi, että se ei onnistunut. Kaikkia ei voi vain pelastaa.

Mitään kamalaa ei ole vielä tapahtunut ja ap jo täällä suunnileen viettää hiljaista hetkeä. Ja kaikki muut tietää miehen taustasta, mutta uusi puoliso ei? Kuten jo aiemmin sanoin, aikuisella on oikeus tehdä omat päätöksensä.

Kyllä siinä kuule väkisin tulee mieleen, että ap:n oma elämä on aika tyhjää, kun tulee oikein nettiin tekemään aloituksen jonkun toisen elämästä! :D

Vierailija
22/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä liippaa aika läheltä omaa elämäänikin, kun arvaan jo olevani se olkapää, joka saa kuulla kaiken tapahtuneen.

Epäilen, että kukaan ei halua olla se "puuttuja", sillä vastaanotto on todennäköisesti tällainen kuin suurella osalla vastaajista.

Enpä yhtään ihmettele, että Suomessa saa pieksää kadulla ihmisiä kenenkään puuttumatta, jos oma elämä on se ainoa, josta välitetään :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin suuri osa avioliitoista päättyy eroon (puolet?) ja kaiken järjen mukaan vielä suurempi osa avoliitoista ihan suht kunnollistenkin miesten (ja naisten) kanssa, ja kyllä silloin ollaan yleensä/usein sitä mieltä että olisi pitänyt miettiä vähän tarkemmin ennen kuin menee yhteen juuri kyseisen partnerin kanssa. Yleistä on myös jälkeenpäin ihmettely että kuinka ikinä on ollut edes mahdollista haksahtaa juuri kyseiseen tyyppiin. Joku toinen olisi ollut paaaljon parempi.

Siksi asioita pitäisi pyrkiä harkitsemaan vähän jo etukäteen niin saattaa säästyä monelta vaivalta. Kun ko. tapauksessa on miehen track record vähintäänkin kyseenalainen niin valistunut arvio on että ongelmia saattaa tulla juuri alkoholin ja/tai väkivallan kanssa. Siksi ap:n huoli on totta kai aiheellinen.

Vierailija
24/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa seurusteleen alapään kanssa ensin niin saa mitä tilaa!

Vierailija
25/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voisin olla tuo nainen. tosin ukko ei mua hakannut, mutta henkiseksi väkivallaksi se meni kun jätin miehen juopottelun vuoksi. yhteinen lapsemme syntyy pian.

minua varoiteltiin, mutta uskoin tuntevan miehen niitä paremmin ja että hän rauhottuisi meidän yhteisen tulevaisuuden vuoksi ja lakkaisi juoksemasta baareissa jne. meillä oli niin ihanaa silloin. kunnes muutettiin yhteen ja tulin paksuksi ja tajusin että mies ei voi muuttua..ulkona käynti kerran kuussa ei passaa, tai edes että ilmottaisi kun lähtee juomaan.

niinpä. minä olin tyhmä naiivi nainen, joka vielä tuli raskaaksi ja halusi pitää lapsen. mutta en minä sääliä keltään kaipaa, tunnen olevani vahva ihminen ja aion pitää lapsesta hyvää huolta. ero oli hyvä ratkaisu, niin lapsen ei tarvitse kuunnella vanhempien riitelyä.

välillä olen miettinyt, että kunpa minulle olisi kerrottu tarkemmin millainen mies oli kyseessä, epämääräiset vihjailut eivät vakuuttaneet minua. jos siis tiedätte varmasti että ystävänne, perheenjäsenenne on alkanut suhteeseen joka todennäköisesti tulee päättymään onnettomasti, niin kertokaa faktoja... mutta "rakkaus" on sokea, ei toisen puolesta voi päättää ja jokainen kantaa vastuun omista teoistaan.

Vierailija
26/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ihminen on itse vastuussa omasta elämästään ja tee itse päätöksen kenen kanssa elää. Oli sitten kumppanin tausta millainen tahansa. Ap vastaa rehellisesti: oletko itse elänyt täysin moittetonta elämää ? Kuulostat todella katkeralta exältä.

Vierailija
27/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen puolesta, mutta älä sääli, vielä ainakaan.

Etkä voi käskeä meitä muita toimimaan itseäsi paremmin, virheitä tekee jokainen, eikä tämä vakuuta.

Vierailija
28/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sillä tavallaan varoittaa ex-mieheni uutta naisystävää tästä narsistisesta ja henkistä väkivaltaa käyttävästä miehestä. En voinut tehdä sitä suoraan ja "oikeassa elämässä", joten tein sen täällä.

En tiedä menikö viesti jotenkin perille vai oliko nainen vain niin järkevä, mutta hän ei tosiaan koskaan ostanut ex-mieheni kanssa yhteistä asuntoa tai tehnyt hänen kanssaan lasta, ja pääsi sitten nyt jo tapahtuneesta erostakin varmaan paljon helpommalla. Hyvä mieli hänen puolestaan.

Katsokaa sitä miestä ainakin vuosi ennenkuin teette lapsia. Pliis.

Ai niin, minäkin sain täällä haukut niskoilleni, että olen vain katkera ex-muija ja miehessä ei ole tod.näk. mitään vikaa...

t.yksi helvetin läpikäynyt

Vierailija
29/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttärenne törmää jossain vaiheessa elämäänsä tuollaiseen mieheen. Haluaisitteko, että häntä varotettaisiin vai haluaisitteko, että hän saa varauksetta muuttaa yhteen, tehdä lapsen ja sitten huomata, että lähipiiri tiesi mitä tulee tapahtumaan?

Vai uskooko joku ihan oikeasti esimerkkitapauksen miehen muuttuneen tällä kertaa? Käsi ylös, joka uskoo! Minä en...

Vierailija
30/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttärenne törmää jossain vaiheessa elämäänsä tuollaiseen mieheen. Haluaisitteko, että häntä varotettaisiin vai haluaisitteko, että hän saa varauksetta muuttaa yhteen, tehdä lapsen ja sitten huomata, että lähipiiri tiesi mitä tulee tapahtumaan? Vai uskooko joku ihan oikeasti esimerkkitapauksen miehen muuttuneen tällä kertaa? Käsi ylös, joka uskoo! Minä en...

Minä olin se tytär, jota varotetiin. Ja menin naimisiin. Ja tein kaksi lasta.

Mitä väliä, uskooko joku av-mamma miehen muuttuneen? Se on silti ko. naisen oma valinta.Ja tiedätkö, ihmiset muuttuu. Ihan oikeassa elämässä.

Vierailija
31/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinua varotettiin. Sait itse tehdä päätöksen uskotko va et. Ap ei varoittanut. Ja kyllä tuolla taustalla on vaikea uskoa muuttumiseen.

Aina löytyy joku höynäytettävä nainen. Ainakin täältä av:lta, jossa naiset vaan saavat lisäpontta sitoutumiseen, kun joku uskaltaa raottaa ritarin taustoja :D Antaa mennä vaan, mut jättäkää ne lapset tekemättä!

Vierailija
32/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voisin olla tuo nainen. tosin ukko ei mua hakannut, mutta henkiseksi väkivallaksi se meni kun jätin miehen juopottelun vuoksi. yhteinen lapsemme syntyy pian. minua varoiteltiin, mutta uskoin tuntevan miehen niitä paremmin ja että hän rauhottuisi meidän yhteisen tulevaisuuden vuoksi ja lakkaisi juoksemasta baareissa jne. meillä oli niin ihanaa silloin. kunnes muutettiin yhteen ja tulin paksuksi ja tajusin että mies ei voi muuttua..ulkona käynti kerran kuussa ei passaa, tai edes että ilmottaisi kun lähtee juomaan. niinpä. minä olin tyhmä naiivi nainen, joka vielä tuli raskaaksi ja halusi pitää lapsen. mutta en minä sääliä keltään kaipaa, tunnen olevani vahva ihminen ja aion pitää lapsesta hyvää huolta. ero oli hyvä ratkaisu, niin lapsen ei tarvitse kuunnella vanhempien riitelyä. välillä olen miettinyt, että kunpa minulle olisi kerrottu tarkemmin millainen mies oli kyseessä, epämääräiset vihjailut eivät vakuuttaneet minua. jos siis tiedätte varmasti että ystävänne, perheenjäsenenne on alkanut suhteeseen joka todennäköisesti tulee päättymään onnettomasti, niin kertokaa faktoja... mutta "rakkaus" on sokea, ei toisen puolesta voi päättää ja jokainen kantaa vastuun omista teoistaan.

Ja nyt taistellaan oikeudessa mm. lapsen tapaamisista, elatuksesta ym., mies tekee kaikkensa kiusatakseen kaikin tavoin.

Mistä päin olet? Olisi ihana vaihtaa ajatuksia kohtalotoverin kanssa. :-)

Vierailija
33/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sillä tavallaan varoittaa ex-mieheni uutta naisystävää tästä narsistisesta ja henkistä väkivaltaa käyttävästä miehestä. En voinut tehdä sitä suoraan ja "oikeassa elämässä", joten tein sen täällä. En tiedä menikö viesti jotenkin perille vai oliko nainen vain niin järkevä, mutta hän ei tosiaan koskaan ostanut ex-mieheni kanssa yhteistä asuntoa tai tehnyt hänen kanssaan lasta, ja pääsi sitten nyt jo tapahtuneesta erostakin varmaan paljon helpommalla. Hyvä mieli hänen puolestaan. Katsokaa sitä miestä ainakin vuosi ennenkuin teette lapsia. Pliis. Ai niin, minäkin sain täällä haukut niskoilleni, että olen vain katkera ex-muija ja miehessä ei ole tod.näk. mitään vikaa... t.yksi helvetin läpikäynyt

Miten ex kiusasi sinua lasten ja yhteisen talon kautta?

Täällä sitä helvettiä käydään läpi nyt ja tarvisin neuvoja miten selvitä tästä.

En olisi ikinä uskonut kuinka ihminen voi olla tunnekylmä, empatiakyvytön ja itsekäs...

Vierailija
34/34 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinua varotettiin. Sait itse tehdä päätöksen uskotko va et. Ap ei varoittanut. Ja kyllä tuolla taustalla on vaikea uskoa muuttumiseen. Aina löytyy joku höynäytettävä nainen. Ainakin täältä av:lta, jossa naiset vaan saavat lisäpontta sitoutumiseen, kun joku uskaltaa raottaa ritarin taustoja :D Antaa mennä vaan, mut jättäkää ne lapset tekemättä!

vaikka ap ei ole varoittanut, joku muu ehkä on.kun kerran kaikki muutkin tietävät miehen taustasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme