Miten oppia meikkaamaan kauniin hillitysti, tyylikkäästi? Ikää 35v. ja huono iho..
Finnit ovat olleet kutakuinkin kurissa nykyään, mutta ihoni on aina ollut (murrosiästä lähtien) hankala, milloin hilseilevä, milloin kiiltävän rasvainen - tai molempia, arpia ja laajentuneita ihohuokosia on pilvin pimein jne. Punoitusta siellä täällä.. tällä hetkellä iho on tosi rasvainen. Kosmetologille ei olisi oikein varaa mennä...
Meikkaan mielestäni aika hillitysti mutta silti näytän jotenkin liian pyntätyltä, "pakkeloidulta" ehkä :( Ripsari leviää herkästi, vedenkestäviä en tykkää käyttää, mutta ripseni on pitkät ja väri leviää varsinkin alaripsistä mustiksi silmänalusiksi tai varisee..
Huulipunaa en osaa käyttää :(
Meikkipohja näyttää liian paksulta jotenkin..
Vinkit olisi siis tarpeen!! Haluaisin olla raikas, tyylikäs ja kauniisti meikattu, ja oppia käyttämään huulipunaa.. sekä huultenrajauskynää :)
Kommentit (14)
ostaisin mineraali meikit..ihan hirveästi kehuttiin... en toisin ole vielä ostanut, koska on hintaa niillä aika kova, käy apteekeistä kysymässä meikkivoidetta, muista kuitenkin, että päivittäinen ihonhoito on kaikista tärkein, ei se arpia poista, (ehkä) mutta iho ei kiillä tai kuivu...
eikä niistä tuotteista ole mitään pahaa sanottavaa. Ovat ERITTÄIN riittoisat, itse olen ollut tyytyväinen opastukseen ja niihin tuotteisiin mitä olen kokeillut. Kannattaa satsata kunnolla niin ihokin saa sille sopivan meikin eikä sitten tarvitse maksaa huonosta laadusta=)
Käytätkö samaa naamarasvaa kesällä ja talvella? Älä. Talvella iho on kuivempi, kesällä kevyempikin riittää. Osta kesäksi kosteuttava voide, joka levittyy helposti. Raskaat, rasvaisen tuntuiset voiteet ovat talveksi (jos edes silloin).
Itse tykkään meikkipuutereista, eli en käytä erillistä meikkivoidetta. Puuteria on helppo lisätä päivän aikana, ja naama ei kaipaa ylimääräisiä voiteita. Lopputuloskin on luonnollisempi.
Kuori kasvot säännöllisesti ja pese huolellisesti joka ilta.
koska se osais neuvoa oikeita tuotteita ja värisävyjä. Luulen, että esim meikkipohjan ongelma on väärä värisävy. Oikea sävy ei näytä pakkeloidulta. Kannattaa investoida siihen kosmetologin meikkausopastukseen. Muuten rahaa menee vääriin kokeiluihin vähintään yhtä paljon.
kemppareiden kosmetiikka osastoilla on yleensä kosmetologeja töissä,mene kysymään heiltä neuvoja ihosi hoidossa,saat heiltä opastusta sinun kukkarollesi sopivien tuotteiden valintaan ja ihonhoitoon...
Etkä väritä/piirrä kulmakarvojasi liian tummalla värillä, liian teräviksi?
Itse meikkaan hillitysti, ja pyrin näyttämään luonnolliselta, vaikka meikkiä onkin suhteellisen paljon. Mutta kun sävyt ovat maanläheisiä eivätkä liian voimakkaita, lopputulos on hillitty.
Eli käytän vaahtomeikkivoidetta, "värittelen" vaaleita kulmiani _hieman_ tummemmiksi vaaleanruskealla kulmakynällä, luomiväreinä käytän vaaleanruskeaa ja beigeä.
Joskus teen _ohuen_ kynärajauksen, jonka pehmennän pumpulipuikolla. Ja sitten ripsaria.
Vielä hieman poskipunaa, siis vain aavistus, ja se häivytetään hyvin, ettei ole mitään punaisia läiskiä keskellä poskia.
Ja väritöntä/vaaleaa huulikiiltoa, maltilla. Huuliani en rajaa enkä käytä huulipunaa.
Lopputulos on luonnollinen.
Munkin iho on melko huonossa kunnossa, on näppyjä, mustapäitä ja hilseilyä. Vaahtomeikkivoide ilman puuteria toimii mulla. Pieni kiiltely ei haittaa. Puuteri tuo liikaa esiin juonteita ja hilseilyä.
Unohda markettikosmetiikka. Mulla on Diorin meikkivoide, aivan loistava. Kannattaa kyllä käydä kosmetologilla ja ostaa myös laadukkaat putsarit.
että jos vedenkestävässä ripsarissa hirvittää se poistaminen niin osta vauvaöljyä ja pyyhi silmät tuohon kostutella vanulapulla; ripsari suorastaan liukuu pois eikä ärsytä silmiä :)
meikkiopastus ja tekevätkö kaikki kosmetologit niitä? Kuinka kattava se on..? Opetetaanko kädestä pitäin ja katsotaan värit, mitkä sopii jne? "Täytyykö" ostaa sitten kalliit meikit kosmetologilta sen jälkeen..?
ap
monet kosmetologit pitävät meikkaustunteja. Mä olen pariinkin kertaan ollut, työporukalla ja kaveriporukalla.
Varaat ajan, kerrot tarpeet jne. Mä olen ainakin oppinut tosi paljon, mm. poskipunan käyttö, luomivärin levitys jne.
Helposti tulee myöskin ostettua vääriä värisävyjä. Tuossa voi helposti itse kokeilla.
Mä olen saanut kummallakin kerralla listan meikeistä, joita voisi käyttää. Kaikkea en ole hommannut, mutta hyviä vinkkejä on tullut.
mutta muutama juttu, joka on vienyt tilannetta edes vähän eteenpäin:
- kosteusvoiteeni on geelimäistä, joka ei sisällä juurikaan rasvaa, mutta enemmän sitten vettä ym. kosteuttavia aineita. Kun olen saanut ihoa kosteutettua, niin sellainen hillitön rasvoittuminen on tasoittunut, ja toisaalta hilseilykin vähentynyt.
- laajentuneet ihohuokoset peitän meikinpohjustajalla. Omani on Smashboxin, mutta nyt taitaa olla L'orealilla oma tuote, ja Pore Putty on myös hyvää. Käytännössä nämä ovat pelkkää silikonia. Ihan ohut kerros riittää, ja laitan nenään ja otsaan niille alueille, jossa on törkeät ihohuokoset. Eivät katoa kokonaan, mutta meikkivoide levittyy tasaisemmin, eikä päivän aikana uppoa huokosiin.
- meikkivoiteena mulla on mineraaleja. (Lily Lolo, muitakin on eri hintaluokissa.) Tilasin aluksi monta eri samplea eri sävyissä heidän sivuiltaan ja niistä riitti parin viikon kokeiluihin. Niistä voi myös sekoittaa oman sävyn, jos ihan omaa ei muuten löydy.
- lisäksi mineraalien päälle laitan joskus saman merkin mattapuuteria. On väritöntä ja tekee todella matan pinnan, joskus kestänyt aamusta aamuyöhön ihan sellaisenaan, kun yleensä ihoni kiiltää iltapäivään mennessä. Tästä tulee kyllä aavistuksen pakkeloitu meikki, joten en päivittäin käytä.
- mineraalit viimeistelen yleensä suihkuttamalla kosteuttavaa kasvosuihketta vähän päälle, tasoittaa puuterimaisuutta ja loppu puuterisuus "sulaa" iholle n. tunnissa
Ja noin muuten, itse en voi käyttää silmien alapuolella rajausta tai ripsaria, valuvat ihan heti. Jos yläripsissäkään ei sulla pysy ripsari, niin ehkä kannattaa kokeilla kestovärjäystä? Jos haluan alaskin jotain, niin laitan siveltimellä tummaa luomiväriä rajaukseksi, se pysyy paremmin valumatta.
Mulla on poskissa aika pahat arvet aknen jäljiltä enkä ole uskaltanut käyttää poskipunaa/aurinkopuuteria kun olen pelännyt niiden korostavan arpia. Tuntuu kuitenkin, että naama näyttää kovin pakkeloidulta kun koko kasvomeikki on tehty saman sävyisellä, suht peittävällä meikkivoiteella. Onko kenelläkään vinkkejä tähän poskipuna-asiaan, voidemaista, puuterimaista vai mitä?
Mä olen tykännyt erityisesti kahdesta:
Kanebon 38 astetta ripsari. Ainoa kautta aikojen, joka ei leviä pitkin naamaa päivän mittaan. Ihana poistaa. Idea siis että 38-asteinen vesi muuttaa ripsarin kokkareiksi. En ikinä enää osta mitään muuta ripsaria.
Toinen ehdoton on Maybellinen dream satin liquid -meikkivoide. Ei sovellu päivittäiseen käyttöön mulla mutta juhlissa ihana. Peittävä, sileä ja silti kevyt pinta. Sain joku aika sitten lehden välissä näytepakkauksen jotain muuta värivoidetta ja muistin taas miten kauheaa oli ennenkuin tää tuote löytyi.
ei maksa ja saat kaiken mahdollisen avun ja voit kokeilla mitkä tuotteet sopii sinulle ja ihollesi. Ja samalla hauskaa aikaa ystäviesi kanssa=)