Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan lapsen ylivilkkauden takia myönnetyistä inva-pysäköintiluvista?

Vierailija
04.05.2011 |

Saatiin lääkäriltä puoltava todistus sitä varten, mutta mietin vain, onko tarpeeksi "hyvä". Ei viitsisi hakea epävarmana, kun maksaa niin paljon (joo tiedän, että monelle 26 euroa + valokuvamaksu ei ole paljon, mutta meille on)...

Onko noita yleensä helppo saada, jos lääkäri puoltaa, vai onko poliisit tiukkoja?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan täysin sua! Toivon että saat sen invalätkän.

Mulla on kans erityislapsi. Oisin tarvinnut sitä invalätkää mutta eipä tullut haettua.

Siis joku kateellinen ilmaisvaipoista, voihan nyt v*ttu sentään! En voi USKOA!!

Mä muuten saan korotettua vammaistukea, laski korkeimmasta korotettuun vuoden alusta. Saan myös korkeinta omaishoidontukea ja vielä erityishoitorahaa. Eli eipä ole taloushuolia. MUTTA, tätä sairautta sairastaneita on koko Suomen historiassa 2kpl, ja molemmat kuolleet.

Että kyllä jumalauta vaihtaisin joka saadun euron terveeseen lapseen.

Ai niin, nuo hoitotarvikkeet saan ilmaiseksi. Siis keskuslaskimokatetrin puhdistus ja hoitovälineet.

VOIKO joku olla tällaisesta ihan tosissaan kateellinen???

Vierailija
22/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siis se, että teillä ei ole invapaikkaa ja lapsi karkaa.

Mitäs jos ottaisit autosta ensin vauvan ja sitten vilkkaan kakaran ja pitäisit kädestä tai osta valjaat.

Ei voi oikeesti olla noin vaikeeta saada parkkipaikalla hoidettua tilannetta.

Mutta oikeasti se voi olla noin vaikeaa... Ei tuota pysty pitämään kädestä, jos ei ole jotain ihme bodarinvoimia. Valjaat sillä on, mutta niitä ei voi autossa käyttää. Ihan varmasti karkaa ennen kuin saan valjaat päälle ja kiinni.

Uskokaa tai älkää, minä olen kaikki nämä vuodet elänyt tätä elämääni. Oon aika saletti, että te ette pysty antamaan mitään vinkkiä, jota en olisi itse jo kokeillut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löysit tuon listan? Meillä ei ole lääkäri merkinnyt tuota haittaluokitusta, eli kai pitää pyytää uusi todistus?

Minusta menisi tuohon kohtaan 11-16 vai mikä se nyt oli.

ap

Vierailija
24/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla joudut ottamaan molemmat lapset pois autosta, samalla tavalla joudut olemaan kaupassa molempien kanssa.

Onko lapsi kuitenkin niin kiltti, että kun parkkipaikalta ollaan kaupassa tai muualla niin sitten se vilkkaus onkin kadonnut?

Invapaikka juu on ovien lähellä mutta mitä jos tämä vilkas lähteekin muualle juoksemaan??

Ap voitko myöntää, että tällä invapaikan halukkuuden takana on joku muu kuin vilkas lapsi?

Vierailija
25/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta adhd-lapsista ja tiedän kyllä että ovat kovin kerkeäväisiä.

En kuitenkaan ymmärrä miten invapaikka helpottaa lapsen käsittelyä? Vaikka ruutu olisi parkkialueen reunassa sieltä pystyy juoksemaan ihan yhtä hyvin suuntaa jos toiseen, kuin parkkipaikan keskellä olevastakin ruudusta.

Voisin jopa kuvitella, että invapaikoista aiheutuu turhia vaaratilanteita, kun muut kuskit olettaa, että kyseisen paikan lähellä liikku vain hitaasti kulkevia invatapauksia. Itse en ainakaan osaisi varoa lasta invaruudun lähettyvillä toisin kuin muualla parkkipaikalla.

Vierailija
26/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen saaminen vähentää huomattavasti sitä matkaa, mikä pitää autojen seassa kulkea. Ja auttaa se siinäkin, että koska parkkiruutu on normaalisti suurempi, on pienempi riski, että lapsi saa naapuriauton pellit ruttuun ovea paukauttamalla.

Autoja ei kulje kaupassa sisällä, eikä liioin terveyskeskuksessa. Harvemmin sairaalan sisälläkään kukaan kaahailee tai virastotalossa. Ja autot ovat ne, joita lapsen kanssa kulkiessa pelkään.

En voi myöntää, että syynä olisi jokin muu, koska en keksi muuta syytä tuota lappusta hinkua kuin se, että parkkipaikat ovat isompia ja lähempänä ovia.

ap, joka on kyllästynyt vänkäämiseen ja kiinnostunut vain vastauksista kysymyksiinsä

Vierailija
27/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka voisi kai tuon myöntää ihan siksi, että lakkaisitte jankuttamatta. Mutta kun en periaatteesta hyväksy valehtelua edes täällä, ei se oikein käy.

ap

Vierailija
28/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitten autojen kylkiä.

Niin ja ap oletko kuullut, että on myös perhepaikkoja, mitkä ovat leveämpiä mutta tosiasia on, että silloin ette saa hyvityksiä autokuluista.

Vierailija
29/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä, liikuntakyvytön joudun siis kiertämään parkkipaikkaa invapaikan toivossa, kun joku on pysäköinyt invaluvalla invapaikalle täysin kävelemään kykenevän lapsen takia!? Voin toki pysäköidä normaaliin ruutuun, jos viereinen ruutu on tyhjä, mutta mikään ei takaa sitä, että palatessani asioilta pääsen enää autooni takaisin. Ei jumankauta! Invapaikat luulisi olevan oikeasti invalideille ihmisille, siis sellaisille, jotka tarvitsevat apuvälineitä liikkumiseensa (=pyörätuoli).

Vierailija
30/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä, liikuntakyvytön joudun siis kiertämään parkkipaikkaa invapaikan toivossa, kun joku on pysäköinyt invaluvalla invapaikalle täysin kävelemään kykenevän lapsen takia!? Voin toki pysäköidä normaaliin ruutuun, jos viereinen ruutu on tyhjä, mutta mikään ei takaa sitä, että palatessani asioilta pääsen enää autooni takaisin. Ei jumankauta! Invapaikat luulisi olevan oikeasti invalideille ihmisille, siis sellaisille, jotka tarvitsevat apuvälineitä liikkumiseensa (=pyörätuoli).

Vierailija
31/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin invapaikoista vähintään puolet on aina tyhjinä. Kyllä sinullekin vielä paikka jää.

ap

Vierailija
32/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitten autojen kylkiä.

Niin ja ap oletko kuullut, että on myös perhepaikkoja, mitkä ovat leveämpiä mutta tosiasia on, että silloin ette saa hyvityksiä autokuluista.

Liukuoviautoon ei ole rahaa. Olisin halunnut sellaisen, mutta piti tyytyä vähän halvempaan.

Oliko vielä muuta?

ap

Vierailija
33/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika reilusti, joten mahdutte todennäköisesti kumpikin sinne, jos nyt satutte yhtäaikaa paikalle. Ihmettelen teidän asenteitanne! Ihan oikeasti keneltä se on pois, jos ap saa invapysäköintitunnuksen?

Vierailija
34/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti käyttäytyvä kakara se vaan on.

KASVAT LAPSESI. siihen ei invapysäköintiä tarvita.

Vierailija
35/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla voitte hakea autoverosta vapautusta invalupaan vedoten. Myös kadunvarsipysäköinti on ilmaista...säästätte paljon rahaa vuosien myötä+ elämänne helpottuu huomattavasti kun saatte pysäköidä invapaikalle.

Vierailija
36/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että ihmiset eivät ymmärrä :(

Meidän lapsemme sai invaluvan. Syyt: ylivilkkaus, josta saattaa seurata vaaratilanteita, ei ymmärrä lainkaan puhetta, käyttäytyy toisinaan aggressiivisesti (potkii, lyö).

Ja tuolle liikuntavammaiselle: uskon, että sinä pääset pyörätuolisi kanssa helpommin kauppaan/sairaalaan/terveyskeskukseen kauempaakin (jos invapaikka on varattu) kuin minä riehuvan lapsen kanssa, joka pistää täysillä vastaan (potkii, lyö, riuhtoo, rimpuilee).

Vierailija
37/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko sulla mahdollisuutta saada hoitajaa tälle adhd lapselle siksi aikaa kun käyt kaupassa ja asioilla, ettei tarvitsisi sinne ottaa mukaan?

Vierailija
38/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae sitä invakorttia, minullakin on kehitysvammaisen tytön kanssa ollut paljon helpompaa liikkua asioilla kun on kortti käytössä.

Lisäksi säästää paljon rahaa kun voi hakea ajoneuvoverosta vapautusta.

Vierailija
39/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko sulla mahdollisuutta saada hoitajaa tälle adhd lapselle siksi aikaa kun käyt kaupassa ja asioilla, ettei tarvitsisi sinne ottaa mukaan?

Ei taida olla. Varsinkin, kun suurin osa meidän matkoista liittyy häneen, niin että hänen on oltava paikalla.

ap

Vierailija
40/94 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että ihmiset eivät ymmärrä :(

Meidän lapsemme sai invaluvan. Syyt: ylivilkkaus, josta saattaa seurata vaaratilanteita, ei ymmärrä lainkaan puhetta, käyttäytyy toisinaan aggressiivisesti (potkii, lyö).

Ja tuolle liikuntavammaiselle: uskon, että sinä pääset pyörätuolisi kanssa helpommin kauppaan/sairaalaan/terveyskeskukseen kauempaakin (jos invapaikka on varattu) kuin minä riehuvan lapsen kanssa, joka pistää täysillä vastaan (potkii, lyö, riuhtoo, rimpuilee).

Se pyörätuoli tarvitsee tilaa. Voin toki pysäköidä kauemmaksi jos viereinen ruutu on tyhjä! Mutta palatessani autolle voi siinä olla jonkun auto aivan kyljessä kiinni. Pahimmassa tapauksessa odotan tunteja päästäkseni autooni. Ongelmaa ei ole, jos minulla on ajokortillinen kaveri mukana. Hän voi siirtää autoani, jotta pääsen sinne sisälle. Yleensä kuitenkin aikuisena ihmisenä olen yksin liikkeellä, kun oletan että saan invapaikan. No enpä saa, jos ne on varattu. Haluaisitko sinä odottaa tuntitolkulla parkkipaikalla istuskellen, että pääset autoosi???

Sitäpaitsi räntäsohjossa pyörätuolin lykkiminen ei ole todellakaan mikään helppo homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan