Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekää mun puolesta lapsi virikehoitoon, mutta maksakaa se itse (kokonaisuudessaan!) ov

Vierailija
04.05.2011 |

Olen ihmeissäni seiurannut lähipiirini ja paikkakuntani äitejä. Kun vauva syntyy, sitä kannetaan liinassa, nukutetaan perhepedissä, käytetään kestovaippoja, täysimetetään puoli vuotta ja sen jälkeen tehdään kaikki soseet itse.

Vaan kun vauvavuosi on ohi ja uusi vauva syntyy, niin vanhempi viedään virikehoitoon.

Eikö silloin enää ole tärkeää vanhemman ja lapsen vuorovaikutus. Eikö sille tule hoitopäivän aikana äitiä ikävä, jos yökin pitää saada olla ihokontakstissa.

Kotona äiti solmii sidettä uuteen vauvaan ja kantaa liinassa ja tekee soseita.

Miksi luulette, että pieni lapsi ei kaipaa läheosyyttä yhtä paljon kuin vauva. Enkä nyt tarkoita, että koko ajan on sylissä ym. vaan sitä, että halutessaan pääseen äidin syliin, voi leikkiä ja välillä tarkistaa, että äiti on paikalla. Aina saatavilla, kun lapsi sitä tarvitsee. On olemassa puistoja ja kerhoja, jossa on samanikäistä seuraa.

Jos kaikesta huolimatta viette lapsen turhaan päiväkotiin, niin voisitte mielestäni maksaa siitä täyden hinnan niin kuin muistakin harrastuksista maksetaan. Todelliset kulut (palkka, kiinteistö, siivous ym.) huomioiden hinta olisi ehkä 1500-2500 euroa kuukaudessa.

Mieluummin annan verorahani niitä kipeästi tarvitsevalle pakolaiselle kuin virikehoidettaville lapsilla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edes mitä se sua haittaa.

Vierailija
2/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan sun mielipidettäs kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 600 - 1100 eur/kk plus se, minkä vanhemmat maksaa. Ehkä siihen voisi vielä pienen sakkokertoimenkin laittaa.

Muuten samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
4/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie hoitopaikan todellisessa hoitotarpeessa olevilta, sekä maksaa helvetisti veronmaksajille.

Vierailija
5/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksesi maksanut helvetisti veronmaksajille, ja se on ollut täysin hukkaan heitettyä rahaa!

Ja tuo toinen perustelu, vie hoitopaikan tarpeessa olevalta, ei pidä paikkaansa. Kaikille lapsille järjestetään hoitopaikka, yksikään ei jää ilman virikehoidon takia.

Vierailija
6/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, lain mukaan kaikille lapsille järjestetään hoitopaikka, mutta tervetuloa todellisuuteen - kaikissa kunnissa niitä hoitopaikkoja vaan ei ole tarpeeksi..

Vierailija
7/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän erityislapsi on tukitoimena päiväkodissa sellaisina päivinäkin kun mulla ei ole töitä.

Syynä se, että hoitopäiviin annettiin lisäyssuositus, lapsi oli aiemmin vain 10 pv/kk, nyt muutaman päivän enemmän. Pkssa käy toimintaterapeutti, kuntouttaja ja hänellä on myös avustaja.

Silti ulkopuoliset ei tiedä miksi lapseni siellä pkssa on joskus silloinkin, kun itse olisin kotona. Kunpa olisikin "virikelapsi"!!! Silti, nyt kun olen huomannut miten valtavasti lapseni on päiväkodissa kehittynyt ja nauttii sinne menemisestä, en yhtään ihmettele että jotkut vievät muutamina päivinä viikossa hoitoon. Sittenhän sitä jaksaa paremmin kotonakin sen lapsen kanssa olla siinä kuuluisassa vuorovaikutuksessa. Meillä ainakin on välillä ihan nakit itse eikä huvita tehdä ruokaa ja kaikkia muitakin kotitöitä "yhdessä lapsien kanssa" niinkuin täälläKIN jotkut jaksavat viisastella. Miksi pitää elämästä tehdä väkisin niin hankalaa ja miksi jotkut jaksavat olla noin kateellisia??

Vierailija
8/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput ovat äidin mukavuudenhalulapsia. Ja juu: kyse on meidän kaikkien verovaroista.

Komppaan ap:tä täysillä. Virikelapsien vanhemmille voisi olla omat päiväkodit, joiden kulut vanhemmat maksaisivat itse.

Vierailija
9/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie hoitopaikan todellisessa hoitotarpeessa olevilta, sekä maksaa helvetisti veronmaksajille.

Nää on taas näitä kokoomuslaisia, joiden mielestä kaikki on vaan heidän verorahojensa tuhlausta. Kyllä herrat (ja hienot rouvat) aina on osanneet köyhän etuja kadehtia. Ennemmin niin, että ne yli 50 000 vuodessa maksavat maksaisivat täyden (todellisen) hinnan.

Vierailija
10/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän erityislapsi on tukitoimena päiväkodissa sellaisina päivinäkin kun mulla ei ole töitä.

Syynä se, että hoitopäiviin annettiin lisäyssuositus, lapsi oli aiemmin vain 10 pv/kk, nyt muutaman päivän enemmän. Pkssa käy toimintaterapeutti, kuntouttaja ja hänellä on myös avustaja.

Silti ulkopuoliset ei tiedä miksi lapseni siellä pkssa on joskus silloinkin, kun itse olisin kotona. Kunpa olisikin "virikelapsi"!!! Silti, nyt kun olen huomannut miten valtavasti lapseni on päiväkodissa kehittynyt ja nauttii sinne menemisestä, en yhtään ihmettele että jotkut vievät muutamina päivinä viikossa hoitoon. Sittenhän sitä jaksaa paremmin kotonakin sen lapsen kanssa olla siinä kuuluisassa vuorovaikutuksessa. Meillä ainakin on välillä ihan nakit itse eikä huvita tehdä ruokaa ja kaikkia muitakin kotitöitä "yhdessä lapsien kanssa" niinkuin täälläKIN jotkut jaksavat viisastella. Miksi pitää elämästä tehdä väkisin niin hankalaa ja miksi jotkut jaksavat olla noin kateellisia??

Pitääkö kaikessa antaa heti periksi? Jos joskus on nakit eikä huvita kokata, ota pakastimesta jotain tai käytä eineksiä tai tilaa vaikka jumaliste pizza.

Hoitopaikka maksaa sen 1000-1500 eur/kk ja jos joku käyttää sitä turhanpäiten, sille kuuluisi lähettää huvista täyshintainen lasku. Ehkä se pistäisi ajattelemaan, miten vaikeeta se elämä milloinkin on ja miksi jotkut "kateellisina" ajattelevat, että sille rahalle ja sille hoitopaikalle olisi varmasti parempaakin käyttöä.

Vierailija
11/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille ei ole mitään painavia perusteluja. Subjektiivisen päivähoidon voisi ajaa alas tällaisena ja tilalle jokin toinen räätölöity malli, joka huomio perhekohtaisen tarpeen. Nyt siis puhun pelkästään virikehoidosta.

Vierailija
12/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä kokoomuslaisia, joiden mielestä kaikki on vaan heidän verorahojensa tuhlausta. Kyllä herrat (ja hienot rouvat) aina on osanneet köyhän etuja kadehtia. Ennemmin niin, että ne yli 50 000 vuodessa maksavat maksaisivat täyden (todellisen) hinnan.

Komppaan tätä. En ymmärrä virikehoitoa, jos on talot, autot, mökit ja mies työssä ja kaikki hyvin. Mutta ymmärrän hyvin, kun väsynyt työtön yksinhuoltaja vie lapsensa virikehoitoon. Paljon muuta tämä yhteiskunta ei hänelle annakaan.

Vierailija
13/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput ovat äidin mukavuudenhalulapsia. Ja juu: kyse on meidän kaikkien verovaroista.

Komppaan ap:tä täysillä. Virikelapsien vanhemmille voisi olla omat päiväkodit, joiden kulut vanhemmat maksaisivat itse.

kun taustalla on tuo tukitoimi lapsen kehitystä varten? Ja moniko tietää jos lapsi on hoidossa jostain muusta vastaavasta syystä? Kyllä mä tajuan mitä ap ajaa takaa, mutta miksi ajatellaan näin mustavalkoisesti ja miksei vaan keskitytä itse tekemään niinkuin tuntee parhaakseen? Juuri tänäänKIN luin artikkelia aiheesta, kuinka isää pidetään hyvänä isänä pelkästään jo siksi kun hän vaikka vaan kävelee kadulla lapsen kanssa. Äidin ollessa kyseessä ladataan hirveät määrät velvoitteita, oletuksia ja vaatimuksia. Oltaisiin enemmän armollisia toisillemme niin ei tarvitsisi koko ajan jonkun tuntea itseään huonoksi äidiksi vaikka lapset voisivat vallan mainiosti.

Vierailija
14/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoito on mielestäni sosiaalietuuksien hyväksikäyttöä Jos sille ei ole mitään painavia perusteluja. Subjektiivisen päivähoidon voisi ajaa alas tällaisena ja tilalle jokin toinen räätölöity malli, joka huomio perhekohtaisen tarpeen. Nyt siis puhun pelkästään virikehoidosta.

se on hyväksikäyttöä kun se on jokaisen LAPSEN laillinen oikeus??? Ei kyse ole vanhempien oikeuksista tai etuuksista vaan lapsen!

Plus että syy lienee 99% painava, sinä et vaan kaikkea tiedä.

Vierailija
15/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikessa antaa heti periksi? Jos joskus on nakit eikä huvita kokata, ota pakastimesta jotain tai käytä eineksiä tai tilaa vaikka jumaliste pizza.

Hoitopaikka maksaa sen 1000-1500 eur/kk ja jos joku käyttää sitä turhanpäiten, sille kuuluisi lähettää huvista täyshintainen lasku. Ehkä se pistäisi ajattelemaan, miten vaikeeta se elämä milloinkin on ja miksi jotkut "kateellisina" ajattelevat, että sille rahalle ja sille hoitopaikalle olisi varmasti parempaakin käyttöä.

mutta teepä nakit ja ranskalaiset uunissa niin jopa teet lapsestasi ADHDn ja kysellään täällä palstalla miksi nykyään on niin paljon erityislapsia ja vastaukseksi tulee sitten tuollainen syöminen =D

Meni aiheen vierestä mutta mielestäni on aina parempi ENNALTAEHKÄISTÄ kuin sitten hoitaa "oiretta". Eli jos mamma masentuu ja väsyy niin miksi helkkarissa pitää odottaa siihen asti että hän päätyy ravistelemaan siltä lapseltaan näön? Tulee yhteiskunnalle paljon edullisemmaksi pitää sen mamman toista lasta hoidossa 2pv viikossa jolloin koko perhe ehkä voi paremmin. Jo ennen kuin mitään masennusta edes tulee.

Vierailija
16/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyväksikäyttöä kun se on jokaisen LAPSEN laillinen oikeus??? Ei kyse ole vanhempien oikeuksista tai etuuksista vaan lapsen!

Plus että syy lienee 99% painava, sinä et vaan kaikkea tiedä.

Onko se oman perheensä kanssa kotona oleminen, etenkin jos lapsi on alle kolmivuotias, vaiko se, että vanhemmat käyttävät lapsen oikeutta hoitopaikkaan, koska sellainen oikeus on olemassa?

Vierailija
17/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksesi maksanut helvetisti veronmaksajille, ja se on ollut täysin hukkaan heitettyä rahaa! Ja tuo toinen perustelu, vie hoitopaikan tarpeessa olevalta, ei pidä paikkaansa. Kaikille lapsille järjestetään hoitopaikka, yksikään ei jää ilman virikehoidon takia.

VAikka kuinka laki sanoo mitä jää oikeasti paikkaa tarvitsevia rannalle kun laiskat mammat raahaa pilttejään virikehoitoon.

Näin kävi mm mulle. Meni työpaikka kun ei ollut lapsille hoitopaikkaa, kun tarhat täynnä virikelapsia.

Kyllä suututti ja lujaa.

Tiedän monia jotka joutuu raahaamaan lapsiaan kymmenien kilometrien päähän hoitoon ja ihan eri suuntaan missä työpaikka on, kun tarhat täynnä virikelapsia jne.

Turha tulla muuta kertomaan, kun on omakohtaisia kokemuksia.

Vierailija
18/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään koulutus on hukkaan heitettyä rahaa? Joopa joo, lain mukaan kaikille lapsille järjestetään hoitopaikka, mutta tervetuloa todellisuuteen - kaikissa kunnissa niitä hoitopaikkoja vaan ei ole tarpeeksi..

koulutus on hukkaan heitettyä rahaa kahdesta syystä: Ilmeisesti hän on kotiäiti, joten mitäpä hän koulutuksella tekee. Ja toiseksi, ei noin tyhmää ihmistä kannata kouluttaa. Näkeehän sen, ettei mikään tolkku ole mennyt perille :O

Hoitopaikka järjestetään jokaiselle sitä tarvitsevalle lapselle. Jos virikelapset lähtevät kaikki päiväkodista, todellinen hoidon tarve vääristyy ja paikat vähenevät entisestään! Jossain vaiheessahan virikelapsi palaisi hoitoon kuitenkin, mahdollisesti pikkusisarus vanavedessään. Mistäs se paikka sitten revitään?

Virikelapset eivät vie kenenkään hoitopaikkoja. Tuo on typerää ja yksisilmäistä mösmötystä. Ota selvää asioista ja ajattele järjellä ennen kuin lauot läpiä päähäsi.

Kateellinen sinä vaan olet. Enkä tajua edes mistä, ei ne paikat sinun ole, eivätkä ne rahat sinulta pois.

(Joo ei ole virikehoidossa minun lapseni, kiitos kysymästä. Mutta laitan jos tarve tulee.)

Vierailija
19/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksesi maksanut helvetisti veronmaksajille, ja se on ollut täysin hukkaan heitettyä rahaa! Ja tuo toinen perustelu, vie hoitopaikan tarpeessa olevalta, ei pidä paikkaansa. Kaikille lapsille järjestetään hoitopaikka, yksikään ei jää ilman virikehoidon takia.

VAikka kuinka laki sanoo mitä jää oikeasti paikkaa tarvitsevia rannalle kun laiskat mammat raahaa pilttejään virikehoitoon.

Näin kävi mm mulle. Meni työpaikka kun ei ollut lapsille hoitopaikkaa, kun tarhat täynnä virikelapsia.

Kyllä suututti ja lujaa.

Tiedän monia jotka joutuu raahaamaan lapsiaan kymmenien kilometrien päähän hoitoon ja ihan eri suuntaan missä työpaikka on, kun tarhat täynnä virikelapsia jne.

kas kun laki sanoo, että hoitopaikan on järjestyttävä. Niin silloin sen paikan on löydyttävä. Olet ollut idiootti jos olet antanut asian olla taistelutta.

Vierailija
20/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suututti ja lujaa.

Ikäänkuin se viereinen tarha olisi ollut ainoa vaihtoehto! Kyllä kunta järjestää paikan jos oikeasti haluaa. Sinä et viitsinyt itse sitten tehdä asialle mitään. Hyvähyvä!

Päivähoitomatkoja eri suuntaan on muillakin, ei se mistään virikelapsista johdu! Sitä paitsi et voi mitenkään tietää, kuka lapsista on virikehoidossa ja kuka ei, joten on tosi tyhmää väittää, että muka menetit työn virikelastan takia. Itse et pitänyt puoliasi. Vaikka oikea syy varmasti on se, että et vain viitsinyt mennä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi