Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi (vai ei)

Vierailija
04.05.2011 |

Me ollaan puhuttu toisesta lapsesta ja sinällään aika olisi sopiva. Vähän hassu ongelma kuitenkin on. Emme miehen kanssa ole ollenkaan aamuihmisiä ja koemme arkiaamut yhden 4-vuotiaan kanssa jo rankoiksi. Meillä vaan kestää niin kauan että saamme lapsen puettua ja autoon istumaan. Olemme rutiinisti aina myöhässä töistä! Yritämme pitää aamut rentoina ja kivoina, jolloin lapsikin jää mielellään hoitoon. Tämä on vaan niin hankalaa, koska itse olemme kaikkea muuta kuin pirteitä.

Lapsi siis haluaa ehdottomasti pukea itse ja joka välissä unohtuu aina hetkeksi leikkimään. Jos hänen ei anna rauhassa pukea hän hermostuu eikä halua lähteä hoitoon, joudumme sitten kantamaan huutavan lapsen autoon ja lapsi jäisi hoidossakin meitä itkemään.

En tiedä miten ihmeessä selviäisimme aamuista kahden lapsen kanssa. Etenkin jos vaihdan työpaikkaa eikä krooninen myöhästyminen enää käy. Nyt meillä on liukuva työaika ja teemme työt loppuun lapsen nukkuessa illalla. Lapset myös menisivät aina eri hoitopaikkoihin jolloin aamulla tarvisi viedä isompi hänen hoitoon (yli kolme vuotialle) ja pienempi ensiksi mummolaan ja sitten omaan hoitopaikkaansa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi tehdä toinen lapsi, kun sen yhdenkin saaminen päivähoitoon on noin vaikeaa. Ei millään pahalla, mutta lapsi on teiltä oppinut, ettei tarvitse kiirehtiä aamulla vaatteiden kanssa. Meillä kun aamulla herätään, ei leikitä tai tehdä muutakaan, laitetaan vaatteet päälle, kassit olalle ja lähdetään päiväkotiin aamupalalle. Lapset ovat tottuneet siihen ja ei heille ole se mikään ongelma ja jäävät iloisin mielin päiväkotiin. Meillä kaksi päiväkoti-ikäistä lasta.

Vierailija
2/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä osaa pitää paljon paremmin rajoista kiinni eikä lapsi opi pompottamaan niin hyvin.

Ei tuo aamulähtö mun mielestä ole syy siihen ettette tee toista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hankalat aamut on vain asennekysymys. Jos on tahtoa, kyllä aamut sujuvat vaikka viiden lapsen kanssa. Jos teillä suurin este toisen lapsen yrittämiselle on tämä, niin kannattaa varmaankin miettiä syitä miksi toisen lapsen haluaisi.

Vierailija
4/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aamut on hankalia..

Vierailija
5/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hankitte toisen lapsen. Joten päiväkotiongelmat olisi ainakin ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä