Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimakas raskauspahoinvointi

Vierailija
03.05.2011 |

Nyt alkaa 16. viikko eikä ole helpottanut. Pahinta illalla ja mitä enemmän syön. Jos olen syömättä pahaa oloa ei tule, esim. aamut ovat ok. Oksennan monta kertaa päivässä mutta en kuitenkaan kaikkea vaan sellaisen "ylimääräisen" joten paino ei ole laskenut, tosin ei noussutkaan. Erityisesti nestemäiset ja muut kevyet ruoat tulevat todella helposti ylös. Liikunta saa oksentamaan myös. Reseptillä syön närästyslääkettä koska muuten olo olisi sietämätön. Viime raskaudessa painoa tuli 21kg ja siitä 8 kiloa näihin viikkoihin mennessä. Olen normaalipainoinen. Oloni on tavallista väsyneempi, minulla on päänsärkyä ja iho muuttunut kuivaksi, mutta en ole kuitenkaan totaalisen poikki.

Miten te, joilla pahoinvointi on jatkunut kauan, paino on noussut? Entäpä millä perustein teidät on laitettu sairaalaan tiputukseen eli nesteytykseen? Voiko vaikuttaa esim. lapsiveden määrään jos ei saa tarpeeksi nesteitä? Kiitoksia vastanneille!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nesteet ovat juuri ne jotka pyrkivät ulos kun taas kuitupitoiset tuotteet kuten ruisleipä pysyvät jotenkin sisällä. Ts. nekin oksettavat mutta oksentaessa ne eivät kuin "jaksa" tulla ulos asti tai tulee vain vähän. Ulos tulee vain se neste mitä ruisleivän kanssa syön. En siis usko että suolojen puute on ongelma. Olen ilmeisesti todella kummallinen. Tuntuu että minulla ei olekaan raskauspahoinvointia vaan raskausbulimia! :/

Vierailija
2/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää kertoa, että syö vähemmän. Toi 8 kiloahan on tossa vaiheessa ihan törkeän paljon. Eihän tossa vaiheessa ois tarvinnu tulla vielä mitään ja 20 kiloa raskauden aikana on ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan määrä voi yhtään vaikuttaa mitenkään hormonaaliseen pahoinvointiin?

Vierailija
4/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin rannekkeen lastentarvikkeesta ja toimii todella

Vierailija
5/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmeksi vuorokaudeksi rv 21 kun oksentaminen jatkui päivittäin ja paino ei juurikaan noussut. Vauvalla kyllä muttei minulla. Ja olin ihan törkeän heikossa kunnossa. Enkä edes ollut kuivunut, tehtiin kaikenmaailman verikokeet sun muut ja kaikki oli ok mutta silti lekuri päätti että nesteytykseen sillä sanoi että suoloihin oli se kauhea oksentaminen vaikuttanut. Ja johan koheni olo kummasti siellä sairaalassa ollessa, sen jälkeen oksensin ihan satunnaisesti rv 25 asti, sen jälkeen vasta juuri ennen synnytystä. Jos ap sun oma olo on tosi kurja niin eikun päivystykseen, siellä osaavat kyllä katsoa onko nesteytys sun kohdalla tarpeen. Jaksuja!!

Vierailija
6/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin syödä liikaa kun painokaan ei ole noussut? Olisiko painoni pitänyt laskea, vai? Tiedoksesi että eipä sitä kovinkaan paljon tule syötyä kun hillitön närästys tai sitten oksentaminen seuraavat jokaista ruokailua... Niin ja olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja päivittäinen kalorin saantini on noin 1200-1800, riippuen päivästä. Kasvissyöjä olen. Niistä pois ne oksennetut määrät. Raskaus on joka kerta saanut kehoni toimimaan jollain supersäästöliekillä joten jos en halua lihoa, minun tulee syödä vähemmän kuin tavallisesti. Sama koskee vielä imetysaikaa. Ok, olen friikki näin raskausaikana näköjään! :)

Mihin tuo pahoinvointirannekkeen teho perustuu?

Vierailija
7/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen raskauviikolla 25 enkä vielä ole lähtöpainossa, kilon alle. BMI20,5.

Kolmas raskaus ja mulla on paino aiemmin ollut takaisin lähtöpainossa noin rv 20.

Tiputukseen joutuu jos kuivuu. Jos eivät nesteet pysy sisällä, niin kyllä siinä voi olla riskiä tiputuksesta.

Toi vaikuttaa aika erikoiselta, että sulla pahoinvointi lievenee jos ei syö. Yleensähän se on just päinvastoin. Pakko saada jotain alas, muutta yrjöää koko ajan ja kuivuu.

Kannattaa huolehtia, että syö jotain suolaista myös. Ne sitovat nestettä.

Vierailija
8/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv 32 ja vieläkin joskus oksennan. Hapan omena auttaa yleensä kuvotukseen. Alkuraskaudesta olin tiputukses kun mikään ei vaan pysyny sisällä ja olin puol tajuton, en esim muista mitään matkasta ensiapuun. Paino tippui n.7kg mut tähän mennessä noussut 9 kiloa yli lähtöpainon.

Vauvaan ei oo vaikuttanu mitenkään, lapsivettä normaali määrä ja vauva just oikeen kokonen viikkoihin nähden :)

Mul helpotti vähän se oksentaminen n. viikol 20 kun rupesin syömään merisuolaa suoraa purkista! Sit rupes pysyyn ruoka sisäl. Söin sitä n. teelusikallisen päiväs, kannattaa kokeilla kun siinä oksentamises lähtee kaikki suolot niin tulee oikein tuplapaha olo...

Tsemppiä!

Vierailija
9/9 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kehon suolatasapaino ole oikein kunnossa. Oravanpyöränä on sitten tuo oksentelu mikä ei edesauta asiaa :( Yritä saada suolaa elimistöön, haaleaa vettä ja jotain kuitupitoista, tuossa järjestyksessä ja vatsaa kuunnellen. Potkii varmasti ensin vastaan, mutta kun jaksaa vaan yrittää niin sen suolan pitäisi jossain vaiheessa vähän imeytyä, jonka jälkeen nesteetkin imeytyy. Tässä voi mennä päiviäkin, mutta toivottavasti sinnikkyys palkitaan. Suolana kannattaa käyttää mineraalisuolaa ja ihan kostuttaa sormenpää siihen. Naama nyrpeenä sitä kieltämättä joutuu maistamaan =) Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä