Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te perheet kellä yksi auto taloudessa.

Vierailija
03.05.2011 |

Me ollaan yhdessä hankittu ekat automme. Auto miehen nimissä. Miehellä siis kertyy bonukset,mulla ei kerry,eikös se niin mene?! Eli jos me vaikka ollaan 20vuotta yhdessä ja tuliskin ero niin mä lähden nollista jos ostan oman auton... Eikö ole jotain mahista missä mäkin voisin niitä kerryttää vaikka on yksi auto?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne autobonukset siirtyvät leskelle, ja tämä on fakta. Mutta ero tilanteessa eivät siirry. Tosin erotessa ei kaikki mene muutenkaan tasan, esim. usein nainen ottaa astiastot, verhot, ym. joissa usein paljon "rahaa kiinni", tarkoitan sitä että jos kaikki menee muuten tasan niin äkkiäkös sitä saa muusta tavaroista niitä "bonuksia" kerättyä.

Vierailija
2/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko mahdollista, että mies maksaisi yksin liikennevakuutuksen, koska hänelle ne bonuksetkin kerääntyvät?

Kaskovakuutuksiahan saa ajoitaain 50% lähtöbonuksilla sun muuta.

Aiemmille irvailijoille: mun pienen, vanhan autoni vakuutuksissa nuo bonukset tekee yli 650 euroa vuodessa. Eli ihan pikkusummasta ei ole kyse. Ja täysiä, 70% bonuksia saa kerätä yli 10 vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se 650 euroakin silti aika pikkuraha esimerkiksi asunnon puolittamisen hinnalla.

Meillä on se tilanne, että autoja on vuorotellen ollut kummallakin, välillä omaa, välillä liisaria. Nyt meillä on itse asiassa bonukseton vakuutus ja se on ihan ok vaihtoehto kaupungissa. Pieniä parkkipaikkaklomoja tulee, kun joutuu kadulle pysäköimään. Saa heti korjauttaa eikä tarvitse murehtia vakuutuksista.

Vierailija
4/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskovakuutuksiahan saa ajoitaain 50% lähtöbonuksilla sun muuta. Aiemmille irvailijoille: mun pienen, vanhan autoni vakuutuksissa nuo bonukset tekee yli 650 euroa vuodessa. Eli ihan pikkusummasta ei ole kyse. Ja täysiä, 70% bonuksia saa kerätä yli 10 vuotta!

Liikennevakuutuksessa nuo on säädetty laissa. Muuten bonukset on neuvoteltavissa vakuutusyhtiön kanssa ja jos kortti on ollut vuosikymmeniä, ajokokemusta on, eikä perheen autoa ole kolaroitu, on aika hyvät lähtökohdat.

Vierailija
5/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se 650 euroakin silti aika pikkuraha esimerkiksi asunnon puolittamisen hinnalla.

Toki, mutta 650 euroa x 5 vuotta on jo reilusti yli 3 000 euroa, eli itse en kyllä suostuisi maksamaan vakuutusmaksuista 50% jos toisen nimissä on bonukset!

Vierailija
6/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nykyään yksi auto, maksettu puoliksi, mies on ykkösomistaja ja minä kakkosomistaja. Miehelläni oli täydet bonukset ja minulla oli ollut työsuhdeautoja, joista bonukset eivät kertyneet. En tiedä, miten bonusasia menee nyt. Olen sitä mieltä, että emme eroa.

Vierailija
7/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain vakuutusjuttujako?

Vierailija
8/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis bonukset kertyy vuosien mittaan ja vakuutusmaksut pienenee. Jos siis ei mälläile liikenteessä autoa,muuten bonuksia tippuu.

Haluaisin enemmän vastauksia.

Ja joo mäkin lähen siitä tietty ettei erota, mutta en mä naiivisti siihen satasella usko,joten sitten mahdollisena neljän lapsen yh:na pitää vähän miettiä muitakin mahdollisuuksia ja miten tulisi pärjäämään.

Niin ja mies ei anna vaihtaa omistajaa autoon, haluaa bonukset itse.

Vierailija
9/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioero on se mihin elämässä tähtää. Kannattaa lähteä siitä itsestäänselvyydestä että yhdessä ollaan kunnes kuolema meidät erottaa.

Vierailija
10/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole asiaa tuolta kantilta ajatellut ollenkaan. Ja sekin täytyy kyllä todeta, että jos meille ero tulisi a) en usko että olisin yh ja b) mulla olisi muutakin mietittävää kuin auton bonukset.

Tehkää avioehto ja laittakaan sinne ehto koskemaan bonuksia...Että erotilanteessa mies maksaa sun auton vakuutusmaksut...

Vierailija
11/22 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutusten bonuksia on mahdollista vaihtaa puolisoiden välillä. Eli se on sitten teistä kiinni jaatteko esimerkiksi bonukset kahtia. Muuten se asia menee niin että toisella on ja toisella ei. Autoihin sinulla on osituksessa 50% omistus autojen arvosta. Se miten ositus tehdään on ero-osapuolten oma asia. Jos esim. toinen haluaa pitää molemmat autot tulee hänen maksaa niiden arvosta 50% toiselle osapuolelle. Toisaalta autot voidaan tässä tilanteessa jakaa toiselle toinen ja toiselle toinen ja jos eri arvoisia niin sitten vielä tasataan rahallisesti 50-50. Osituksessa autoa ei kuitenkaan tarvitse ottaa vastaan jos ei halua, vaan se voidaan osittaa rahana. Muuten en tiedä jos yhteiset vakuutukset, eli molemmilla kaikki vakuutukset yhdessä, niin kuuluuko bonuksetkin tuohon 50% omistukseen, siis tilanteessa että molemmat puolisot ovat vakuutuksissa maksajina. Kysyminen vakuutusyhtiöstä kannattaa.

Vierailija
12/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas kivoja kommentteja. Olkaa te aina yhdessä onnellisesti,niinhän kaikki avioliittoon astuvat ovat olleet ja mitään ei voi sattua että ero voisi tulla.

Jos se ero tulisi ni kyllä aika isossa osassa olisi taloudellinen huoli,eli siihen liittyy myös auto.

Harmi ettei täältä saanut taas muutakun sen perus vittumaisen av-mamma vastauksen.

Vierailija
13/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis meillä oli 2autoa jotka molemmat oli miehen nimissä ja mulle siirrettiin sitten toinen auto kun erottiin ja onhan ne vakuutusmaksut ihan hiton korkeat kun on mun eka auto ja vakuutus.

Kai minä olin tyhmä kun en älynnyt kysyä josko toinen auto olis voinu olla mun nimissä jo meidän ollessa naimisissa.

Vierailija
14/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se olisi kyllä muutenkin turha ero.

Vierailija
15/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää avioehto ja laittakaan sinne ehto koskemaan bonuksia...Että erotilanteessa mies maksaa sun auton vakuutusmaksut...

Nojoo, samoin meillä. Autolaine yhteinen, mies auton nimissä, en taida olla edes minään kakkkosomistajana, vaikka autoa käytänkin 6:na päivänä viikosta :D

Samanlaiset ajatukset kuin tällä jolta viestiä lainaan, jos erotaan on suurempiakin murheita kuin auton boonukset. Ainoat syyt mikä itse keksin eroon on pettäminen (ei tule tapahtumaan minun puoleltani) ja kuolema, jolloin ei tulisi mieleenkään auton boonukset.

Joten kyllä, elän onnelisena siihen asti kun on aihetta, en jaksa pähkäillä mitä sitten, mitä sitten... Olen aina ollut sitä mieltä, että asioilla on tapana järjestyä.

Vierailija
16/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin auton bonuksista enkä tilittänyt että olisin eroamassa tai että en voi erota joidenkin bonusten takia. Onko vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

Jos se nyt häiritsee kaikkia,että sanoin sanan ero niin kysyn sitten vaikka että jos mieheni kuolisi ja auto siirtyy minun nimiini niin aloitanko bonukset nollista? Niin ja varmaan itkisin mieheni kuolemaa enkä niitä bonuksia,mutta jos nyt osaisitte katsoa tästä sen pääasian vai onko liian vaikeaa.

Vierailija
17/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis auto miehen nimissä!! :D

Vierailija
18/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, samoin meillä. Autolaine yhteinen, mies auton nimissä, en taida olla edes minään kakkkosomistajana, vaikka autoa käytänkin 6:na päivänä viikosta :D

Samanlaiset ajatukset kuin tällä jolta viestiä lainaan, jos erotaan on suurempiakin murheita kuin auton boonukset. Ainoat syyt mikä itse keksin eroon on pettäminen (ei tule tapahtumaan minun puoleltani) ja kuolema, jolloin ei tulisi mieleenkään auton boonukset.

Joten kyllä, elän onnelisena siihen asti kun on aihetta, en jaksa pähkäillä mitä sitten, mitä sitten... Olen aina ollut sitä mieltä, että asioilla on tapana järjestyä.

No joo, minulla ei ole asiat järjestynyt ja kun olimme lähellä eroa kun mieheni petti minua niin silloin kävin kaikki läpi mitä pitää hoitaa jos muutan lapsien kanssa pois. En kuvittele elämän olevan mitään onnellisena elämän loppuun asti enkä myöskään riudu missään paskasuhteessa,joten kyllä olen miettinyt läpi kaiken. Nyt on selkeä kuva siitä että hyvin tulisin pärjäämään jos mies vielä mokaa tai muuta sattuu. Siinä tuli mieleen myös auton kulut kun mietin toimeentulon. Kummaa porukkaa täällä. Elättekö haavemaailmassa?

Vierailija
19/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, samoin meillä. Autolaine yhteinen, mies auton nimissä, en taida olla edes minään kakkkosomistajana, vaikka autoa käytänkin 6:na päivänä viikosta :D Samanlaiset ajatukset kuin tällä jolta viestiä lainaan, jos erotaan on suurempiakin murheita kuin auton boonukset. Ainoat syyt mikä itse keksin eroon on pettäminen (ei tule tapahtumaan minun puoleltani) ja kuolema, jolloin ei tulisi mieleenkään auton boonukset. Joten kyllä, elän onnelisena siihen asti kun on aihetta, en jaksa pähkäillä mitä sitten, mitä sitten... Olen aina ollut sitä mieltä, että asioilla on tapana järjestyä.

No joo, minulla ei ole asiat järjestynyt ja kun olimme lähellä eroa kun mieheni petti minua niin silloin kävin kaikki läpi mitä pitää hoitaa jos muutan lapsien kanssa pois. En kuvittele elämän olevan mitään onnellisena elämän loppuun asti enkä myöskään riudu missään paskasuhteessa,joten kyllä olen miettinyt läpi kaiken. Nyt on selkeä kuva siitä että hyvin tulisin pärjäämään jos mies vielä mokaa tai muuta sattuu. Siinä tuli mieleen myös auton kulut kun mietin toimeentulon. Kummaa porukkaa täällä. Elättekö haavemaailmassa?

Mulla on niin iso ja avulias suku, että en jäisi pulaan yhden autovakuutuksen kanssa ja pk-seudulla asuvana en autoa edes välttämättä tarviais, mies saisi hoitaa sitten lasten kuskailut. Yh:ksi en rupeaisi missään nimessä, lapset olis viikko-viikko systeemillä.

Mitä tolla paskasuhteella nyt muuten meinasit? Meillä on paskasuhde, koska en halunnut ottaa autoa nimiini? :D

Vierailija
20/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin auton bonuksista enkä tilittänyt että olisin eroamassa tai että en voi erota joidenkin bonusten takia. Onko vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

Jos se nyt häiritsee kaikkia,että sanoin sanan ero niin kysyn sitten vaikka että jos mieheni kuolisi ja auto siirtyy minun nimiini niin aloitanko bonukset nollista? Niin ja varmaan itkisin mieheni kuolemaa enkä niitä bonuksia,mutta jos nyt osaisitte katsoa tästä sen pääasian vai onko liian vaikeaa.

En tiedä kuoleman sattuessa varsinaisesti, mutta yleensä ottaen taitaa olla niin, että bonukset ei siirry. Aiemmin tämä oli mahdollista ja esim. vanhemmat saattoivat siirtää kakkosauton bonukset lapselleen. Mutta enää se ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi