siis täh, eikö päiväkodissa saa kiipeillä?
Oikeastiko ajatellaan, että lapsen luontainen liikkuminen on jotenkin kiellettyä?! Itse ajattelen niin, että mihin lapsi osaa kiivetä, voi kiivetä, poislukien kielletyt kohteet. Esimerkiksi puissa ja leikkipuiston härveleihin voi kiivetä, sähkötolppiin tai autojen katolle ei
Kommentit (4)
Jokainen tekee omien lasteen suhteen mitä haluaa mut kun kyse toisten lapsista niin pitäis sääntöjen olla tiukemmat!Jos sinä otat lapsia hoitoon niin annatko tosiaan kiipeillä missä sattuu?
enkä todellakaan anna kiipeillä sen katolle...on se aika iso pudotus pienelle lapselle.
ettei päiväkodin pihalle laiteta vaarallisia paikkoja. Monessa päiväkodissa nimenomaan saa leikkimökin tms. katolle kiivetä. Sitä varten on laitettu oikein poikkilaudat, joita pitkin voi kiivetä sitten kun tarpeeksi pitkä, (ylettää alimmalle askelmalle) tai sitten muuten vaan riittävän ketterä.
Jos meillä on lapsia hoidossa, saa kiivetä mihin pääsee, mutta alas pitää myös itse tulla. Samoin en ikinä nosta tai auta lapsia kiipeämään yhtään mihinkään. Jos ei itse pääse, on liian pieni tai taidot ei riitä.
-ap
siis tarkoitan tätä "kohua" kun joku oli kuvannut, kun päiväkodin pihalla lapsi kiipeää leikkimökin/vajan tms. matalan "rakennuksen" katolle. Minusta näppärästi tulee katon toiselta puolelta alas, hyvät liikunnalliset taidot siis.