? ? ? Kesäkuun kullannuput toukokuussa ? ? ?
Kommentit (29)
Haaveilija: Onnea pienestä miehestä =)
(.) Käytiin Keskiviikkona synnytysosastolla tarkkailussa vauvan sydänäänten takia ja mun supistusten, jota oli tullu koko yön ja päivän ja olivat niin kipeet, että nukkuminen ei tullut kuuloonkaan. Mutta eivät tehneet mitään, eli ihan turhaa kärvistelyä. Onneksi loppuivat sitten ke illalla ja pääsin nukkumaan.
olen menettänyt toivoni että ilman apuja tää pikkupätkä ulos tulis :)
Josaka ja Jeremias 39+0
Minunkin toukkani päätti tulla maailmaan hieman etuajassa, tarkalleen ottaen 9 päivää etuajassa.
Tarina olisi pitkä mutta lyhykäisyydessään kerrottuna meni näin. Aikaisemmin kerroin kärsineeni flunssasta. Yskin niin paljon että oli paikat niin kipeänä että yöllä tuli jo itku kun ei pystynyt melkein hengittämään. Yöunet meni viikoksi.
Sain antibioottikuurin keuhkoputken tulehdukseen, sain kauhean kutinan ja tästä kärsin seuraavan viikon menettäen yöunet. Viime sunnuntaina nousi ihottuma naamaan ja ylävartaloon, päivystykseen. Sieltä TYKSiin kun maksa-arvot aivan järkyttävän koholla. Siis ihan huikeat! Samoin sappihappoarvot. Lääkärit olivat hämillään, kun eivät tienneet johtuiko tuo kaikki antibiootista ja allergisesta reaktiosta vai siitä maksahepatoosista. Sunnuntaina aamulla äitiyspolilta prenatal-osastolle pariksi yöksi tarkkailuun ja hoitoon ja tiistaina aamulla meni lapsivedet kuudelta. Saman tien alkoi 3-4 min väliin supistukset. Jälkikäteen ajatellen mulla tuli supistuksia jonkin verran jo aamuyöstä vaikka en niiden ihan supistuksia tajunnut olevan.
Ja 11:36 meidän "toukka" tuli maailmaan. :) Synnytys meni siis tosi nopeasti. Ehdin saamaan kuitenkin epiduralin ja se poisti kivun, mutta ei siis sitä järkyttävää ponnistamisen tarvetta.
Tulos tuhisee tuossa vieressä. Supersuloinen tummahiuksinen poika. 51 cm ja 3530 g. Äippä ja isä on ihan myyty. :)
Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja tässä nyt toista päivää ollaan siis kotosalla.
Omat sappihappo- ja maksa-arvot edelleen koholla ja siitä syystä taas aamulla antamaan labranäyte. :( Saisi alkaa pikkuhiljaa laskemaan.
Lauruska: Tervetuloa kirjoittelemaan!
Haaveilija ja eerika80: Paljon onnea pienistä pojista!!
Josaka: Harmillisia nuo "turhat" supistukset, jotka ei johda tositoimiin. Täälläkin noita supistuksia ollut jo ihan tarpeeksi.
Aika väsynyt alkaa olla jo tähän raskausaikaan. Toisaalta olisi helpompaa jos vielä viikon pysyisi yhtenä kappaleena, niin pääsisi esikoisen kevätjuhliin ja muutenkin lastenhoito olisi helpompi järjestää 4.6 jälkeen, kun esikoisen koulu loppuu. Se on juuri vaikeaa, kun ei voi yhtään ennakoida milloin tulee lähtö synnytykseen. Huomenna taas neuvolaan.
alabama 38+5
Pienten poikien äideille (ja koko perheelle) onnea!
Täällä itse vielä odotellaan varmaan ainakin se pari viikkoa, mitä LA:han on jäljellä. Alkaa tosin näyttämään hurjalta meidän kesäkuu, kun koulun loppumisen jälkeen on uimakoulua, neuvolaa sun muuta. Jos vaikka synnytys käynnistyiskin ihan sen kiireen vuoksi. :)
Pitää taas mennä, kiirettä pukkaa.
Äippä ja juniori 38+0
Kello on jo liian paljon ja raskaus niin pitkällä :) ettei pää toiminut niin hyvin että olisin osannut laskea Eerikan pojan syntymäpäivää tuohon listalle..
Tervetuloa Lauruska! Lisäsin sut listalle mukaan. Mulle tehtiin synnytystapa-arvio koska esikoinen syntyi keisarinleikauksena niin katsottiin siellä sitten että mahtuuko tämä kakkonen tulemaan alakautta. Ei mullekkaan tehty sitä kun ekaa odotin. En sitte tiiä onko jotain muita syitä arvion tekoon.
Ylihuomenna sitten LA mulla! Jonkun verran on supistellu lähinnä iltasin mutta ei kovin kipeesti. Niin toivon että tällä viikolla pääsisin jo tositoimiin kun alkaa jo ärsyttää kun lähipiiri jankkaa päivittäin että missä se vauva viipyy..
Kahta ässää koitettu eilen eli eka siivousta ja sitten seksiä mutta ei tulosta. Saunaa meillä ei ole.
Annika rv 39+5
Annika, koita vielä niitä rapusissa kulkemista :) Tuolla sairaalassa koittivat sitäkin, kun lapsivedet oli menneet, mutta supistukset ei vain ottaneet käynnistyäkseen.
Ymmärrän tuskanne, että saisi vaavi tulla jo maailmaan. Eritoten ne ylimenevät viikot tuntuvat varmaan todella tukalalta :( Ja odottava olo on kyllä pitkä.
Meidän poika siis syntyi 24.5. viikoilla 38+5, 9 päivää ennen la:ta.
Taidamme tänään lähteä koittamaan ensimmäistä kertaa kantoliinailua, kun ilma on niin lämmin. Mitäköhän sitä osaa pojalle laittaa päälle...? :)
Täälläkin vielä kokonaisena vain odotellaan. Jotenkin uskomaton olokin että la on jo lauantaina! Vauva liikkuu kyllä kovasti että ihan lantioon sattuu välillä niin kipeää. Itse myös toivon (joku muu kans oli) ettei vauva nyt ennen lauantaita päättäisi olla valmis tulemaan kun haluaisin niin hoitaa pois alta lasten koulun päättäjäiset. Mutta on meillä "varasuunnitelma" jos kuitenkin päättäisi tulla. Kuitenkin tähän asti menty vain harjoitussuppareilla jotka ei tunnu missään kuin mahan kiristyksenä. Tällä hetkelläkin vauvalla on kova meno päällä. Onnittelut teille jo vauvan saaneille. *Muoks* jostain syystä loppu teksti jäi pois :(
zharaa rv 39+4
Rupesinpa tännekin kirjustelee pitkästä aikaa. Täällä menossa nyt 38+6 ja olo alkaa olla aika kypsä. Hulluna muka oon siivonnu, sekstaillu, ja yhesti saunonu nyt viikon sisään mut ei mitää. Joka päivä käydään vähintään semmoset puoltoistatuntia koiran kanssa lenkillä. :) Vielä on jaksanu ihan hyvin. Terkkarilla eilen kokeili th et vauva on laskeutunu ja pää kiinnittyny..huomaa sen jo itsekin mahan muodosta. Mut se tulee ku on aika =) Oon vaan jo malttamaton näkemään meidän pikku kullan.
Onnea teille jo vauvaantuneille ja tsemppiä meille odottaville odotukseen!
Meidän pieni poikamme päätti tulla maailmaan hieman etuajassa 19.5.2011 täysin yllättäen.
Vedet meni ilman ennakoivia supistuksia (paitsi niitä harkkasupistuksia oli vähän) 18.5.2011 klo 2.00 viikolla 35+3. Olin juuri käynyt vessassa ja päässyt takaisin sänkyyn, kun tunsin, että jotain lorisi reisiä pitkin. Hetken pähkäilyn jälkeen tajusin, että sehän on lapsivettä ja silloin iski pieni paniikki sekä miehelle että mulle.
Soitettiin Kättärille ja sieltä kyseltiin vauvan kiinnittymisestä ja kun totesin vauvan olevan tosi alhaalla lantiossa, meitä ohjeistettiin laittamaan kamat kasaan ja tulemaan pikkuhiljaa sairaalaan. Siellä sain sitten tipan käteen antibiotteja varten.
Supistuksia ei tullut kunnolla koko päivänä ja päästiin sille päivälle varatulle synnärin tutustumiskierrollekin.
Synnytys käynnistyi sitten itsekseen 18.5.2011 klo 22 ja vauva oli maailmassa nopean ja rajun tuntuisen synnyksen päätteeksi klo 2.39.
Pääsin mukaan Relaxbirth synnytystuolin tutkimukseen ja ihan testaamaan sitä tuolia käytännössä. Siinä oli kyllä tosi hyvä ponnistaa, kun sai kunnon tuen käsillä ja asento oli tosi luonteva. Kätilö tsemppasi tosi hyvin koko ajan. Synnytys oli lähes luomu, kun mitään puudutusta ei ehtiny edes ajattelemaan. Sain kipupiikin, mutta se ei ehtinyt vaikuttaa yhtään sekä kohdunsuuta rentouttavan piikin, mikä ilmeisestikin edisti aukeamista todella tehokkaasti.
Synnytys oli kaikesta huolimatta hyvä kokemus ja jos Luoja suo, niin varmasti vierailemme samassa paikassa uudelleenkin:)
Poika voi jo hyvin. Vähän oli alussa keltaisuutta, mutta se meni parilla valohoito vuorokaudella ohi. Nyt vain pitää syödä kovasti, jotta paino nousee. Pojan mitat olivat 49 cm/2880 g.
Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja lähestyvään synnytykseen. Kaikille Kättärille menijöille voin lämpimästi suositella synnytystuolitutkimusta vaikka välttämättä itse tuolia ei pääsekään testaamaan.
Mukavaa kesää!