tarhatädit taas elementissää ..
http://www.youtube.com/results?search_query=ounasrinteen+p%C3%A4iv%C3%A…
oikeesti .. tälläisiä tarhatätejä .. haistakoot p.
Kommentit (40)
Kun olin työharjoittelussa pk:ssa, mulla oli hirveä vatsahaava kun yritin vahtia yhtaikaa kaikkia lapsia, ja muut hoitajat on kahvitauolla/tupakkitauolla/juoruamassa. Jättivät mut (15 v. TET-harjoittelija) usein yksin 0,5-2-vuotiaiden kanssa. Olin ihan kauhusta kankeana vastuusta. Näitä oikeita hoitajia vastuu ei sen sijaan liiemmin painanut. Pelottaa, kun oma lapseni menee päiväkotiin.
mutta olin vanhainkodissa 16 vuotiaana kuukauden ja siellä hoitajat istui KOKO päivän kahvilla. Vaikka hälytyskellot soi niin eivät menneet katsomaan. klo 7-8 siivottiin ja aamupalat mut sen jälkeen ei tehty mitään muuta kuin juoruttiin kahvihuoneessa, oikeesti! ruoan ja välipalat jakoi siivoajat ja muut apulaiset, hoitajat istui vain kahvilla. Edes hädästä ei välitetty. Osa vanhuksista istui aamusta iltaan pöntöllä, pääsemättä kertaakaan pois, ja tää ei ole ainut vanhainkoti jossa näin toimitaan. Näköjään vähän sama päiväkodeissa...
videolla tarhatäti kylläkin huutaa lapselle, että piip tule heti alas katolta. kuunnelkaa älkää heti tuomitko.
En saanut kunnolla selvää loppuosasta. "Maijaa tuuppaa alas sieltä..." mitä se sitten sanoo?
Ja jos tädit kerran huomasivat että lapsi kiipeilee katolta, miksi eivät menneet varmistamaan että lapsi pääsee sieltä turvallisesti alas. Melko vaaralliselta touhulta näytti.
puolella on hoitajia. miksiköhän kuvaaja on päättänyt jättää kuvaamatta hänet? eikö olisikaan tullut yhtä kivaa videota, jos olisi kuvannut hoitajan, joka vahtii tuota kiipeilyä?
kuin juoruilu. Itsellä alkaa olla keinot vähissä, kun väh. kerran viikossa poikaa hakiessa, on jotain sattunut tai vaatteita rikki. Uskon, että poikaa kiusataan, kun aikuisten silmä välttää, mutta he eivät "ole huomanneet mitään". Ja juuri tuollaisen seisoskelun takia, eivät huomaakaan mitään.
Ei tee siitä vähemmän vaarallista. Minäkin olen, mutta siinä voi silti käydä pahasti, jos putoaa.
Hoitajat ovat paikalla valvomassa, että lapset eivät satuta itseään. Jos katolta putoaa pää edellä, on hengenlähtö lähellä.
Jos oma lapsesi kuolisi noin, toteaisitko, että no sellaista sattuu, kiipeily on hyvä asia? Ei, haastaisit päiväkodin oikeuteen.
toisellakin puolella???Miksi sitten huudellaan alas jos kerran ei ole vaarallista ollenkaan.Kyllä se lapsi voi sielt pää alaspäinkin tipahtaa ni mitäs sitten?Ja ei nyt kovin matala kuiteskaan tuo pudotus.
Tota samaa oon nähnyt monessa päiväkodissa.Aikuset ne seurustelee/juoruilee vaan keskenään...ja joka mahdollisessa välissä...
aika uskomattomia akkoja sinneki otetaa töihi!
Näitä lisää. Itse olen päiväkodissa töissä ja v***ttaa kun ei ehdi tehdä yksin kaikkea siellä ulkona kun suurinosa aikuisista keskittyy tuohon rinkinä seisomiseen. Lapset nykii hihasta keinuttamaan, pelaamaan tms., mut ei, ei ehditä ku pitää tärkeänä kertoa joko tulppaani kukkii ja onko mökillä järvi sulanut.
Tässä oli teille oiva jutunaihe. Pitäkäähän huolta, että tulee lehdistön tietoisuuteen tämä videon pätkä!
ei ap
Aivan loistava video, toivottavasti tästä tulee hitti!
Mä nauran niin makeasti kun joku noista mammoista tunnistaa itsensä!!! Sääli vaan lapsia, onneksi ei sattunut mitään.
Mä myös 2. lailla kehoitan muitakin päiväkotien läheisyydessä asuvia ottamaan kameran esille jos näkee vastaavia.
Aikuiset seisoo rivissä ja värjöttelee, ja lapset tekee ihan mitä vaan. Mä en tajua miksi kukaan järkevä aikuinen vie lapsensa varta vasten hoitoon jos on itse kotona! Miettikää sitä vauvan kanssa kahvilassa että mitä Niso-jemina tekeekään..
päiväkodit ottaisivat onkeensa ja ryhtyisivät oikeasti vahtimaan niitä lapsia enemmän.
En väitä, etteikö vastuuntuntoisiakin tarhantätejä löytyisi, varmasti ja onneksi löytyy, mutta ehkä herättelisi näitä vähemmän vastuuntuntoisia vaikka vaihtamaan alaa, jos ei kiinnosta tehdä vastuullista työtään kunnolla.
Aihe koskettaa sikälikin, että olen viemässä oman lapseni syksyllä päiväkotiin. Onneksi mulla on ollut mahdollisuus hoitaa häntä kotona pitkään, syksyllä hän on jo miltei 3,5-vuotias.
Ystäväni on myös töissä eräässä päiväkodissa, ja jutut on välillä sitä luokkaa päiväkodin arjesta, että pelottaa niin ystävääni kuin itseänikin. Liikaa lapsia, liian vähän vahtijoita, läheltä piti tilanteita on jo käynytkin. Ystäväni on myös sanonut tästä ylemmälle taholle, mutta sieltä vaan kuitataan koko asia olankohautuksella ja "ei voi mitään". Ilmeisesti täytyy todella tapahtua esim. jonkun lapsen kuolema, että asioihin ryhdytään voimaan jotain!
rupatteluetiketti. Siellä on pienehkö piha. Hoitajat puhuvat toisilleen, jos aikaa on, ringissä kasvot erisuuntiin niin, että kullakin on näkyvillään sovittu osa pihasta. Puuttuvat heti, jos näkevät jotain vaarallista kehitteillä.
Tällä videolla eivät olleet edes sijoittuneet mitenkään ammattilaisen näköisiin asemiin tarkkailemaan lapsia. Toimittajat apua....!!!
Kun olin työharjoittelussa pk:ssa, mulla oli hirveä vatsahaava kun yritin vahtia yhtaikaa kaikkia lapsia, ja muut hoitajat on kahvitauolla/tupakkitauolla/juoruamassa. Jättivät mut (15 v. TET-harjoittelija) usein yksin 0,5-2-vuotiaiden kanssa. Olin ihan kauhusta kankeana vastuusta. Näitä oikeita hoitajia vastuu ei sen sijaan liiemmin painanut.
Pelottaa, kun oma lapseni menee päiväkotiin.
Eiköhän tästä lueta huomenna lehdistäkin.
Sitten taas toisaalta... Onko tuo niin älyttömän vaarallista, että pitäisi tähän malliin meuhkata ja närkästyä?
Itsekin olen lapsena kiipeillyt leikkimökin katolle. Mun lapset on kiipeilleet leikkimökin katolle. Kiipeily on hyvä asia. Aika isojahan nuo lapset näytti olevan.
videolla tarhatäti kylläkin huutaa lapselle, että piip tule heti alas katolta. kuunnelkaa älkää heti tuomitko.