Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa vettä?

Vierailija
02.05.2011 |

Tarvitsisin vettä isoja määriä, tynnyreitä tms. joissa vesi säilyy, ihan niinkuin pullossa. Mistä tällaista voi ostaa?

Tai ellei tynnyreitä niin ainakin isompia määriä kuin kaupan pullovedet

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja jossain Lapin erämaassa tää on ihan mahdollinen

ei sellaista erämaata löydykään, ettei muutaman kilometrin säteellä löydy jonkinlaista rutakkoa, josta saa vettä otettua, ehkei sellaisenaan juotavaksi, mutta keittämisen jälkeen taatusti kelpaavaa. Kokonaan toinen seikka onkin se, jos on av:n kaltainen saamaton vässykkä, joka ei halua sitä mistään kantaa.

Vierailija
2/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki todella on niin korvessa, ettei edes vettä saa haettua mistään ja teillä on lapsi: mitä ihmettä aiotte tehdä mahdollisessa onnettomuus- tai sairastapauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaatte aina välillä palokunnan. Kun tulevat pillit ulisten paikalle, sanotte aprillia ja käskette täyttää teidän kanisterit.

Vierailija
4/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiko 1: kaikki hyvin, hernari maistuu ja vesi riittää Viiko 2: muksu vähän haisee, mutta hyvin menee, hernekeittoa piisaa Viikko 3: mun kalsarit osaavat seisoa itsekseen! Vesi on jänskän näköistä, onkohan siellä sammakonpoikasia.Hernekeittoa iltapalaksi. Viiko 4: Leikkasin itselleni säästeliään palasen vesihyytelöä, lapsi odottelee suu auki pihalla sadekuuroa. Muuten olen sitä mieltä, että joku vakoilee meitä ja metsässä on tiikeri. Se syö mun hernekeittoja, mä tiedän! Viikko 5: Mä näen teidän IP:t! Mä tiedän kuka vei mun tiikerin ja vaihtoi tilalle lapsen! Mutta täällä ei lannistuta, istutin kanisterit multaan, kohta vesi versoo kun herneenvarsi, te ette voi mulle mitään, hähhähhää!

Oikeasti, ap:n suunnitelma - jos tää koko ketju nyt siis ei ole trolli - on täysin utopistinen. Ja sanoisin asiasta jotain tietäväni, kun meillä on korvessa oleva mökki, jossa ei ole juomavesimahdollisuutta. Talvella tuodaan pesuvesikin, ellei halua tehdä avantoa, ja kyllä se on viikonlopuksikin aikamoinen rahtaaminen.

Vierailija
5/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraamosta auton saa kahdeksi kuukaudeksi halvimmillaan 2300 eurolla, tosin tuossa voi olla neuvotteluvaraa, tuo hinta tuli ihan netin laskurilla. Jos tuohon ei rahkeet riitä niin ehkä esim. joku kaksi autoa omistava tuttavaperhe voisi vuokrata toisen autoistaan halvemmalla.

Ei tuollaista määrää ruokaa ja juomaa vaan saa vietyä kerralla, ellei ole kuorma-auto käytössä.

Itse en tuollaiselle lomalle lähtisi, itse tykkään että lomalla pitää olla rentoa ja nautintoja. Mutta jokainen toki tyylillään.

Vierailija
6/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2300 olisi varaa käyttää lomaansa, niin varmaan pääsisi mökille, jossa olisi vettä.

Edellä on ehdotettu parin sadan euron auton ostamista ja nyt tämä nero ehdottaa parin tonnin autonvuokrausta :D Lieneekö ap:n porukassa kenelläkään ajokorttiakaan...

Vierailija
7/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2300 olisi varaa käyttää lomaansa, niin varmaan pääsisi mökille, jossa olisi vettä. Edellä on ehdotettu parin sadan euron auton ostamista ja nyt tämä nero ehdottaa parin tonnin autonvuokrausta :D Lieneekö ap:n porukassa kenelläkään ajokorttiakaan...

ostaa 2 kuukauden ruoat kerralla, järkätä tonneittain vettä ja näille kaikille kyydit paikan päälle, miksei voisi olla varaa auton vuokraukseenkin?

Kyllähän siitä parin sadan autostakin tulee polttoaineiden lisäksi muitakin kuluja kun se pitää vakuuttaa, mahdollisesti myös katsastaa ja maksaa verot. Ei toki useampaa tuhatta euroa mutta jotain kuitenkin. Eikä ap ole kertonut, onko hänen lomavalintansa rahasta kiinni.

Vierailija
8/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin hankalaa lomaa on järjestämässä ja tarvitsee kaverin kyyditsemään, niin varmasti ei rahaa ole liikaa... Muutenhan sitä vettä voisi varmaan käydä hakemassa vaikka taksilla silloin tällöin (eikä tulisi hintaakaan tonnikaupalla, vaikka kuinka korvessa oltaisiin).

Eikä näistä viesteistä ole paistanut mikään entusiasmi, että "nyt löytyi niin upea paikka, että sinne on päästävä kaikista vastuksista välittämättä", vaan enemmän tuntuu pakon sanelemalta jutulta.

Vierailija
9/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän ei ole mikään PAKKO lähteä sinne mökille vaan HALUAMME. Lapsi josta olette huolissanne on 15 vuotias. Toivotaan ettei mitään satu ja jos sattuu niin kyllä sinnekkin ambulanssit ja muut paikalle saadaan ihan niinkuin muihin vaikeasti kuljettaviin paikkoihin kuten saaristoon.

Rahaa meillä on mutta ei autoa. Kuljemme julkisilla normaalisti mutta tuonne tarvitsemme kyydin (onpas ihmeellistä?!)

Loma ei ole hankala vaan päinvastoin oikein rauhallinen ja rentouttava. Ruokaa saadaan tehtyä pakkaseen, on grillit ja ihan ne samat grilliherkut kuin teillä muillakin, lihaa, vartaita ja makkaraa. Perunoita,makaronia, valkosipuliperunoita, perunamuusia, aurajuustoperunoita yms. muita perunoita joita saa ihan joka kaupan pakastelataista (kannattaa käydä katsomassa kun ette näistä tunnu tietävän!)

Lihaa voi pakastaa (OHO!) kuten myös makkaraa (KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!) Ja olettekos kuulleet koskaan pakastevihanneksista?? Ne vasta eksoottista onkin!!

Olemme erähenkinen perhe, pidämme rauhasta ja luonnosta (ja ei, emme siksi että pitäisi jostain syystä piileksi metsässä ) vaan ihan oikeasti siitä että on rauhaa ja tulee todella rentouduttua.

Puhelimet on jokaisella perheenjäsenellä ja ne toimivat siellä. Itse olen ammatiltani sairaanhoitaja joten ei ole mikään vaikeus saada pienet haavat itsekkin sidottua jos niitä tulee.

Mökillä ei kukaan ole ollut kerralla näin kauan kuin me ja ne jotka ovat siellä olleet omaavat auton. (ja edelleenkään, me emme sitä vuokraa koska emme sitä tarvitse)

Taxilla voidaan käydä hakemassa vettä mutta emme haluasi ja siksi kysyinkin että mistäköhän saisi ostettua paljon vettä koska se on ainoa ongelma tuolla mahtavalla reissulla. Mietin että voisiko jostain ostaa/vuokrata sellaisen ison tankin sitä jossa se säilyisi?

Ja en, EN TODELLAKAAN KUVITTELE VIEVÄNI TANKKIA SILLÄ AUTOLLA JOLLA ME MENEMME SINNE, vaan ajattelin että josko joku voisi sen sinne toimittaa etukäteen(ajatelkaa että sekin olisi mahdollista!)

Emme myöskään ole mitään av:n perusporukkaa jotka ei muuta teekkään kuin syö sitä ruokaa ja haerkkuja kilokaupalla päivässä vaan tulemme toimeen pienemmälläkin mässäilyllä eli sitä ruoka ei kuitenkaan kolmelle hengelle tarvita mitään rekka-autollista!

Paikka on upea, edullinen ja juuri sellainn minne haluamme linnoittautua koko kesäksi(tuntuu muilla olevan vaikea ymmärtää että meillä on KOKO KESÄ lomaa).

Kiitos edelleen vastauksista, asiallisista siis ja en todellakaan aio kertoa teille missä tämä paikka on. En siksi että se hävettäisi tms. vaan ihan siksi ettei se kuulu teille inhottaville meidän loman morkkaajille pätkän vertaa!!

Vierailija
10/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ojp.fi/images/ibc-nestekontti_lrg.jpg

ja joku viemään se auton peräkärryllä perille.

Tero

Vierailija
12/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisia ratkaisuja hain tähän vesiongelmaan.

Vierailija
13/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veisin juomaveden pienemmissä astioissa (koska avattu ei säily kovin kauaa, paitsi ehkä pakastettuna :D). esim 10-20 litran kaupasta ostetuissa kanistereissa. Veden määrä tulee olemaan huima.

Pesuvedelle miettisin jotain tuollaista kikkaa, palokunnan tms kautta. EHkä paikallisilla viljelijöillä olisi säiliövaunu, jonka voisi parkkeerata paikalle? Saisiko siihen täytön tai kärryn vaihdon muutaman kerran kesän aikana?

Vierailija
14/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadevedelle tuollainen kuution tonkka, entinen maitohapposäiliö muistaakseni Kemiran tehtaalta. Ainakin sadevesi pilaantuu aika nopeasti, kun ei ole steriiliä.

Jos viielää tilaa ei ole, en oikein osaa jatella, miten veden saa pysymään juomakelpoisena viikkoja avatussa satiassa.

Vierailija
15/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedenpuhdistajia, mahtaiskohan toimia?

ap

Vierailija
16/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin syö 2 kk pakastettua/purkkiruokaa ja ison vesisäiliön jossa veden säilyminen on vielä epävarmaa kuin esim. hommaa (=tilaa tai hakee itse) tuoretta ruokaa ja lisää vettä. No, kukin tyylillään.

Vierailija
17/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ihmeen purkkiruokaa???

Vierailija
18/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki energia menee tällaiseen tyhmään jankuttamiseen ja todisteluun. Tunnen itseni todella typeräksi kun aloin "keskustelemaan" tästä kanssanne, ei olisi pitänyt.

Joo, kaikki on varmasti älyttömän hankalaa teille velliperseille. Jopa pakastetun ruuan syöminen on hankalaa ja tuomittavaa, luonnossa oleminen, kunnon mökki kesä olisi painajainen.

Olette tehneet pointin selväksi, olemme hulluja kun mökkeilemme koko kesän ja aiomme ottaa grillausta varten lihat pakkasesta. Tämä selvä. ( Jotenkin tutnuu ettemme sittenkään poikkea ihan hirveästi muiden kesämökkiläisten joukosta) Ainoa ongelma on veden saanti ja siitähän täällä on tehty oikein vuosisadan ihmetys.

Voi että elämä on vaikeaa joillekkin!

Vierailija
19/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. marjat, hdelmät, vihannekset. Purkkiruualla tarkoitin säilykkeitä, sekä valmiita(hernari) että aineksia (esim. hedelmäsäilykkeet).

Vaikka noissa ei sinänsä ole mitään vikaan, niin itse en haluaisi olla 2 kk lähinnä noiden varassa etenkään kesällä kun vihannekset yms. ovat monelta osin parhaimmillaan, mieluummin hankkisin (eli hakisin taksilla tai tilaisin jonkun toimittamaan) esim. 2-3 vk välein täydennystä.

Miten se pakastettu ruoka on sinusta huonoa?

Ja mitä ihmeen purkkiruokaa???

Vierailija
20/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita purkkiruokia mukaan????

Ja et itse lähtisi tällaiselle lomalle... hmmm. mititääs hetki. Kaipasinko missään vaiheessa mitään mieleipidettä meidän lomasta? EN. Teinkö kenties jotian galluppia siitä moniko haluaa lähteä meidän kanssa tälle lomalle? EN. Olenko missään vaiheessa antanut ymmrätää että minua kiinnostaa mitä ajattelette meidän lomasta? EN.

Ainoastaan halusin tietää miten ja missä astiassa tms. vettä voi säilöä paljon että se pysyisi puhtaana.