Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa vettä?

Vierailija
02.05.2011 |

Tarvitsisin vettä isoja määriä, tynnyreitä tms. joissa vesi säilyy, ihan niinkuin pullossa. Mistä tällaista voi ostaa?

Tai ellei tynnyreitä niin ainakin isompia määriä kuin kaupan pullovedet

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v 2kk vanhempien kanssa keskellä ei mitään... huh.

Avatussa säiliössä vesi ei juuri viikkoa kauempaa säily juomakelpoisena. Meidänkin mökille viedään juomavedet kanistereissa, pesuvedet sentään saa järvestä. Millä kulkuvälineellä ap on perheineen menossa mökille? Ei tavallisella henkilöautolla ainakaan saa vietyä.

Erähenkinen perhe varmaan voi muutaman kilometrin kävellä johonkin joelle tms peseytymään...

Vierailija
22/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin Finnspring jne. jos niillä olisi joku iso säiliö jonka voisi suoraan toimittaa perille ja hakisivat sitten myös pois. Lisäksi kannattaisi varmaan ottaa fillari mukaan (sen saa auton perään kiinnitettävään koukkuun) niin jos tulee äkillisiä tarpeita sillä voi polkaista useammankin kymmenen kilsan kauppamatkan. Ja jos erähenkisiä olette niin käyttäkää aika ihmeessä hyödyksi siellä ja etsikää se luonnon vesipiste ja valjastakaa hyötykäyttöön jotta mahdollisten tulevien kesien reissuilla ei enää tuota vesiongelmaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain ryteiköstä ämpärilä? :D Todella erähenkisiä juu! Ja paikassa on sähköt ja jopa kännykät kuuluu, mutta vettä ei saa yhtään mistään?

Kyllähän se nyt aika hölmöläisten hommalta kuulostaa, että autoton perhe menee täysin vedettömään paikkaan 2 kuukaudeksi.

Olisi muuten todella kiva tietää, missä se mökki on?

Vierailija
24/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittää monella eri tavalla. Jos olisin sanonut että emme aio ottaa vedettömälle mökille ollenkaan vettä vaan aiomme etsiä omin voimin jonkin vesisuonen tai lähteen metsästä jossa emme ole olleet ihan vaan huviksemme huolimatta siitä että tuo löytämämme vesipiste voi olla vaikkapa 5 km päästä mökistä jonne menemme niin olisitte pitäneet minua järkevämpänä kuin nyt kun mietin mistä sinne mökille saadaan vettä VARMASTI???

Ihanko oikeasti te väitätte että parempi olisi toimia näin???? Että päivät kuluisi veden kantoon ehkä kilometrien päästä???!

Erähenkisyys meidän perheessä ei tarkoita vedenkatoa tai vesisuonen/lähteen etsintää VAAN oleskelua luonnossa, olla poissa kaikesta kaukana, bogata lintuja, ihastella metsän eläimmiä, kuunnella luonnon rauhaa, nauttia auringon nousuista/laskuista ja kävellä metsässä (ilman sitä saviruukkua pään päällä etsimässä hengen pitimiksi vettä)

Vierailija
25/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain ryteiköstä ämpärilä? :D Todella erähenkisiä juu!

Kuinka pitkä matka on naapureihin? Jos ei ryteiköstä niin entäs sieltä jollain pyöräkärriviritelmällä esimerkiksi?

Mulle olisi kyllä ollut 15-vuotiaana todellinen painajainen viettää kaksi kuukautta yksinomaa vanhempieni seurassa korvessa..

Vierailija
26/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mitä mä nyt teen??? Kun se tässä just olikin tärkeintä että miltä SINUSTA olisi tuntunut 15 vuotiaana!

Luuletko todella että minua kiinnostaa mitlä sinusta olisi teininä tuntunut? Ja luuletko että olisin NIIN typerä että raahaisin teinin korpeen meidän kanssa tuon ikäisenä jollei hän itse olisi todella innoissaan matkasta?

teini on ollut itse mukana suunnittelemassa reissua, nauttii jo valmiiksi siitä kun ei tarvitse esittää mitään koko kesänä, voi olla oma itsensä. Rakastaa luontoa ja elämiä, tekee kasvioita. Meillä on mukana myös läppärit jos aika tulee pitkäksi jolloin on yhteydessä ystäviinsä, samoin kuin puhelimet.

Kukaan ei häntä sinne pakota, päinvastoin.

Uskon että loma lähentää meitä paljon. Teemme muutenkin paljon asioita yhdessä ja teini ei silti ole mikään äidin pikku nyssykkä. asiallinen ja fiksu lapsi jonka mielestä tällainen loma on mukavaa.

Naapureihin matkaa on tarpeeksi.

ap

Vierailija
27/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kokemusta varustautumisesta on, ja sitä tuoretta ruokaa alkoi ainakin meidän porukkamme kaivata jo parin viikon kuluessa. Ja koska ette varmaan aio elää pelkällä pakastelihalla, näkiileivällä yms., niin oletin (ilmeisesti väärin) että otatte mukaan esim. vihannessäilykkeitä kuten tomaattimurskaa turvataksenne kasvisten saantia.

Ja jos ei siedä sitä että ketjussa kommentoidaan muutakin kuin tiukasti sitä alkuperäistä kysymystä, ei ehkä kannata laittaa viestiä tällaiselle palstalle vaan etsiä tietoja muualta netistä :)

muita purkkiruokia mukaan????

Ja et itse lähtisi tällaiselle lomalle... hmmm. mititääs hetki. Kaipasinko missään vaiheessa mitään mieleipidettä meidän lomasta? EN. Teinkö kenties jotian galluppia siitä moniko haluaa lähteä meidän kanssa tälle lomalle? EN. Olenko missään vaiheessa antanut ymmrätää että minua kiinnostaa mitä ajattelette meidän lomasta? EN.

Ainoastaan halusin tietää miten ja missä astiassa tms. vettä voi säilöä paljon että se pysyisi puhtaana.

Vierailija
28/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisten saantia vaan jo niinkuin mielestäni aiemminkin mainitsen, otamme mukaan pakastevihanneksia, jonkun ehdottamia tomaattiamppeleita, ruukkuyrttejä ja mansikka-amppeleita.

Onko liikaa pyydetty että lukisi mitä olen aiemmin kirjoittanut?

Ja siksi alan jo kommentoimaan kärkevästi nöitä teidän kommentteja koska olen saanut NIIN inhoittavaa palautetta ihan yksinkertaisesta asiasta josta minulle tulee jo paha mieli.

Ja sanoinkin tuolla jo aiemmin ettei olisi tänne kannattanut tätä kysymystä laittaa koska halusin oikeasti vastauskia vesi kysymykseen ja 99% vastauskista koskee jotain muuta.

Tottakai voidaan puhua muutenkin reissussta mutta lukaseppa nämä saamani kommentit ja mieti mistä tässä eniten puhutaan... minun "hulluudestani" lähteä metsään mökille kun ei ole juosevaa/kaivovettä teinin kanssa jolle se voisi olla painajainen ja epäillään että miten mökillä voi olla sähköä eikä vettä ja ehkäpä joku ruumiskin siellä olemattomassa kaivossa on...

ap

Vierailija
29/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi mitä juttua taas.

Newsflash: Vesi ei säily juomakelpoisena jossain tuhansien litrojen astiassa kuukausia. Vesi säilyy juomakelpoisena muutaman päivän, sitten on syytä vaihtaa vesi tuoreeseen. Kaksi kuukautta vatsataudissa keskellä ei-mitään syöden pakastevihanneksia kuulostaa just hienolta.

Vierailija
30/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihin menee esim pesuvedet?

Vierailija
31/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan tästä nyt saisi jutun iltapäivälehteen?

ap:lla on hieman realiteetit hukassa tai sitten tämä provo meni jo vähän överiksi. sitäpaitsi erähenkisyys useimmiten mielletään retkeily-tyyppiseksi, kalastus/metsästys/telttailu/samoilu jne, ei sellaiseksi että mennään mökille läppärin kanssa.

Vierailija
32/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan tulisi halvemmaksi ja helpommaksi vuokrata sitä autoa?

Joo, luultavasti tulisi.

Vierailija
33/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pesuvesi ei sinänsä ole ongelma. Juomaveden laatu ja maku kyllä ovat.

Palokunnasta voi tosiaan ostaa vettä riittävän isoissa määrissä. Suomalainen kuluttaa noin 150 litraa vettä vuorokaudessa keskimäärin. Tosin mökkiolosuhteissa päässee paljon pienemmällä, koska käytössä ei ole wc-pönttöä tai tiskikonetta.

Jos laskee, että teidän koko perheen vrk-kulutus olisi vaikka 200 litraa, niin kahdeksi kuukaudeksi voisi varautua 60*200 l =12 000 litran määrällä. Tämä siis edellyttää erittäin pientä vedenkulutusta, jolloin pyykkiä pestään erittäin harvoin, siivoukseen käytetään vähän vettä ja peseeydytään harvoin.

Se vastaa tilavuudeltaan 12 kuutiometrin säiliötä. Karkeasti yhdellä säiliöautolla voisi tuoda veden.

Ongelmahan on veden säilyvyys, ei niinkään sen saaminen paikanpäälle.

Mä pyrkisin tekemään diilin vaikka paikallisen kuljetusliikkeen/maatalon kanssa siitä, että toisivat vaikka viikon välein uuden veden. Tarvittaessa pakastimessa voisi säilyttää vaikka aina loppuviikon juomaveden. Viikon avattu vesi maistuu ja haisee jo aika pahalle. Sitä voisi kokeilla jo kotioloissakin.

Noi tabletit eivät ihan pomminvarmoja ole, joten kannalta varalta olla joku järjestely jolla pääsee tiputukseen. SIksi en niihin pitkiä aikoja luottaisi. Maku- ja hajuhaitat eivät sinällään välttämättä häviä, joten vettä ei ole mukavaa juoda. Toki siivoukseen ja pesuun voi käyttää.

Jos mökillä on ollut kaivo, joka on vain kuivunut, niin sitten toki voi tehdä niin, että pyytää palokuntaa tuomaa siihen vettä.

Jos saatte vesiasian ratkaistua jollakin tavalla, niin sinnehän voisi perustaa kasvimaan. Salaatti, retiisi, tilli ja persilja kasvavat hyvin tuossa ajassa.

kannattaa vähän vertailla noita hintoja. Kuljetusliikkeen tuomana vesi voi olla kohtuullisen arvokasta. SIksi siis se vedenhakuauton osto ei nyt ihan hullu idea ole.

Vierailija
34/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja ja ideoita!

Vierailija
35/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla toimeen, ei siis juomaveden puolesta vaan pesuvesien, siivousvesien tms muiden osalta. Kertakäyttö ruokailuvälineitä otamme mukaan ettei tulisi niin paljon tiskiä, vaatteita ei ole tarvis pestä tai vaihtaa joka päivä. Myös pesulla ei ole aikomus lotrata sitä vettä kymmeniä litroja.

Veden kulutus kaupungissa on paljon suurempi kun on pyykkikoneet, tiskikoneet, suihkut yms. Tuolla niitä ei ole.

Vierailija
36/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ostaisitte sen juomaveden 5 litran pullotettuna vetenä kaupasta, ja muun käyttöveden sitten jossain sellaisessa isossa täytettävässä kanisterissa/säiliössä, mitä tässä ketjussa jo pari asiallista vastaajaa esitteli?

Ja voihan siitä isosta säiliöstä juoda niin kauan kun kehtaa ja vasta kun alkaa maistua pahalta, siirrytte niihin pullovesiin?

Kaiketi teillä muutakin juomaa on kuin vain tuota vettä, silloinhan päivittäinen juomaveden tarve ei ole niin iso?

Minä itse henk.koht. olisin mielelläni lähtenyt vanhempieni kanssa tuollaiselle reissulle 15 vuotiaana.

Vierailija
37/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa paljonko tulee jätettä kahden kuukauden kertakäyttöastioista?

Vierailija
38/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa. Ei ole ap:n loma sieltä ekologisimmasta päästä vaikka kuinka erähenkisyydellä ja yhteydellä luontoon hehkuttaa

Arvaapa paljonko tulee jätettä kahden kuukauden kertakäyttöastioista?

Vierailija
39/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ei säily missään astiassa juomakelpoisena tuota aikaa. Puhdistustabletteja ehdottelevat voivat koittaa, kuinka kivan makuista vettä niillä saa aikaiseksi - ei sitä pysty juomaan kuin pakon edessä.

"Erähenkinen" kertakäyttöastiamamma joutuu nyt vain taipumaan realiteettien edessä ja hankkimaan vedenkuljetuksen useammassa erässä.

Vierailija
40/153 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukeja ja lautasia tms. muita poltettavia jätteitä, hui kun onkin epäekologista!

Niinkuin jo aiemmin sanoin, erähenkisyyden jokainen kokee omalla kohdallaan omalla tavalla. Meille se merkitsee asioita jotka jo mainitsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi