Mikä neuvoksi, tokaluokkalainen poika, iltis ja vähän muutakin..
9v tokaluokkalinen poika on viime aikoina ollut hankala. On naama väärin päin lähes kokoajan, eikä esim. kuuntele ohjeita.
Iltapäiväkerhosta on nyt tullut ongelma. Itse teen kotona töitä, työhön liittyyn puhelinpalavereja ym. Poika ei menisi iltikseen vaan tulisi suoraan koulusta kotiin, mikä taasen häiritsee mun työntekoa. Tänäänkin oli sovittu että poika menee kerhoon 1,5h tunniksi koulun jälkeen ja pyöräilee sitten välipalan jälkeen kotiin. No poikapa tupsahti kotiovesta koulupäivän päätteeksi. Harmittaa että sovitusta ei pidetä kiinni, ja niinpa vein pojan autolla iltikseen ja sanoi että tule vasta neljältä hakemaan, kun työpäiväni päättyy.
Teinkö oikein vai olisiko pitänyt antaa pojan tehdä kotona läksyjä?
Kommentit (24)
Eihän siitä tule mitään, jos lapsi saa lähteä sieltä milloin haluaa! Ihan riippumatta siitä missä vanhemmat ovat töissä, jos on sovittu että lapsi on kerhossa klo x asti, niin hoitajien kuulu hänet siellä pitää (tai jos on jokin hätä niin soittaa vanhemmille). Juuri turvallisuuden takiahan lapset yleensä siellä kerhossa ovat. Meidänkin lapset ovat alkaneet valittaa ip-kerhosta, kun siellä on sääntöjä eikä saa tehdä mitä huvittaa, ja siksi ovat halunneet lopettaa kerhon. Isompi (10v) onkin kotona koulun jälkeen, ei puhettakaan siitä että olisi syöty terveellinen välipala ja tehty läksyt siihen mennessä kun tulen töistä, kuten kerhossa olevalla ekaluokkalaisella. Joko meillä on lauma poikia, kaikki herkut kaiveltu kaapeista ja ulkovaatteita pitkin taloa, tai sitten se sama lauma mellastaa jonkun muun luona ja poikaa saa soitella kotiin.
pakko kommentoida. Ensiksikin, meillä ei ainakaan ole niin pitkiä koulupäiviä, että niiden takia pitäisi väsymykseen vedoten tulla koulusta kotiin. On sovittu, että lapsi on iltiksessä, ja lähteee kotiin 15-16 välillä, soittaen minulle tuolloin.
Toiseksi, entä jos olisi matkalla sattunut jotain, iltiksessä luulevat, että lapsi on luvan kanssa liikkeellä ja äiti olettaa lapsen olevan iltiksessä. Koskahan olisi ihmetelty, missä lapsi on?
Mun mielestä tossa ei ole mitään "kotiin ei saa tulla" tai "lapsi on vain tiellä" -juttua, vaan siitä, että onneksi tuolla tokaluokkalaiset pääsevät iltikseen.
Ja siitä oletetusta kiusaamisesta vielä, todennäköisesti asia olisi tullut jotenkin ilmi jo aiemmin...
pojalle huostaanottoa tai laita yksityiseen ulkolaiseen yksityiskouluun, siis sisäoppilaitokseen. Haet hänet sieltä sitten näytille silloin kun sinulle sopii.
Ja jos joskus menet kodin ulkopuolelle töihin niin älä missään nimessä tule töistä kotiin koskaan aikaisemmin. En ihmettele yhtään että poika on hankala, enkä tarvitse kristallipalloa kun funtsin pojan tulevaa murkkuikää. Saa mutsi vielä monta vitun heittoa kasvoilleen ja no problem ei tule poika kotiin, vaikka kuinka soittelisit ja valvoisit. Kuvottava stoori näin äitienpäivän alla.
miksei lapsi saisi tulla omaan kotiinsa? Äläpä sitten ihmettele murrosiässä missä luuhaa kaiket illat yöt...
Huh mitä menoa ylikireillä äideillä!