Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne kenellä "tili tyhjä" tai ei ole yhtään rahaa.

Vierailija
02.05.2011 |

Kun sanotte ettei ole yhtään rahaa, kun laskut on maksettu tai ennen seuraavaa palkkaa niin tarkoittaako se todella ettei MISSÄÄÄN ole rahaa? Itsellä siis tyypillisesti tili tyhjänä joka kk, mutta rahaa on jemmassa lasten säästö- ja käyttötileillä, s-tilillä ja miehen säästötilillä. Vaikka meillä siis ei tavallaan ole yhtään rahaa (mitä meinattaisiin käyttää) niin todellisuudessa rahaa on. Kai ihmisillä yleensä näitä "vararahastoja" on?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä siis alle euro tilillä, jos ei oo yhtää rahaa. viidellä eurollaki saa jo jotain mut alle e eipä juurikaan. ja joka kuukausi kaikki mitä tulee menee :(

Vierailija
42/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mun "tili on tyhjä" niin se on käyttötili, mutta eipä noilla säästötilin muutamalla satasella esim. lainanlyhennystä hoidettaisi jos sattuisi ettei palkka tulisi joku kuukausi tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein ennen palkkapäivää tili tyhjä, mutta se tarkoittaa nimenomaan käyttötiliä. Rahastoissa ja osakkeissa on jonkun verran vararahastoa, mutta en kovin herkästi lähde niitä myymään. Visalla makselen sitten ja maksan palkkapäivänä pois.

Vierailija
44/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halua käyttää rahaa siinä kuussa enempää. Toisella tilillä vähintään on aina rahaa, mutta jos vaikka lapsi kinuaa jotain, niin sanon usein, että rahat on nyt loppu. Aikuisten oikeasti se tarkoittaa, että tässä kuussa en käytä rahaa enää mihinkään ylimääräiseen.

Kerran näin kaupassa äidin ja lapsen. Lapsi pyysi jotain ihan tavallista, tyyliin banaaneja ja äiti totesi, että ei ole rahaa muuhun kuin makarooniin ja maitoon. Mulle tuli niin paha mieli ja mietin, että antaisinkö vaikka kympin. Mutta sitten tajusin, että voihan hänellä olla sama juttu kuin minulla, mutta vielä äärimmäisemmaksi vietynä eli jos kuun lopussa on tietty summa käytetty, niin sitä ei ylitetä edes banaanin takia.

Ja äiti olisi voinut kokea nöyryyttäväksi, jos olisin alkanut tarjoamaan rahaa. Tai sitten se olisi ollut suuri apu. Mene ja tiedä.

Vierailija
45/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin.

Vierailija
46/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se melkein just sitä itseään tarkoittaa. :( Säästötili on huvennut 50 euron suuruiseksi, wuhuu. Visa on, nollilla saa olla mutta luoton puolelle olen toistaiseksi välttynyt menemästä. Kuitenkin onneksi ripotellen tulee pitkin kuuta rahaa (palkka, lapsilisä, elarit), että aina sitä vähän kituuttaa.

Kolikkopotti on, josta saa aina jotain räävittyä, jos "rahaa ei ole". Ainakin sen verran, että seuraavaan rahapäivään kituuttaa.

Oon siis yh, joten ei ole miehen tiliä hyödynnettävissä! :D

Vierailija
47/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin.

Vierailija
48/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat melkein loppu, jos käytettävissä on kuitenkin jopa tuhansia euroja..

Tuntu niin tylyltä opiskeluaikaankin kun itellä oli oikeasti suunnilleen satanen tilillä, ei varmaan sitäkään ja kaverilla reilusti tonni ja se sano, että rahat melkein loppu....

meillä siis tilit on oikeasti tyhjänä jos rahat on loppu, ei mitään vararahastoja.. tai vois kai miehen sijoituksia tai meidän eläkevakuutukset realisoida rahaksi... :/

Vierailija
49/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,ainakin minulla tarkoittaa että ei missään ole rahaa. Mitään ei oikestaan käteen jää, kun 100e ja sekin menee yleensä nopeasti ruokakauppaan, laskut tekee 300, vuokra on 450€, siihen päälle ruokamenot, ja ainoat tulomme ovat minun 411e ja mieheni 411€, toimeentulotuki se minimi mitä aviopari saa n.300€.

Vierailija
50/52 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset päivät ennen palkkapäivää, että ei ole yhtään rahaa. Käytännössä se tarkoittaa, että käyttötileillä ei ole yhtään rahaa.

Mutta rahaa on käytettävissä Visa-kortilla, Mastercardilla, sijoitusrahastosta voi kanssa nostaa, sitten on miehellä talon hätävaratilillä aina 6000 euroa. Eli kyllä sitten joka kuukausi olisi jotain 8000 euroa käytettävänä kuitenkin, MUTTA ei käytetä.

Ehkä tuota Visaa joskus vähän vinguttaa tai sijoitusrahastosta nostan tilille (tulee jokusen päivän viiveellä), mutta koskaan ei ole sellaista tilannetta että yhtään missään ei olisi rahaa.

Silti ajattelen, että ollaan persaukisia, koska meidän mielestämme nuo vararahastot ovat super-hätätilannetta varten, ei mihinkään ruoan ostamiseen.

Meille tulee palkat, siis yht kahden ihmisen palkat nettona jotain 3200 euroa, plus lapsilisät. Kaikki menee, mitä tulee!

En minäkään voi tajuta, että joku voi olla aivan täysin persaukinen.

Vierailija
51/52 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman luottokortteja olisi huonompi tilanne. Ei näistä palkoista säästöön jää.

Vierailija
52/52 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolisollani ei ole rahaa, hänellä on tosiaankin tili tyhjä. Kun minulla ei ole rahaa, sitä on kyllä säästötilillä, mutta ennalta suunnittelemani käyttörahat ovat lopussa tai varattu johonkin tiettyyn asiaan.

Minulla ja puolisolla on se ero, että hänelle tulee eläke kerran kuussa tiettynä päivänä tilille, minulle taas tulee palkkaa vaihtelevia määriä ja epäsäännöllisin väliajoin. Parempina aikoina säästän, jotta huonompina aikoina ei tarvitse venyttää viimeistä killinkiä kovin pitkäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi