Ne kenellä "tili tyhjä" tai ei ole yhtään rahaa.
Kun sanotte ettei ole yhtään rahaa, kun laskut on maksettu tai ennen seuraavaa palkkaa niin tarkoittaako se todella ettei MISSÄÄÄN ole rahaa? Itsellä siis tyypillisesti tili tyhjänä joka kk, mutta rahaa on jemmassa lasten säästö- ja käyttötileillä, s-tilillä ja miehen säästötilillä. Vaikka meillä siis ei tavallaan ole yhtään rahaa (mitä meinattaisiin käyttää) niin todellisuudessa rahaa on. Kai ihmisillä yleensä näitä "vararahastoja" on?
Kommentit (52)
että kuinka onnistuu roskisten kaivelu pyörätuolista käsin?
Miksi joillekin on niin mahdotonta käsittää, että sellaisia tilanteita todellakin tulee, että rahaa ei ole olemassa?
Oletteko itse teinejä, jotka olette tottuneet siihen, että vanhemmat taikovat aina rahaa jostakin?
Minäpä kerron teille salaisuuden: meillä on luottoa.
Polttoaineen ostoa varten olen hankkinut luottokortin heti kun sellaisen sain eli ensimmäiseen työpaikkaan mennessäni. Toiseksi on olemassa luottokortti normaaleihin kauppaostoihin. Ja sitten työssäolevilla voi olla jotain sellaista joustoluottoa, jolta voi nostaa yllättäviin tarpeisiin edellyttäen tietenkin, että nostovaraa vielä on.
Ja sitten vielä on laskumahdollisuus, eli ostoista saa laskun. Vieläkö ruokakaupoissa lienee se "vastakirja"-systeemi? Sitä en ole enää käyttänyt.
Meillä on yhteiset rahat, jos minun tilini on nollilla ja miehellä muutama satanenkin, hän siirtää satasen tililleni. Eli silloin olemme molemmat rahattomia.
Visassa saattaa olla vielä tilaa, ja lapsilla on säästötilit. Ne taas eivät kuulu meille vanhemmille, ovat isovanhempien keräämiä säästöjä.
Eli ei oo säästötilejä eikä lapsilla tilejä joihin meillä olis käyttöoikeus. Kummit säästää lapsille tileille, joihin en tiedä edes tilinumeroa:)
Ei ole myöskään luottokortteja eikä kyllä velkaakaan. Ihan normi duunaripalkalla pärjää hyvin, joten aika harvoin olis tili tyhjä..
Vuokralla asutaan.
niin silloin sitä ei oikesti ole. En puhu miehen puolesta, koska hänellä on oma tilinsä ja palkkansa.
Kun minun rahani on loppu, niin mies maksaa tai vinguttaa visa-korttiaan.
Yksinkertaista
Itse siirrän joka kk miehen tilille puolet vuokrasta, yhteisistä laskuista ja ruokarahasta. Lopuilla maksan omat ja omien lasteni laskut. Yhteinen lapsi vasta syntymässä. Ja kun rahat loppuu, niin ne oikeasti loppuu. Minulta. Tässä vaiheessa on onneksi laskut maksettu ja kk ruokahuolto hoidettu. Miehellä tuplatulot omiin verrattuna, kyllähän se sitten lainaa jos tarttisin johonkin rahaa mutta mihinkäpä sitä laskujen ja ruuan jälkeen tarttee? laset on jo kk-rahansakin saaneet ennen tuota loppumishetkeä niin ei tarvitse heidän kituuttaa.
Joskus yh-aikoina oli välillä sitä että joutui ennakoimaan ruokajuttuja aika paljon kun tiesi että jossain vaiheessa se raha oikeasti loppuu niin että ruokapuoli saattaa olla heikohkoa. Onneksi tätä ongelmaa ei nykyään ole kun maksan miehelle erukäteen ruuasta ja hänen kortillaan käydään sitten loppukk kaupassa. Ymmärrän siis niitäkin joilla on ruokaan vähän/ei ollenkaan rahaa.
Sinä "Ei mitään toivoa enää"
Eivätkö lääkärit ole suositelleet
työkyvyttömyyseläkettä? Moni hakee vähäisemmistä sairauksistakin.
Myös pyörätuolilla liikkuvilla ihmisillä voi olla kavereita.
Jouduin ostamaan taulu-tv:n kun tuo kuvaputkihärpäke vihdoin hajosi ja siinä meni budjetti. Kuusikymppiä on käteistä ja visalla varaa parisataa, perjantaina tulee rahaa ja siitä viikon päästä liksa.
Sinä "Ei mitään toivoa enää"
Eivätkö lääkärit ole suositelleet
työkyvyttömyyseläkettä? Moni hakee vähäisemmistä sairauksistakin.
Itse työkyvyttömyyttä hakevana voin sanoa,että työkyvyttömyyseläkettä ei noin vain saada tämän tämän päivän suomessa. Siitä pitää huolen kelan asiantuntija "lääkärit"
niin silloin ei ole yhtään rahaa. Tai jos on,niin sitten on puhunut roskaa. Yksinkertaista.
Se menee jonka tienaan, joka kuukausi. Pidän sitä ihan kunnia-asiana, ei se muuten kansantalous pyöri.
mut sit tuli se hätä, vararahasto meni ja uutta en ole vielä pystynyt keräämään. Niin että kyllä minä tosiaan olen rahaton kun olen rahaton..
jossa 7000. Kun sanon että tili tyhjä, on käyttötili nollilla. Säästötiliin en koske.
niin silloin sitä ei oikesti ole. En puhu miehen puolesta, koska hänellä on oma tilinsä ja palkkansa.
Kun minun rahani on loppu, niin mies maksaa tai vinguttaa visa-korttiaan.
Yksinkertaista
on myös lapsen säästötilillä rahaa, lisäksi säästän aina jotain tiettyä esim. matkaa varten omalle erilliselle tilille (oon oikeesti säästämisen kanssa niin puusilmä että pakko laittaa jokaseen tarkotukseen oma tili esim. vuokratili, lomatili, jokapaikansäästötili)
niin kyllä meilläkin aina on yleensä just tolla matkatilillä väh. rahaa mitä nyt voitas ottaa ihan mielin määrin mut mielummin sanotaan että ei oo rahaa :D
ja usein jos palkka onkin menny vaikka 2 vk ennenku lisää tulee, niin silti tilillä saattaa olla joku 50e tai 20 e mutta lasken että rahaa ei siis ole mihinkään ''turhaan'' ei ole ylimäärästä rahaa yhtään..
jos todellisuudessa rahaa kuitenkin on käytettävissä, vaikka olisikin niin ettei niitä meinaa käyttää. Ja sitten on ihmisiä, kellä ei oikeasti ole MISSÄÄN rahaa kun rahat on loppu.
Minulla on yleensä satanen tai kaksi pahanpäivän varalle mutta se ei riitä edes kuukauden vuokraan. Kyllä siis lasken, että minulla on tili tyhjä ihan oikeasti aina kuun lopussa. Tuon suurempaa vararahastoa en ole pystynyt keräämään, koska sitä ylimääräistä rahaa laskujen ja vuokran jälkeen jaa vain vajaa 150€ ja sen on riitettävä kuukauden ruokamenoihin, bussilippuun ja mahdollisiin lääkkeisiin. Inhoan tätä tilannetta ja toivon, että saisin jostain lisää töitä, jotta voisin kerrankin ostaa jotain ilman huonoa omaatuntoa.
mutta en voi ajatella että se olisi mun rahaa, ts että voisin esim tyhjentää ne ja ostaa ruokaa.
Joskus S-tilillä on rahaa, sinne olen yrittänyt sitä vararahastoa kerryttää mutta aika usein se pitää tyhjentää :( Silloin sanon ettei ole yhtään rahaa kun se S-tilikin on tyhjä.
Säästötilejä meillä ei ole. Olisi, jos vain pystyisi sellaisen hankkimaan, tai siis pystyisi edes vähän säästämään.
rahapussissa 100€
tilillä 101€
s-tilillä jonkun verran, ehkä 100-150€
lasten säästöpossu täynnä kolikoita
neljä kassia palauttamattomia pulloja
googlettaa vaikka "tili tyhjä" tai "ei ole rahaa", saattaa pyörätuolissa istuva mieskin päätyä tälle älyttömälle palstalle. Ihan vaan tiedoksi sinulle.