Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on ostaa luomu sika-nautajauhelihaa

Vierailija
02.05.2011 |

en ymmärtänyt

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ketjussa joku korosti ostavansa LUOMUsikanautaa (ja juu, se kirjoitetaan yhteen) koska hänelle se luomu teki siitä jotenkin parempaa kuin muille. Palstalla taas on ollut tapana kaihtaa sitä sikaosaa jauhelihasta, koska se on rasvaisempaa kuin naudanliha ja sit täällä on ne ihmiset, jotka väittävät syövänsä vain (sisä)paistijauhelihaa, koska muihin osiin on jauhettu ylijäämäpaljoja lehmästä ja hehän syövät vain parasta.

Oikeastihan asia on niin, että se, millainen (jauhe)liha on parasta, riippuu ihan siitä, mitä ruokaa tekee. Luomu saattaa olla tehotuotettua parempaa, mutta siinäkin ongelmansa, esim jotkut luomuviljelijät eivät hoida eläinten oikeitakaan sairauksia kun antibioottia syöneet eläimet ei sit enää kelpaa luomuksi - joten sairastakoot mieluummin. Ei sekään ihan ettisesti kestävää ole. Myös kasvissyönnissä on omat ongelmansa. Niinpä mustavalkoisia oikein/väärinratkaisuja ei ole, sitä on vain yritettävä tehdä parhaansa eläinten olojen, lähituotannon, kasvinsuojeluaineiden ja vesistöjen tai ilmaston kuorituksen sekamelskassa ja kestettävä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
2/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan taas palstaa =D =D meillä käytetään luomua ja lähiruokaa ja sikanautaa käytän koska se on rasvaisempaa ja parempaa lihapulliin esim. Kaikkein parhaat pullat tulee kun lisää vielä lammasta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitti asian hyvin ja tyhjentävästi :)

Huuto ja melske omista valinnoista itsekorostuksena, sehän se siinä oli vikana.

Vierailija
4/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto ap että sä et vaan tajua :O

Ei ole mitään vikaa luomussa, ei ole mitään vikaa sika-naudassa. Vika on siinä "MEILLÄ syödään VAIN LUOMUA!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!) ja toisaalta siinä "Siis MEILLÄ ei IKINÄ voitaisi syödä SIANLIHAA HYI!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!)

Vierailija
5/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto ap että sä et vaan tajua :O Ei ole mitään vikaa luomussa, ei ole mitään vikaa sika-naudassa. Vika on siinä "MEILLÄ syödään VAIN LUOMUA!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!) ja toisaalta siinä "Siis MEILLÄ ei IKINÄ voitaisi syödä SIANLIHAA HYI!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!)

mahdollisimman paljon luomua ja lähiruokaa. ap

Vierailija
6/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto ap että sä et vaan tajua :O Ei ole mitään vikaa luomussa, ei ole mitään vikaa sika-naudassa. Vika on siinä "MEILLÄ syödään VAIN LUOMUA!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!) ja toisaalta siinä "Siis MEILLÄ ei IKINÄ voitaisi syödä SIANLIHAA HYI!" (=ja olen siksi parempi ihminen tajuuttehan hei!)

mahdollisimman paljon luomua ja lähiruokaa. ap

Ethän oikeasti voi olla noin simppeli?

Käytetään meilläkin luomua, ollaan käytetty jo vuosia, kosmetiikkakin on pelkästään luomua jne. mutta otin tämän asian esiin vasta nyt, toisin kuin sinä. Totta kai se on hyvä, että ihmiset käyttävät luomua, mutta se on yksinkertaisesti tosi tyhmää itsensä korostamista huudella kuinka "meillä käytetään luomua ja lähiruokaa" jollei puheena tosiaan ole arvovalinnat ruokaostoksilla.

Se kommentti snobbailuketjussa oli SNOBBAILUA ja itsensäkorostamista, ja jatkat sitä edelleen. Kenekään mielestä luomun ostaminen ei ole huono juttu, mutta sillä LEVEILEMINEN on. Ja ylipäätään asian esiin ottaminen yhteyksissä, joihin se ei liity.

Samalla tavalla kuin sika-naudasta huutelu. Tosiaan, kolmonen esitti asian hyvin. Mutta musta tuntuu, että sä haluat vaan vääntää, oikeasti tiedät kyllä mistä tässä puhutaan.

Vierailija
7/7 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobiketju taisi kolahtaa johonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme