Työnhakuvelvoite - mihin raportoidaan?
Olen yrittänyt etsiä tietoa työkkärin ja Kelan sivuilta, mutta en ole millään löytänyt miten/mihin näistä haetuista työpaikoista pitäisi ilmoittaa? Omasuunnitelmassa tai omilla sivuilla ei ole mitään sellaista kohtaa/tavoitetta ja muutakaan tietoa ei ole asiasta mulle tullut. Täytyy ottaa luuru käteen ja soittaa huomenna, ellei täällä ole jollain jotain salaista tietoa asiasta?
Kommentit (18)
Se päivitetään työllistymissuunnitelmaasi seuraavan kerran kun olet virkailijan kanssa puheissa. Raportointi tapahtuu työllistymissuunnitelman tehtävien kautta. Tehtäväksi tulee työnhakuvelvollisuus ja kuinka montaa työmahdollisuutta pitää hakea sekä mihin mennessä.
Joo se raportoidaan kun teet tehtäviä
Vierailija kirjoitti:
Se päivitetään työllistymissuunnitelmaasi seuraavan kerran kun olet virkailijan kanssa puheissa. Raportointi tapahtuu työllistymissuunnitelman tehtävien kautta. Tehtäväksi tulee työnhakuvelvollisuus ja kuinka montaa työmahdollisuutta pitää hakea sekä mihin mennessä.
Okei, selvä. Mulla tapaaminen vasta ens kuun puolivälissä eli sitten jäisi toukokuu raportoimatta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos menisit töihin, niin ei tarvitsisi tuollaisia asioita ajatella.
😘 Pus pus, rakkautta ja rauhaa elämääsi! 🙏
"Okei, selvä. Mulla tapaaminen vasta ens kuun puolivälissä eli sitten jäisi toukokuu raportoimatta 🤔"
Sitten jää. Älä turhaan stressaa. Viranomaisen tulee tiedottaa tämä asia ennen kuin voidaan alkaa odottamaan mitään raportointia.
Miksi haluat raportoida itsestäsi koko ajan muille tai että sinusta joku tekee jatkuvia raportteja/kokouksia? P-Koreaa etsimässä? Herätkää.
Työnhaku raportoidaan Vauva.fi foorumiin, kuten kaikki muutkin tähdelliset asiat.
Raportointi kun henkilökohtainen yhteydydenotto ja ohjeet saatu. Suunnitelma montako paikkaa haettava ja tämä pitää näkyä kirjallisena omalla sivullasi. Älä luota mihinkään ilman kirjallista kertomaa. Jos pienintäkään simputtamista tai kyykyttämistä, jakkutantan nimi ja heti eduskunnan oikeusasiamiehelle valitus. Siinä mainitset virka-aseman törkeän väärinkäytön sekä vaadit ko tantan välitöntä erottamista.
Kannattaa raportoida suoraan työministerille. Joka kuukausi onnistuiko nejän paikan hakeminen. Jos ei niin paria riviä siitä miksi ei. Jos vaikka ministeriössä heräisivät siihen millainen härdelli tuli polkaistua käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat raportoida itsestäsi koko ajan muille tai että sinusta joku tekee jatkuvia raportteja/kokouksia? P-Koreaa etsimässä? Herätkää.
Kaivauduit sitten sinäkin taas hetkeksi ulos sieltä tynnyristäsi kommentoimaan asioita joista et tiedä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa raportoida suoraan työministerille. Joka kuukausi onnistuiko nejän paikan hakeminen. Jos ei niin paria riviä siitä miksi ei. Jos vaikka ministeriössä heräisivät siihen millainen härdelli tuli polkaistua käyntiin.
Loistava idea! Vielä kopio pääministerille ja sos&terv ministerille ja kaupan päälle oikeusministerille. Tuo pitäisi masinoida jotenkin niin, että tarpeeksi aktiivimallisia aktivoituisi ja lähettäisi niitä raporttejaan. 100000 raporttia kuukaudessa joko tukkii sähköpostin tai työllistää avustajia 24/7.
Onko neljän kuukausittaisen työhakemuksen velvoite voimassa nyt niilläkin, joilla on vielä vanha työllistymissuunnitelma näkyvillä? Itse taisin saada sähköpostiviestin, jossa kerrottiin tästä uudesta menettelystä, kai se sitten on velvoittava. Hitsi kun olen poistanut viestin enkä pysty tarkistamaan asiaa. Elikkäs hakuvelvoite on päällä, raportoinnista ei tarvitse stressatta eikä todisteita hauista ottaa talteen, koska menettelytavat ovat vielä tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Onko neljän kuukausittaisen työhakemuksen velvoite voimassa nyt niilläkin, joilla on vielä vanha työllistymissuunnitelma näkyvillä? Itse taisin saada sähköpostiviestin, jossa kerrottiin tästä uudesta menettelystä, kai se sitten on velvoittava. Hitsi kun olen poistanut viestin enkä pysty tarkistamaan asiaa. Elikkäs hakuvelvoite on päällä, raportoinnista ei tarvitse stressatta eikä todisteita hauista ottaa talteen, koska menettelytavat ovat vielä tuntemattomia.
Soita työkkäriin ja kysy sieltä.
Kerran vielä neuvoja, kiitos.
Olen aiemmin tehnyt pitkiä aikoja osa-aikaisia töitä ja ollut silloin soviteltua ansiosidonnaista saavana työttömänä. Kevään-alkukesän olin kokoaikaisessa työssä, mutta pidin työnhakuni silloinkin voimassa työsuhteen määräaikaisuuden vuoksi. Kokonaan työttömänä olen ollut heinäkuun alusta. Osa-aikaiset jatkuvat joskus syksymmällä.
Ilmoittautuessani heinäkuun alusta uudelleen työttömäksi, sain te-toimiston selvityspyynnön, tein sen ja selvitys on hyväksytty. Työttömyyskassalle on annettu lausunto "ei estettä maksamiselle 1.7. alkaen".
En ole saanut te-toimistosta puhelua, paperipostia tai selvityspyynnön jälkeen sähköpostiakaan.Te-toimiston oma asiointi -sivuilla lukee "ei avoimia asioita tai tehtäviä". Töitä kyllä haen koko ajan.
Kysymys: Koska en löydä sivuilta mistään minkäänlaista kohtaa, johon merkitsen haetut työpaikat, tarvitseeko minun ainakaan toistaiseksi välittää raportointivelvotteesta mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Kerran vielä neuvoja, kiitos.
Olen aiemmin tehnyt pitkiä aikoja osa-aikaisia töitä ja ollut silloin soviteltua ansiosidonnaista saavana työttömänä. Kevään-alkukesän olin kokoaikaisessa työssä, mutta pidin työnhakuni silloinkin voimassa työsuhteen määräaikaisuuden vuoksi. Kokonaan työttömänä olen ollut heinäkuun alusta. Osa-aikaiset jatkuvat joskus syksymmällä.
Ilmoittautuessani heinäkuun alusta uudelleen työttömäksi, sain te-toimiston selvityspyynnön, tein sen ja selvitys on hyväksytty. Työttömyyskassalle on annettu lausunto "ei estettä maksamiselle 1.7. alkaen".
En ole saanut te-toimistosta puhelua, paperipostia tai selvityspyynnön jälkeen sähköpostiakaan.Te-toimiston oma asiointi -sivuilla lukee "ei avoimia asioita tai tehtäviä". Töitä kyllä haen koko ajan.
Kysymys: Koska en löydä sivuilta mistään minkäänlaista kohtaa, johon merkitsen haetut työpaikat, tarvitseeko minun ainakaan toistaiseksi välittää raportointivelvotteesta mitenkään?
Ei tarvitse. Mutta se TE-toimistosi johtaja tulee saamaan syyskuussa tulikivenkatkuisen kirjeen, jossa kysytään, miksi siellä ei ole tehty töitä.
Itse sain tuosta sähköpostin te-keskukselta. Vielä en oo joutunut toistaseks mitään raportoimaan, mutta ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla vaikka kuinka surkeat sivut olis?
Mitäs nyt kun suunnitelma on tämän kuun loppuun voimassa ja olen hakenut niitä vaadittuja työpaikkoja. Ei ole enää niitä lokeroita enempää mihin ilmoitellaan mihin hakenut. Odotanko työkkärin soittoa, että suunnitelma päivitetään?
Nostetaan kerran.