Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko yläkoululaiset laittaa siivoamaan kaupungin puistoja?

Vierailija
02.05.2011 |

Meidän yläkoululaiset joutuvat tänään liikuntatunnilla siivoamaan kaupungin puistoja, keskustorin ympärystää jms vappuriehan jälkeen.

Tavallaan ymmärrän kasvattavan ajatuksen siitä, että ymmärtäisivät itse jatkossa olla osallistumatta sotkemiseen (mutta esim meidän poika ei osallistunut nytkään kun oli kotona turvassa) ja että kansalaisvelvollisuus ja blablabla.

Toisaalta en hyväksy sitä, että lapset laitetaan siivoamaan lasinsirpaleita ja huumeneuloja ja muuta oikeasti vaarallista, mitä tuolla nyt on. Kuka vastaa, jos joku saa tästä tappavan taudin? Eihän koulu jaa edes työhanskoja, vaikkei niistä nyt piikkejä vastaan mitään iloa olisikaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse pidän sitä erittäin erittäin hyvänä tempauksena. Ja kyllä mä ainakin oon sanonut omilleni jo pienestä pitäen, ettei neuloihin kosketa ja ymmärtävät ettei kosketa.

Vierailija
2/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut itse en pidä ajatuksesta, että lapset ja nuoret pistetään keräämään toisten ihmisten tupakantumppeja ja lasinsiruja sekä koirankakkaa. Usein työvälineet on aika kytyisiä. Joku lehtien haravoiminen on ihan ok. Olen itse ollut monena kesänä vihertyöntekijänä, enkä pistäisi nuoria siihen hommaan. Itseänikin inhottaa kaikki se, mitä nurmikolta ja pusikoiden alta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se yksi päivä haittaa jos ulkona puuhataan.

Vierailija
4/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin lähinnä siinä, että tuolla kaupungilla roskia siivotessa ei ole niinkään helppo olla osumatta vahingossa muovipussiin tai hampurilaispussiin piilotettuun neulaan. Ne kun eivät ole missään nätissä rivissä, johon voisi vaan olla koskematta...

Työhanskoista uskon, ettei niitä ole, koska koulussa on 600 oppilata ja hanskat yksinkertaisesti maksaisivat liikaa tässä kaupungissa, jossa ruokaankaan ei saa edes euroa/oppilas.

Vierailija
5/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huumeneulojen pusikkoon heittelyyn kyllä voi osallistua mutta ei siivoamiseen.

Minusta juuri yläluokkalaisten kuuluu siivota. On niillä jo järki päässä toisin kuin 2v joka tunkee kaiken suuhunsa. Minkäs sille voi että maailmassa on paljon paskaa ja roskaa siivottavana jonkun äidin kullanmurun joka tapauksessa se on tehtävä.

Vierailija
6/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omana kouluaikanani. Jo 1. luokan oppilaat olivat mukana siivoamassa maanteiden reunoja. Ja tämä siis tapahtui 70- ja 80-luvuilla.

Minusta tuo on OK, mutta toki oppilaita pitää ensin valistaa siitä, että huumeneuloihin ja vastaaviin ei kosketa.

Vierailija
7/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtakunnallinen yleinen roskien siivouspäivä. Jostain lehtijutusta luin, että nimenomaan kun lapset opetetaan, että älä koske ulkona roskiin, jonkun muun ongelma. Tahdottiin kannustaa kaikkia keräämään roskia pois. Kait se oli, että kaikki nuoremmatkin oppisivat, ettei niitä roskia tarvitsisi heittää ja että voi ne omatkin jäljet siivota pois.

En jaksa uskoa, että ne huumeneulat on niin iso ongelma. Itse olen kerännyt tässä lähistöllä välillä satunnaisia roskia mukaani ja laittanut julkisiin roskiksiin yms. ja enpä ole huumeneulaan törmännyt. Yläkoululaiset on fiksuja. Helppohan niiden kanssa on sopia mitä kerätään ja mitä ei. Ei tavallisten paperi- ja muoviroskien keräämiseen mitään mahdottomia hanskoja edes tarvita. Voihan noille jotkut siivoushanskat vaikka vanhemmat laittaa mukana, tai nahkahanskat ihan kotoa. Itse juuri meinasin, että omien lasten kanssa kerättäs vähän jätski- yms. papereita tuolta viereiseltä alueelta, joka jää joka vuosi kaupungin puutarhatoimen siivoamatta.

Vierailija
8/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän hyvinkin kasvattavana osallistua lähiympäristön siivoamiseen. Ja kukaan järkevä yläkoululainen ei kyllä ala kaivelemaan hampurilais- saati roskapusseja vaan varovaisesti ottaa kiinni ja laittaa jätesäkkiin.

ongelma onkin lähinnä siinä, että tuolla kaupungilla roskia siivotessa ei ole niinkään helppo olla osumatta vahingossa muovipussiin tai hampurilaispussiin piilotettuun neulaan. Ne kun eivät ole missään nätissä rivissä, johon voisi vaan olla koskematta... Työhanskoista uskon, ettei niitä ole, koska koulussa on 600 oppilata ja hanskat yksinkertaisesti maksaisivat liikaa tässä kaupungissa, jossa ruokaankaan ei saa edes euroa/oppilas.

Vierailija
9/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitäisi olla ne neuloilta ja sirpaleilta suojaavat hanskat antaa, tai sitten siivottaisiin sellaisia kohteita, joissa voidaan olla melko varmoja, että ainakaan neuloihin ei törmää.

Vierailija
10/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vastuussa omasta ympäristöstään. Työhanskat voi ottaa kotoa mukaan.