Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tarhatäti on ottanut tehtäväkseen ahdistella minua heinäkuun hoidosta :(

Vierailija
01.05.2011 |

Joo, ymmärrän kyllä että heidän pitäisi suunnitella kesän hoitojuttuja.

Mutta sille en voi mitään, että kela tekee päätöksensä minun erityisäitiysvapaastani vasta kesäkuussa.

Ilmoitin tarhan lomalapussa, että lapsi on heinäkuun hoidossa.

Siitäkös hoitaja otti minut silmätikukseen

ja alkoi suoraan ehdotella että lapsi olisi kuitenkin heinäkuun kotona.

En voi luvata sitä, koska mieskin aloittaa tässä kuussa työt.

Täti vaikuttaa ahdistuneelta kun voin antaa vain epämääräisiä vastauksia.

Kiva viedä pieni tarhaan ja saada aina samat vihjailevat kysymykset :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jäämässä äitiyslomalle?

Kuinka niin?

t: ap

Vierailija
2/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä auki. Vai onko se joku salaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jäämässä äitiyslomalle?

Kuinka niin?

Jos jatkaa, niin vihjailu johtuu siitä. Lapsetkin tarvitsevat kesäloman! Nykyään se ei mole harvinaista, että vanhemmat lomalla ja lapset hoidossa. Ja päiväkodeissa tähän koitetaan puuttua suosittelemalla lomaa lapsillekin, vaikka vanhemmat sen päätöksen lopulta tekevät.

Vierailija
4/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vihjailevia kysymyksiä?

...että olettekos ajatelleet sitä maksuhyvitystä, lomien aiheuttamia ryhmämuutoksia, lapsen kesälomaa...

Vierailija
5/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa vastailla epämääräisesti. Sano, että päätös äitiyslomasta tulee vasta kesäkuussa, jo loppuu vihjailut.

Vierailija
6/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei teillä ole mahdollista pitää lasta heinäkuussa pois hoidosta ja that's it.

Vierailija
7/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän on osa-aikainen.

Kyllä hän jatkaa hoidossa lomakauden jälkeenkin.

Minulla on la syyskuussa ja mies lähtee lokakuussa satojen kilometrien päähän 1½ kuukaudeksi.

Jään 3 lapsen "yh:ksi".

Onhan se vähän huono syy työntää 2v tarhaan, mutta ehkä se silti on kaikille parasta.

(ruoskikaa minut...)

Vierailija
8/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

subjektiivinen phoikeus takaa lailla päivähoidon ympäri vuoden

Vierailija
9/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa vastailla epämääräisesti. Sano, että päätös äitiyslomasta tulee vasta kesäkuussa, jo loppuu vihjailut.

Silti minun pitäisi kai olla ennustaja kun en voi varmaksi sanoa...

Vierailija
10/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän päiväkodin henkilökunnan täytyy se ymmärtää että kaikki ei voi saada juuri heinäkuuta vapaaksi.

jos lapselle ei ole suunnittella ollenkaan lomaa niin en ihmettele vihjailua. mutta jos se ei ole mahdollista niin kerro se ja syy niin eiköhän luulisi ainakin vähenevän vihjailun.

Vierailija
11/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa ... viime kesänä meillä oli sama juttu. Päiväkodin puolelta kyseltiin lomasta useampaan kertaan, ja sitten oli pakko pamauttaa, että vuosiloma on tarkoitettu työntekijän virkistäytymiseen ei palkattomaan hoitotyöhön. Sittemmin lapseni on saanut kehitysvammadiagnoosin.

Vain sinä itse tiedät oman jaksamisesi ja tunnet perhetilanteenne, ne eivät kuulu pk:n henkilökunnalle pätkääkään.

Itse valitin pk:n johtajalle, joka otti asian puheeksi ko. lastentarhanopettajan kanssa.

Vierailija
12/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 12

Vierailija
13/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli meillä joulukuussa. Mies on vuorotyössä ja minä säännöllisessä päivätyössä (klo 8-16). Miehen vuorotyön turvin lapsella on 1-2 vapaapäivää arkisin hoitopäivinä eli on hoidossa 3-4 päivänä viikossa. Viikonloput on tietenkin vapaat, koska minä olen silloin vapaalla.

Meidän on miehen vuorotyön vuoksi mahdoton ilmoittaa 4 viikkoa etukäteen (vai oliko se joulua varten vieläkin aikaisempi ajankohta) lapsen hoitopäiviä, koska ne vuorolistat tulevat vasta 9 arkipäivää ennen kunkin listan loppua.

Koin, että meitä suorastaan hiillostettiin ilmoittamaan lapsen joulun ajan vapaita, vaikka mitenpä me olisimme voineet miehen vuorolistoja tietää niin aikaisin. Joulun aikaan en pystynyt itse pitäämään lomia, koska työkaverini olivat perheidensä kanssa sillä kertaa. Ja me puolestaan olimme olleet parin viikon perhelomalla vasta lokakuussa...

Vierailija
14/17 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan johtajan tulee selvittää nuo loma-asiat-

Meillä tuo tekisi hankalan tilanteen, kun päiväkoti suljetaan mikäli lapsia on viisi tai alle, ja näille hommataan varahoitopaikat toisesta päiväkodista, jotka ovat hoidon tarpeessa. Siis tilanteessa, jossa olisi vain yhdestä kiinni, ja se olisi juuri se lapsi jonka päivähoitotilanne varmistuisi vasta kesäkuussa. Mutta uskon, että varahoitopaikka hommattaisiin silloin joka tapauksessa.

Mutta tosiaan ei ole hoitajan asia, kannattaa jutella johtajalle.

Vierailija
15/17 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt kyetä jo helmikuussa ennustamaan kesälomani. Organisaatiomuutosten takia lomalistojen tekeminen venyi tavallistakin myöhemmäksi ja päivähoitotoimistolta tuli muistutusta ja muistutusta...

Joskus minusta tuntuu, että päivähoitotoimi on irtaantunut perustehtävästään: vanhempien työssä käymisen mahdollistamisesta. Pyörittävät asioitaan ikään kuin päivähoito olisi se ykkösasia, johon kaikki muut asiat ml. työ mukautuu. Sitten omaa toimintaa tehostaessaan tekevät suunnitelmia olettaen, että kaikki voivat sopeutua niihin, esim. loma-ajat. Ja mitä voivottelua ja huokailua sain osakseni, kun hain hoitopaikkaa "väärään" aikaan vuodesta: en syksyksi, vaan kesästä lähtien.

Ap ei varmaan tilanteelle paljoa voi. Tarhatäti painostaa ap:ta, koska joku virkamies painostaa päiväkotia toimittamaan lomalistat, jotta voivat tehdä omat lomalistansa.

Vierailija
16/17 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Helsingissä.

Vierailija
17/17 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteen. Esimiesten on tiedettävä tulevasta jotta voivat tehdä päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän