Ens viikolla lähihoitajakoulutuksen soveltuvuuskokeet.. jännittää!
Kommentit (10)
osaa käyttäytyä suht sivistyneesti ja erottavat toisistaan kirjaimet ja numerot.
eräs järkevänä ja fiksuna pitämäni tuttava ei päässyt lähihoitajakoulutukseen vaikka tosissaan haki. Oli niin paljon muitakin hakijoita.
ap
Eihän sinne kaikki pääse vaan se määrä mitä on aloituspaikkoja. Oletko vähän tyhmä itse?
osaa käyttäytyä suht sivistyneesti ja erottavat toisistaan kirjaimet ja numerot.
Eihän sinne kaikki pääse vaan se määrä mitä on aloituspaikkoja. Oletko vähän tyhmä itse?
Kokeita oli erilaisia, ja en siis läheskään kaikkiin osannut vastata oikein, mut myöhemmin meille kerrottiin et esim. "palikkatestissä" katsottiin sitä hermostuuko jos ei osaa, eikä sitä kuinka monta sai koottua. Joten rauhallisesti vaan ja tsemppiä :)
Isoja osa-alueita on luonnetestit ja haastattelut. Vastaat kaikkeen miten ajattelet, että he haluavat niin hyvin menee. Lisäpisteitä saat kun sanot haastattelussa haluavas erityisesti vanhustenhoitoon. Papereissa kysytään esim oletko varastanut, ja jos laitat siihen rastin, niin hylätään automaattisesi, eli älä laita vaikka totta olisikin. Rautalangasta on ainakin viimeisenä 4 vuonna pitänyt taivutella pupu, vinkkinä, se rautalanka on yllättävän lyhyt, ja melkein kaikilla loppuu kesken, eli aloita tekemään pientä, aikaa ei ole aloittaa alusta.
Itse siis olen kaksi kertaa kahenut, ja molemmilla kerroilla päässyt, mutten mennyt. Lisäksi läpäissyt sairaanhoitajien testit jotka melko samanlaiset, ja sinne sitten päädyin opiskelemaankin.
olet vaan mahdollisimman sosiaalinen ja reipas, niin paikka irtoaa. Ryhmätyöhalukkuutta..
Tärkeintä ei ole, että ehdit tekemään lyhyessä ajassa kaikki tehtävät vaan se, että olet tehnyt huolellisesti ne mitä ehdit! Älä hermoile. Joku mulle täällä aikanaan vinkkasi, että kannattaa asennoitua mielenkiinnolla; Mitäs jännää ja hauskaa seuraavaksi tehdään. =)
näkyy kuin esim. liika itsevarmuus. Vastaile jännityksestä huolimatta reippaasti ja ota esille asiakasnäkökulmaa, eli mainitse usein ne tulevat asiakkaasi. t. 9