Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kutsu veljeäni tyttäreni ristiäisiin.

Vierailija
01.05.2011 |

Olen uskonnollinen ihminen ja ristiäiset ovat meille todella tärkeät. Me haluamme kastaa lapsemme ja liittää hänet seurakunnan jäseneksi.

Veljen vaimo on todellakin tehnyt selväksi, että kaikki uskovaiset ovat idiootteja, eikä tajua kuka hemmetti voi olla niin aivoton, että äänestää kristillisiä ja uskoo johonkin satukirjaan. Silti hänen kolme lastaan on kastettu. Ja syy: että saa paljon ristiäislahjoja ja nimiäiset on ihan out.

Minä en aio kutsua kälyäni, enkä samalla veljeäni, ristiäisiin ollenkaan. Veljeni on etääntynyt muusta perheestä kälyn taakse. Emme tapaa enää ilman kälyä missään. En halua ristiäisiin ihmisiä, jotka pitävät kastetta täysin merkityksettömänä asiana.

Olenko hullu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastustyöhön, uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, uskon Pyhään Henkeen. Uskon, että taivaaseen pääsee yksin Jeesuksen sovitustyön kautta ja vain ja ainoastaan armosta. Omilla töillään ei pääse senttiäkään lähemmäksi taivasta.

Minulla on hyvin laajasti kristittyjä ystäviä - helluntailaisia, katolisia, ortodokseja, viidesläisiä, esikoislestadiolaisia, evankelisia, körttejä.. En itse ole mitenkään nipo uskonasioissa, koska ihan lähipiirissäni on todella eri tavalla uskovia kristittyjä.

Olen kasvanut kristinuskoon, en ole kokenut yksittäistä herätystä, enkä voi sanoa milloin olisin "tullut uskoon".

Minulla on paljon ystäviä, jotka eivät ole uskossa. Eivät joko usko mihinkään tai ovat muslimeja, buddhisteja tai yleisesti uskovat "johonkin korkeampaan voimaan". Kunnioitan heidän uskoaan ja rukoilen, että hekin löytäisivät Jeesuksen. En yritä käännyttää heitä, kuten hekään eivät yritä käännyttää minua.

On silti aivan eri asia tehdä pilkkaa toisen uskosta näkyvästi. Se loukkaa. En halua minulle tärkeään tilaisuuteen ihmistä, joka pitää koko kastetilaisuutta meidän tavalla vietettynä naurettavana. Kälyn (ja veljeni) lasten ristiäisissä kristillisyydestä oli läsnä ainoastaan itse kastehetki, joka sekin kälyn mielestä oli vain ikävä pakko. Ristiäisjuhlat olivat aina ravintolassa, viini virtasi, eikä kukaan sanallakaan puhunut Jeesuksesta. Ihmettelen edelleen, miksi he haluavat kastaa lapsensa.

Meille voi myös olla tulematta, kun tietää kuinka hengellisesti juhliamme vietämme. Pohdin vain, onko sopivaa jättää veljeä kutsumatta, kun jälkeenpäin petyn aina kälyyni.

ap

Vierailija
22/24 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toimi sitten sen mukaan!Tiedät mitä raamattu sanoo-uskovia pilkataan.Neuvon nyt sinua-kutsu heidt.Tulevat tai eivät.Tykkäävät tai eivät-kuulevathan sanaa ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselevät perään, sano asiat juuri niin kuin ne ovat, eli ettet pidä kälysi suvaitsemattomuudesta.

Vierailija
24/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaa se, että tiedän mitä kälyni ajattelee. Meillä takuulla lauletaan paljon, pappi puhuu asiaa eikä vain ympäripyöreitä jne.

Voi kun veljen perhe tulisi uskoon.