Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-02 syntyneiden tyttöjen äidit! Onko tytöllänne jo murrosiän merkkejä?

Vierailija
01.05.2011 |

Minkä kokoinen tyttösi on?

Meidän neiti (3/2002) nyt 131cm, 24kg. Alkanut kiinnittää aiempaa enempi huomiota hiuksiin, vaatteisiin ja pyytänyt meikkejä. Fyysisiä muutoksia en ole huomannut, paitsi on kasvanut pituutta nopeammin kuin aiemmin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät vanhemmat oikeesti pysty olemaan lapsensa murroiästä, ikäänkuin siinä olisi jotain likaista ja häpeällistä.

Olkaa ylpeitä niistä tytöistänne, jotka pikkuhiljaa siirtyvät naiseuden maailmaan.

Vierailija
22/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lasten painot 9v ja 21-24kg. Mun 6v poika on 122cm/22kg ja 4v tyttö 103cm/17kg ja kummallakin on samanikäisiä, isompia kavereita. Kuulostaa uskomattomalta.

Meillä siis tuo 04/2002 syntynyt tyttö on sen 134cm ja 26kg, veljensä 06/2004 on 122cm ja 24kg.

Yksi tyttären ystävistä on 10v ja ehkä n.125cm/23kg, toinen on vuotta nuorempi ja myös suunnilleen tuota kokoa ja yksi on 9v ja 145cm (painoa en osaa arvioida, hoikka on) - ja luokkakavereita on myös kaikkea siltä väliltä.

Veljellään on myös sekä isompia että pienempiä kavereita, kyllä tuossakin iässä niitä eroja yksinkertaisesti vain on, joku voi olla toista päätään pidempi/lyhyempi, jotkut ovat ihan keijukaisia ja toiset taas tuhdimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin noita sinun mainitsemiasi en niiksi kutsuisi.

Itse olin juuri täyttänyt 10 vuotta kun kuukautiseni alkoivat ja varmasti silloin oli jo muitakin murrosiän merkkejä ollut jonkin aikaa. Ja tiedän myös ihan tavallisia suomalaisia tyttöjä joiden kuukautiset ovat alkaneet tytön ollessa 9v. Lapset kasvavat ja kehittyvät niin kovin eri tahtiin.

Vierailija
24/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalipainoiselta/hoikalta näyttää, ei ainakaan liian laihalta.

Ei ole yhtään murrosiän merkkejä, mutta jotkut hänen kaverinsa seurustelee. Mitä itse en kyllä hyväksyisi.

Onneksi muutettiin, niin ei tarvitse lapsen saada vaikutteita ylikehittyneiltä kavereiltaan.

Vierailija
25/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysisynttärit kohta. Tyttö on 132 cm ja painaa ~30 kg. Murkkuus näkyy mielen ailahteluista. Harrastaa liikuntaa viisi kertaa viikossa, joten voi joskus olla väsymystäkin.

Pussauskohtaukset on yäk ja tyttö on päättänyt olla menemättä naimisiin ja olla saamatta lapsia niin kuin kummitätinsä.

Leikki vielä.

Vierailija
26/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja murrosiän merkkinä ovat rinnat alkaneet selkeästi kasvaa.

Vierailija
27/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta avasin ketjun, kun olen vähän ihmeissäni tytön kehityksestä.

Tyttö on siis ekalla, pitkä ja normaalipainoinen (134/27), mutta viime viikolla huomasin ekan kerran, että hänellä alkaa olla jo vähän häpykarvoja. Ekaluokkalaisella. Onko kellään vastaavaa? Muita murkkuiän merkkejä en ole huomannut.

Vierailija
28/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kohta 7v. tyttö on 130cm pitkä ja painaa 30kg. Onpa teidän tytöt pieniä! Ja mun tytär on aivan sopusuhtainen, paljon urheileva tyttö.

Vierailija
29/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi vain hiukan yli 20 kg. Muistan muuten että omalta luokaltani kaikkein hoikimmat kehittyivät ensimmäisinä.

turha on odotella vielä mitään murrosiän merkkejä..

Vierailija
30/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pituutta 128cm /21kgja liikkuu paljon ollut aina siro rakenteelta.ei merkkejä murrosiästä!tarkka hiuksista ja hoitaa niitä hyvin, hiukset tosi pitkät/paksut!huulikiilto käytössä

veli täytti juuri 7v ja pituutta n 122 /25kg

Vierailija
31/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt 12/02, pituutta 147cm ja painoa 37kg. Pitkä ja hoikka tyttö, eikä tosiaankaan mitään murrosiän merkkejä, fyysisiä siis. On tarkka pukeutumisesta, mutta on aina ollut. Meikit kiinnostaa niin, että on halunnut kokeilla mun meikkejä, mutta ei vielä halua eikä saisikaan omia. Omistaa huulikiillon, mutta ei kyllä koskaan sitä käytä.

Leikkii, Petsit ovat ykkösjuttu, liikkuu paljon ja pelaa tietystikin koripalloa, noilla mitoilla ;)

Vierailija
32/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muistanko väärin? Eikös tuo perustu ihan siihenkin, et jos aikuin laihtuu liian laihaksi eli 40 kiloin paikkeille, niin menkat jää pois.

Vierailija
33/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat edellytyksiä kuukautisten alkamiselle ainakin vielä parikymmentä vuotta sitten. Murrosiän alkaminen on kyllä jo vuosikymmeniä aikaistunut ja lapset kasvavat yleensä vanhempiaan pidemmiksi eli keskipituudet ovat yhä kasvussa, samoin varmasti painot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi