Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-02 syntyneiden tyttöjen äidit! Onko tytöllänne jo murrosiän merkkejä?

Vierailija
01.05.2011 |

Minkä kokoinen tyttösi on?

Meidän neiti (3/2002) nyt 131cm, 24kg. Alkanut kiinnittää aiempaa enempi huomiota hiuksiin, vaatteisiin ja pyytänyt meikkejä. Fyysisiä muutoksia en ole huomannut, paitsi on kasvanut pituutta nopeammin kuin aiemmin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii vielä leluillaan kavereiden kanssa eikä tosiaankaan kukaan heistä pyytele meikkejä :D onneksi! Totta kai on alkanut kiinnittää huomiota siihen miten haluaa pukeutua mutta tosiaan on ihan pikkutyttö vielä. En mä nyt noita sun kuvailemia juttuja vieläkuvailis murrosiän "oireiksi" :D

Vierailija
2/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on, että 9-vuotiasta kiinnostaa ulkonäkö/meikit, ei se vielä murrosiästä kerro. Onko paino muuten oikein, 24 kiloa? Kuulostaa tosi vähäiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 5veekin on joskus pyytäny huulikiiltoa kun näki mun laittavan, on tarkka siitä mitä pukee päälleen jne. Ihan tavallisia piirteitä kasvavalle lapselle...tosin kyllähän tuolla näkee näitä pikkupissiksiäkin joiden vanhemmat kannustavat lasta kasvamaan liian nopeasti mut en usko että sä ap olet sellainen.

Vierailija
4/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vaan ovat hentoja ja siroja ja toiset eivät. Pituus tietty vaikuttaa.

Vierailija
5/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteisiin (vaatteista ollut kiinnostunut aina). Meikkejä on, mutta leikeissä vaan. Hiki alkanut haista välillä. Muuten kyllä ihan lapsi.

Vierailija
6/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkäs teet; liikkuu ihan mahdottomasti ja herkutkaan ei maistu. Normiruokaa syö, mutta huono ruokahalu sillä on aina ollut muihin sisaruksiinsa verrattuna.

Meikkejä en ole ostanut, sanoin, että sitten kun menee yläasteelle, niin saa. Muutamalla kaverilla on jo FB-tilit ja siellä kuvia, joissa ovat meikattuina. Vanhempien mielestä tämä siis on ok, mutta minä en suvaitse omalle tytölleni. Yks äiti sanoi mulle, etten voi millään estää tai hidastaa tyttöni kehitystä, että pitää vaan murrosiän antaa tulla.

Mutta kovin nuorelta tuo oma tyttö kyllä tuntuu, että oikea murkkuikä ois. Isoveljensä on 14v ja hänellä kyllä on, alkoi vuosi sitten.

Vierailija
7/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa 9v3kk iässä, joten kyllä murrosikä voi olla jo aluillaan. On hoikka hänkin.

Vierailija
8/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä alkamassa. Nuo apn kuvailemat asiat eivät liity murrosikään mitenkään.

Vierailija
9/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä alkamassa. Nuo apn kuvailemat asiat eivät liity murrosikään mitenkään.

useammalla on alkanut fyysinen kehitys neljännellä luokalla eli juurikin 9v. Eihän se nyt suuremmin päälle päin näy. Rinnatkin kasvavat monta vuotta.

Vierailija
10/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 9v on tokalla/kolmannella!

Vierailija
11/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 9v on tokalla/kolmannella!

Vierailija
12/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt loppuvuodesta. Kaikki näet eivät ole syntyneet ennen kesälomaa, siksi samalla luokalla saattaa olla 9v ja 10v oppilaita.

Vierailija
13/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintojen kasvu 9-vuotiaana, nyt rinnat aavistuksen isommat, ja pientä karvoitusta, mutta ei vielä kuukautisia, joten ihan normaalissa tahdissa mennään.

Vierailija
14/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikeistä hän on kyllä kiinnostunut, kun siskot meikkaa. Tyttö leikkii ihan lasten leikkejä oman ikäistensä kanssa eikä kehossa ole mitään murrosiän merkkejä. Hän on 30 kg ja 128 cm pitkä.

Vierailija
15/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitkä 132cm, 27kg. Jaan huoneeni siskoni kanssa (itse 18v). Sen olen huomannut että haluaa kokeilla esim. hiustuotteitani (hiuksiin jätettävä hoitoaine, suoristus/kiharrin rauta).. Haluaa pukeutua kuin nuoret aikuiset ja haluaa kokeilla meikkejäni. ainoa mitä annan kokeilla on hoitava huulikiilto/rasva, koska huulet rohtuu meillä molemmilla. Ja kerran on kokeillut salaa rintaliivejäni (löysin ne siskon kaapista). Totesi vain että haluaa kokeilla miltä tuntuu kun on rinnat :D

Mutta muuten käyttäytyy kuin tuntemani 6v silloin joskus :) barbit, nuket ovat esim. vielä muodissa kavereiden piirissä.

Vierailija
16/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär on ollut kiinnostunut varsinkin vaatteista jo ennen eskarin alkua, eiköhän tuo ole vain sellainen tyyppikysymys? Meillä myös 7v pikkuveli on tosi tarkka vaatetuksestaan (me vanhemmat emme ole mitenkään muotitietoisia, eikä meillä ole mitään merkkijuttuja ja lapset pukevat loppujen lopuksi päälle sen, mitä käsketään).

Fyysisiä muutoksia ei ole vielä ollenkaan, pituutta on 134cm ja painoa 26kg.

Vierailija
17/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni ja hento myös 131cm 22kg, aina ollut tarkka pukeutumisessa,täysin leikkii vielä, kova urheilemaan,hiki ei ees haise mutta kovasti itse on huomioinut puhtauden,suihkussa haluaa käydä joka päivä, huulikiiltoa ja hajuvettä haluaa käyttää,kavereina poikia ja tyttöjä.

Vierailija
18/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha on odotella vielä mitään murrosiän merkkejä..

Vierailija
19/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran tytön, jonka äiti puhui noin 5 vuotta etukäteen tyttären murrosiästä (silloin siis vielä olemattomasta). Kaikki kiukuttelut, ongelmat yms. olivat murrosikää alkaen 8-vuotiaasta. Huh. Äiti oli kyllä itsekin kuin teinityttö hepeneissään ja tuhruisessa silmämeikissään. Kolmannella luokalla tyttö alkoi käyttää ripsiväriä jne. Ekat fyysiset murrosiän merkit taisivat tulla joskus 12-13-vuotiaana. Oli äiti varmaan onnellinen silloin... Pimeetä sanon minä.

Vierailija
20/33 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lasten painot 9v ja 21-24kg. Mun 6v poika on 122cm/22kg ja 4v tyttö 103cm/17kg ja kummallakin on samanikäisiä, isompia kavereita. Kuulostaa uskomattomalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan