Palkkaisitko tuoreen äidin, joka on koeajalla 1/3 pois töistä ?
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/05/01/tallaista-on-pas…
Itse hoidan pääasiallisesti töihin palkkaamiset ja tuoreet äidit eivät yhtään ymmärrä kuinka kalliiksi he tulevat.
Lisäksi suurin osa äideistä ei jaa päiviä isän kanssa vaan ovat itse jatkuvasti poissa.
Kun äitiyslomalainen tulee takaisin otan aina selvää miehen työpaikan politiikan tukeeko siellä työnantaja yksityistä hoitajaa. Ymmärrän että välillä äidin paikka on kotona mutta jos 4.stä kuukaudesta yli 1 kk ollaan poissa, ei tälläinen työntekijä ole kyllä kenellekään mieleinen. Pienen lapsen sairastelu kun jatkuu ainakin 4 vuotiaaksi asti varsin ahkerasti.
Kommentit (12)
Yrittäjänä on pakko etsiä paras mahdollinen työntekijä ja tuollainen ei ole se.
ja jatkossa palkkaan mieluummin muutenkin vain jo lapsensa tehneitä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin pienyrittäjälle synnyttäjät tulee liian kalliiksi.
ja jatkossa palkkaan mieluummin muutenkin vain jo lapsensa tehneitä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin pienyrittäjälle synnyttäjät tulee liian kalliiksi.
ja olen myös pienyrittäjä. Palkkaisin mielelläni vaikka tuoreen äidin jos siihen saisi vaikka jotain rahallista tukea, mutta nykyisellään se vain tulee yksinkertaisesti liian kalliiksi.
vailla työtä..
En palkkaisi.
Enkä palkkaisi kesätöihin meidän harjoittelijaa, joka tiistaina manaili loppuviikon huonoja työvuoroja, keskiviikkona hehkutti kuinka poikaystävä on saanut uuden avoautonsa kuntoon, ja torstaiaamuna soitti olevansa kuumeessa. Sairasti sitten perjantainkin :D
Kollegallani on pian parivuotias lapsi. Laskin perjantaina, että hän on ollut tämän vuoden puolella erilaisilla sairaslomilla melkein kuukauden työpäivät. Muuten ei mua rassaisi, en mä sen palkkaa maksa, mutta mä teen sen työt.
Itsellänikin on paljon sairastanut lapsi. Kun palasin töihin, 5kk aikana lapsen takia piti olla ainakin 2,5kk sairaslomalla. Astma, allergiat ja korvatulehdukset oli hänellä jatkuvasti vaivana. Jäinkin sitten kotiin kotihoidontuelle että lapsi kasvaa vanhemmaksi ja vastustuskyky kehittyy. Ei ollut mukava soitella töihin ja ilmoittaa että jään kotiin ku lapsi on taas sairaana ja hoitaahan joku mun työt. Niitä kun ei voinut jättää odottamaan että palaan töihin parin päivän päästä.
En palkkaisi. Enkä palkkaisi kesätöihin meidän harjoittelijaa, joka tiistaina manaili loppuviikon huonoja työvuoroja, keskiviikkona hehkutti kuinka poikaystävä on saanut uuden avoautonsa kuntoon, ja torstaiaamuna soitti olevansa kuumeessa. Sairasti sitten perjantainkin :D
joka palaa töihin vanhempainloman jälkeen ja jonka mies ei selkeästi osallistu lasten hoitoon.
Onneksi mun mies voi tehdä etäpäiviä ja tekeekin. Ja onneksi on kolmet isovanhemmat, jotka voi tarvittaessa hoitaa sairaita lapsia.
Ikinä ei ole tarvinnut olla töistä pois sairaan lapsen takia. Eivät kyllä mitenkään älyttömästi ole sairastelleetkaan.
Meillä ollaan miehen kanssa vuoroin pois lasten sairastelun takia ja silloinkin tehdään töitä mutta kotoa käsin.
aamulla tuon jutun ja mietin etten todellakaan palkkaisi kyseistä ihmistä!
T: yrittäjä