Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölkkä-sana on oikeasti tainnut lentää romukoppaan, noin yleisesti

Vierailija
01.05.2011 |

Kävely on kävelyä, tai korkeintaan ripeää tai hidasta kävelyä, mutta siitä lujemmasta vauhdista nykyään tunnutaan käyttävän juoksu-sanaa, ei hölkkää.

Missään sporttilehdissäkään ei enää anneta ohjeita mihinkään hölkkäämiseen, vaan juoksuun. Puhutaan sitten kyllä hitaasta juoksusta, mutta ei hölkästä.

mistähän se johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölkkä aika pöljä sana.

Itse harrastan juoksua, käytän nimenomaan sanaa juoksu, vaikka en pysty juoksemaan kovin kovaa. Mutta mielestäni hölkkä antaisi sen kuvan, että lönkyttelen silloin tällöin vailla tavoitetta.

Juoksen erilaisia lenkkejä ja (toistaiseksi vain) puolimaratoneja. Joten vaikka olen huonokuntoinen ja hidas, en kuitenkaan "vain" hölkkäile.

Vierailija
2/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosvelhot ovat keksineet, että usempi ostaa persettä muotoilevat JUOKSUkengät kuin HÖLKKÄkengät.

Seksi ja juoksu... juoksuhan siis tarkoittaa myös kiima-aikaa. Vapaasti ihan tässä assosioin.

(Olen pahoillani. Väsyttää ja kikatuttaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntin kuuloinen sana. Sitä paitsi mun lenkit koostuu sekä juoksemisesta että hölkkäämisestä.

Vierailija
4/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni juokseminen on vauhdiltaan n.20km/h ja hölkkä sen 10km/h mitä yleensä "tavisjuoksijat " nimittävät juoksemiseksi...

Vierailija
5/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni juokseminen on vauhdiltaan n.20km/h ja hölkkä sen 10km/h mitä yleensä "tavisjuoksijat " nimittävät juoksemiseksi...

Vierailija
6/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhti ole kuin 8 km tunnissa, mutta sama kuin aiemmalla kirjoittalala, tavoitteellisuus on se miksi kutsun juoksemiseksi.