Kysy jotain, suurperheen äidiltä.
Kommentit (26)
Musta toi on ihana, ootko oikeita töitä koskaan ajatellut tehdä :) Meillä on 6 lasta ja usein kuulen kysyttävän samaa. Olen ollut jokaisesta lapsesta äitiysloman kotona, sen jälkeen hoidettu lapset miehen kanssa puoleksi, tehty kahta vuoroa, sama työnantaja, joka on hyvin joustanut työvuoroissa. Vastaavasti ei ole tullut lapsista sairaspoissa oloja. Nyt kouluttaudun työssäni esimies asemaan ja olen hyvin tyytyväinen elämäämme!
Tsemppiä ap!
Itsekkin kaipaan harrastuksia ja niitä on :) Välillämeinaan jonkun harrastuksen lopettaakkin, mutta mies ei anna, ja hyvä niin. Itse harrastan, käsitöitä, ampumista, laulamista ja zumbaaaaa. Syksyisin painun metsään keräämään sieniä ja marjoja ja muuten vaan nauttimaan rauhasta :) Meillä onneksi mies ymmärtää harrastusten tärkkeyden juurikin sen jaksamisen takia.
Jamitä tuohon ylimääräiseen meteliin tulee.. hiihoo.. myönnän istuvani välillä esim tietokoneella kuulosuojaimet päässä :)loistava keksintö :P
Ja vuodata rauhassa :) joskus on ihanaa päästää puhurit ilmaan ja sanoa kaikki mikä mättää ja päästää ulos :)
Itse koin paljon rankemmaksi ajan 2 ja 3 kanssa, kuin nyt näiden 7. Toisaalta ikä haarukka meillä on niin iso, että sekin helpottaa. 19v voi jo sanoa että teeppäs ruoka tänään, ja 16v voi komentaa imuroimaan :) Silloin muutaman pienen kanssa kaiken joutui tekemään itse.
Musta toi on ihana, ootko oikeita töitä koskaan ajatellut tehdä :) Meillä on 6 lasta ja usein kuulen kysyttävän samaa. Olen ollut jokaisesta lapsesta äitiysloman kotona, sen jälkeen hoidettu lapset miehen kanssa puoleksi, tehty kahta vuoroa, sama työnantaja, joka on hyvin joustanut työvuoroissa. Vastaavasti ei ole tullut lapsista sairaspoissa oloja. Nyt kouluttaudun työssäni esimies asemaan ja olen hyvin tyytyväinen elämäämme!
Tsemppiä ap!
Ja sit oikeisiin töihin takasin :)
aika samanlaisia mietteitä=) meillä minä olen sinua muutaman vuoden nuorempi ja mies taas muutaman vanhempi.
Raha on välillä tiukalla, toisaalta en kyllä kauheasti säästele, lapset harrastavat paljon, minä olen varsinainen lastenvaatehamsteri, ruokakauppaan menee 1500 kuussa jne. Eli jos olisi aivan pakko monesta pystyisi kyllä karsimaan.
Minä palaa töihin syksyllä, vakivirka.
ja tuokin on totta että helpompaa on nyt kun isotkin tekevät osansa. Voin lähteä kauppaan ja jättää 1v:n päiväunille ja 5 ja 6-vuotiaat katsomaan dvd:tä 18- vuotiaan kanssa. Eli olen jopa vapaampi liikkumaan kuin silloin kun isommat oli pieniä.
Omaa aikaa ei kauheasti ole, illat kuluvat lapsia harrastuksiin kuskatessa, vanhempainilloissa, kotitöissä jne. Toisaalta minulla on mies joka tekee paljon myös kotona, ei minulla muuten olisikaan näin montaa lasta
Niin aj lapsiluku täysi, mies menossa steriloitavaksi.
Joten fillarilla menevät :) Tietysti nuo isommat partiojutut sitten on erikseen.
Mulla kans joku vika päässä noitten vaatteiden kanssa... Onneksi tuonne isompiin kauppoihin on matkaa 30 km.. Meilläkin auttaa asiaan, kun mies tekee osansa myös kotona. mm. ensviikolla on hommaa, kun pitää olla vanhenpaintoimikunna järjestämässä tapahtumassa, sit on 3vanhemman muksun pääsykokeet jatko opiskeluun, saa viettää aikaa shoppailen kera minun ittensä ;P mies on sen päivän poissa töistä hiihoooo:)
Meillä helpottaa ruokalaskuun se, et kasvatetaan itte osa ruoasta, kuten lihaa.. maitoa haetaan tuolta yhden lapsen kummien tilalta :)
mutta myönnän etten hyväksy ns. sosiaalisiperustein tehtyä aborttia.