Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seittäkää mulle tämä juttu, miten täti ja poika on samanikäiset?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olin 3-v kun tulin tädiksi.

Yhteen tuttavaperheeseeni syntyi täti vasta myöhemmin eräälle ihmiselle.

Esimerkki.

Maija on synnyttänyt Liisan 22-vuotiaana. Liisa saa esikoisensa Martin 21-vuotiaana, jolloin Maija siis on 43-v ja huomaakin olevansa raskaana, ja pyöräyttää vielä Martan. Näin Martta on Martin täti.

Vierailija
2/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavaperheessä täti on pari vuotta nuorempi kuin siskonsa tyttö!:) tämähän on hyvinkin mahdollista jos on nuorena saanut lapsia ja lapsetkin tekevät nuorena lapsia!;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen jossa täti on vuoden nuorempi.

eli äti(mummo) oli saanut lapsenlapsen ja olisko tästä sitten innostunut vielä itse myös tekemään yhden :)

Vierailija
4/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan saa lapsia eri aikaan.

Vierailija
5/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavaperheessä täti on pari vuotta nuorempi kuin siskonsa tyttö!:) tämähän on hyvinkin mahdollista jos on nuorena saanut lapsia ja lapsetkin tekevät nuorena lapsia!;)

lapsen hankkia niitä lapsenlapsia mitenkään hirveän nuorena. Riittää, että äiti (mummo) hankkii sekä nuorena että vanhana. Jos hankkii ekansa vaikka 18-vuotiaana ja viimeisimmän 42-vuotiaana, ehtii esikoinen vielä 24 vuotiaanakin hankkimaan sisaruksensa ikäisen lapsen. Ei mitenkään ennenkuulumaton tilanne ns. entisaikaan, kun lastenhankinta aloitettiin nuorena ja niitä hankittiin niin kauan kuin oli tullakseen, kun ehkäisyä ei ollut.

Vierailija
6/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni tuli tädiksi 3v.

Vierailija
7/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v nuoremmalle siskonpojalleen.

Vierailija
8/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten minun (hänen äitinsä) serkku voi olla häntä itseään vai 3 vuotta vanhempi :-) Minä olen vieläpä serkkuni kummitäti.

Vierailija
9/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin veljeni sai tytön samana vuonna kuin äitini sai nuorimman siskoni. Täti ja tätitettävä ovat samanikäiset. Ikäeroa veljellä ja siskolla on 20 vuotta, tädillä ja tätitettävällä 3 kuukautta.

Vierailija
10/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on häntä ehkä vuoden vanhempi. Tosi hassulta tuo tuntuukin, kun yleensä on tottunut siihen että täti on suht samanikäinen kuin äiti.

Vierailija
11/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa on tätejään ja setiään/enojaan vanhempia. Synteneet -50 luvulla.

Varmasti yleisempää aiemmin kuin nyt, kun ei ollut ehkäisyjä ja raskauden keskytys oli lähes mahdotonta.

Vierailija
12/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten minun (hänen äitinsä) serkku voi olla häntä itseään vai 3 vuotta vanhempi :-) Minä olen vieläpä serkkuni kummitäti.

on näitä isoja ikäeroja enemmänkin, eikä mulla taas ollut mitään vaikeuksia hahmottaa, että serkut voivat olla vanhempieni ikäisiä. Kaverit sitä vain ihmettelivät, mutta itse olin kasvanut siihen. Oma kummitätinikin on serkkuni.

Vierailija
13/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näitä isoja ikäeroja enemmänkin, eikä mulla taas ollut mitään vaikeuksia hahmottaa, että serkut voivat olla vanhempieni ikäisiä. Kaverit sitä vain ihmettelivät, mutta itse olin kasvanut siihen. Oma kummitätinikin on serkkuni.

ja tämä kummityttöserkku on oikeastaan ainoa serkuistani johon pidämme yhteyttä joten tytölle on ollut hiukan hankala asiaa hahmottaa. Nyt alkaa vasta oikeasti ymmärtää kun selitin vähän noita ikäero- ja lapsensaanti-ikäjuttuja.

Vierailija
14/25 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen isänsä siis 17 vuotta veljeään (minun pappani) nuorempi ja tullut isäksi 54-vuotiaana.

Vierailija
15/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on saanut sen tytön ja tän tytön isosisko sen pojan.

Vierailija
16/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja tytär tai vastaavasti äiti ja poika ovat saaneet lapsen samana vuonna.

Onhan monesti täti/eno/setä nuorempi kuin lapsi.

Vierailija
17/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusitko?

Vierailija
18/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että äiti ja tytär on saaneet lapset samaan aikaan.

Vierailija
19/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön äiti on saanut lapsenlapsen samana vuonna kuin oman lapsen.

Vierailija
20/25 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Pojan äiti on tuon tytön isosisko. Siis tuon pojan mummu on äidin ja tädin äiti. On siis saanut ekan lapsensa varmaan aika nuorena, ja sitten tämä pojan täti on "iltatähti". Äiti ja tytär ovat siis synnyttäneet lapsen samana vuonna. Eli tuon pojan äiti on saanut pojan, ja pikkusiskon samana vuonna :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi