Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aikuinen voi kohottaa itsetuntoaan?

Vierailija
30.04.2011 |

Mistä voi johtua, että minut ikäänkuin ohitetaan kaikkialla? Esim kaikissa työpaikoissa sama juttu. Minulla on taitoa ja kokemusta ja olen hyvä työssäni, mutta aina jotenkin joudun nurkkaan. Itsevarmat, tyylikkäät ja varman oloiset ihmiset täyttävät koko tilan olemuksellaan. Minä yritän sanoa jotain, mutta toiset katsovat jotenkin hyväntahtoisen alentuvasti. Minua ei siis noteerata eikä oteta vakavasti ja tiedän että asia jotenkin johtuu omasta olemuksestani ja käyttäytymisestäni. Miten voisin päästä eroon anteeksipyytelevästä ja toisia ylöspäin katsovasta asenteestani?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot mitä oletkin sanomassa etkä mieti koko ajan että mitä muut ajattelee sinusta.

Olet vaan rohkeasti oma itsesi ja lakkaat turhan stressaamisen.

Vierailija
2/5 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla mitään lisättävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisenakin hyvää itsetuntoa kuin lapsenakin, eli harrastusten ja posiitivisten kokemusten kautta.

Mutta kai se helpoin tie on vaan lopettaa se turha itsensä häpeily ja itsensä huonompana pitäminen.

Jos yhtään lohduttaa niin mulla on yksi ystävä, joka on ulospäin todella posiitivinen, itsevarma ja muutenkin tosi vahvan ihmisen oloinen. Sellainen josta ei koskaan ajattelisi että se vaikka murehtii itseään tai omaa luonnettaan. Mut niin vaan sekin stressaa just sitä että miltä se vaikuttaa muitten silmissä. Että kai se vähän on normaaliakin, mutta jos se vaikuttaa sun elämään negatiivisesti niin ilman muuta etsit uusia näkökulmia asiaan.

Vierailija
4/5 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein pomputtivatkin minua töissä. Kiltisti aina tein kun joku pyysi jotain tekemään vaikka ei minun työhöni kuulunutkaan. Sitten yksi työkaverini sanoi ettei sinun tarvitse tehdä muidenkin töitä. Aloin vaan sanomaan kaikille että en nyt ehdi, aloin siis sanomaan juuri niin kuin ajattelin. Enkä ajatellut enää sitä että pitävätkö ihmiset minusta sitten jos en auta heitä. Mutta yllätyin itsekin että ihmiset alkoivat kohdella minua kunnioittavammin. Otin vaan ohjat omiin käsiin. Yksi mikä minua auttoi myös oli se että aloin huolehtia enemmän ulkonäöstäni, laitoin hiukset nätisti tms.=)Tsemppiä sinulle!

Vierailija
5/5 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein pomputtivatkin minua töissä. Kiltisti aina tein kun joku pyysi jotain tekemään vaikka ei minun työhöni kuulunutkaan. Sitten yksi työkaverini sanoi ettei sinun tarvitse tehdä muidenkin töitä. Aloin vaan sanomaan kaikille että en nyt ehdi, aloin siis sanomaan juuri niin kuin ajattelin. Enkä ajatellut enää sitä että pitävätkö ihmiset minusta sitten jos en auta heitä. Mutta yllätyin itsekin että ihmiset alkoivat kohdella minua kunnioittavammin. Otin vaan ohjat omiin käsiin. Yksi mikä minua auttoi myös oli se että aloin huolehtia enemmän ulkonäöstäni, laitoin hiukset nätisti tms.=)Tsemppiä sinulle!

Ihan kun mun omaa tekstiä.

Nimittäin itsekin olin liian kiltti ja aina tahdoin miellyttää toisia, vaikken sitä ehkä aina toiminnassani tajunnutkaan. Ja mulle kanssa yksi työkaveri sanoi että nyt lopetat ton tollasen ylikiltteyden ja sanot vaan rohkeasti ei, jos on asioita mitä et voi tehdä töissä.

Se oli mulle kanssa sellanen pysähtymisenpaikka ja oikeasti sen jälkeen olen kyllä pitänyt puoleni elämässä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi