No nyt mä olen nähnyt kaiken Huutiksessa. Ihme myyjä. Ov
Kohde sulkeutui eilen ja tänään myyjä oli laittanut puolilta päivin viestin, että maksu aikaa pari tuntia, muuten perun kaupat!
Ehdin vasta nyt tarkistamaan meilit ja voi jessus tuon myyjän vakioviestiä!
Se on valehtelematta niin pitkä, että tulostaessa tuo olisi 1,5 sivua pitkä. Vakioviestissä on liikaa turhaa löpinää (mm. se, että myyjä kertoo tarkistavansa meilinsä useamman kerran päivässä) ja lopuksi tilinumero ja maininta; maksu tai yhteydenotto 24 TUNNIN KULUESSA tai perun kaupat!
Kehoitin myyjää laittamaan tuon järjettömän vaatimuksensa kohteen tietoihin ja vähän lyhentämään vakioviestiään. Vastaus oli että hupihuutajien takia piti laittaa tuo vaatimus.
Heh, vähänkö vainoharhainen myyjä, hänellä on vasta 2 kauppaa takana..
Kommentit (25)
liian tiukat kriteerit, kun itse kohteen kuvauksessa mainitsen odottavani maksua 8 vrk?
Sun pitää muuttaa ne joustavammaksi. "Voit maksaa huutosi sitten kun sinusta hyvältä tuntuu, saman kuukauden palkkapäivänäsi tai sitten seuraavan kuun palkan saatuasi tai lapsilisäpäivänä samassa tai seuraavassa kuussa huudon sulkeutumisesta. Voit maksaa myös osamaksulla. Postitan heti välittömästi kun saan osoitetietosi."
tietysti postitan sen ynnä melkoisen kasan kaupanpäällisiä samantien. Jos joku ylimääräinen tuote ei vastaa toiveitasi, voit ilman muuta antaa negaa".
Eikös se sanota jopa huutiksen säännöissäkin?
odottamaan viikko ja sen aikana myös kannattaa ottaa ostajaan yhteyttä ja jos ei ostaja ota yhteydenotoista huolimatta viikon sisään yhteyttä myyjään niin nega palaute ja kohde uudelleen myyntiin.
Multa on mennyt kanssa vähän maku pois. Ostin yhteen aikaan lasten tarvikkeita ja jotain muutakin. Meni kyllä maku pois noiden ehtojen kanssa, mä teen ammatikseni kauppaa ja välillä tuntuu, että jopa amerikkalaisilla softafirmoilla on löysemmät ehdot kuin joillakin huutiksen natsimyyjillä.
Omia tavaroita olen myynyt viime aikoina tuolla vauvan palstalla. Ei mitään ongelmia.
odottamaan viikko ja sen aikana myös kannattaa ottaa ostajaan yhteyttä ja jos ei ostaja ota yhteydenotoista huolimatta viikon sisään yhteyttä myyjään niin nega palaute ja kohde uudelleen myyntiin.
Kohteliasta on ottaa vielä kerran yhteyttä ENNEN KUIN antaa sen negan! Koska ostaja ei ehkä ole saanut viestiä tai ei osaa katsoa sitä Meklarin viestiä tarkemmin (=uusi huutaja tms.). Eli laittaa viestin, missä kertoo odottavansa X päivän ja peruvansa sen jälkeen kaupat, jos mitään ei kuulu.
Joskus tuntuu siltä, että joltain ihmisiltä on kadonnut käytöstavat. Annetaan negaa jostain turhan tärkeästä asiasta (tyyliin löysin käytetystä T-paidasta nuppineulan pään kokoisen reiän) tms.
Ja sitten hoppuperseet, jotka ilmoittavat nuo tylyt sääntönsä VASTA vakioviestissä, ai juma kun ne ärsyttää. Pari kertaa olen melkein jättänyt maksamatta, kun vitutti niin paljon ne myyjän lätinät (ja tiettyhän siinä postituksesta venähti ja jouduin kyselemään kirjeen perään..).
Itse olen törmännyt pariin nipoon huutajaan, jotka keksivät jotain valittamisen aihetta kirjasta.
Mun mielestä Huutiksen sivut on huonontuneet ton tehomyyjä systeemin jälkeen. Se on niin perseestä kuin olla ja voi. Ja senpä takia en enää viitis myydä tuolla mitään.
Ai niin, mun mielestä ainoastaan ALLE VIIKON "maksuajasta" pitää mainita kohteen tiedoissa.