No nyt mä olen nähnyt kaiken Huutiksessa. Ihme myyjä. Ov
Kohde sulkeutui eilen ja tänään myyjä oli laittanut puolilta päivin viestin, että maksu aikaa pari tuntia, muuten perun kaupat!
Ehdin vasta nyt tarkistamaan meilit ja voi jessus tuon myyjän vakioviestiä!
Se on valehtelematta niin pitkä, että tulostaessa tuo olisi 1,5 sivua pitkä. Vakioviestissä on liikaa turhaa löpinää (mm. se, että myyjä kertoo tarkistavansa meilinsä useamman kerran päivässä) ja lopuksi tilinumero ja maininta; maksu tai yhteydenotto 24 TUNNIN KULUESSA tai perun kaupat!
Kehoitin myyjää laittamaan tuon järjettömän vaatimuksensa kohteen tietoihin ja vähän lyhentämään vakioviestiään. Vastaus oli että hupihuutajien takia piti laittaa tuo vaatimus.
Heh, vähänkö vainoharhainen myyjä, hänellä on vasta 2 kauppaa takana..
Kommentit (25)
jättäisin maksamatta. Vituttaa nämä urpot jotka kuvittelevat että huutiskauppa on tärkeydessään verrattaissa johonkin suuren maailman pörssikauppaan ehtoineen! Haloo, kyse on KIRPPIStoiminnasta!
Kohde sulkeutui eilen ja tänään myyjä oli laittanut puolilta päivin viestin, että maksu aikaa pari tuntia, muuten perun kaupat! Ehdin vasta nyt tarkistamaan meilit ja voi jessus tuon myyjän vakioviestiä! Se on valehtelematta niin pitkä, että tulostaessa tuo olisi 1,5 sivua pitkä. Vakioviestissä on liikaa turhaa löpinää (mm. se, että myyjä kertoo tarkistavansa meilinsä useamman kerran päivässä) ja lopuksi tilinumero ja maininta; maksu tai yhteydenotto 24 TUNNIN KULUESSA tai perun kaupat! Kehoitin myyjää laittamaan tuon järjettömän vaatimuksensa kohteen tietoihin ja vähän lyhentämään vakioviestiään. Vastaus oli että hupihuutajien takia piti laittaa tuo vaatimus. Heh, vähänkö vainoharhainen myyjä, hänellä on vasta 2 kauppaa takana..
musta noi huutonetin omat ehdot on ihan riittäviä. vaikka mä toimin aina välittömästi, niin periaatteesta vältän noita hätähousuja, joilla on mahdottoman pitkä ehtolista.
Ei millään pahalla, mutta mä kierrän kaukaa tuollaiset myyjät, jotka vaativat maksun 1-3 päivässä. Koska Huutiksen säännöt kehoittavat odottamaan viikon. Jos ei tuota aikaa voi odottaa, niin jo on kumma.
Ja yleensä nuo "Maksu HEIT tai negaa paukkuu" myyjät ovat niitä Huutiksen HITAIMPIA postituksia eli postittavat, kun jaksavat. Eli taitavat olla niin pers aukisia..
Ja kyllähän sen nega uhkausen voi laittaa, mutta ei sitä tarvitse sillä tavalla töks-töks tyyliin ilmoittaa..
Itse laitoin yhteen kohteeseen huudon viime viikon torstaina ja myyjäpä sulki kohteen heti samana iltana (huutoaikaa jäljellä yli 10 päivää..). Koko pääsiäisen pommitti viesteillä ja lopuksi maanantaina antoi negan lunastamattomasta huudosta. Myyjä odottaa kuulemma vain ja ainoastaan KAKSI päivää yhteydenottoa.
musta noi huutonetin omat ehdot on ihan riittäviä. vaikka mä toimin aina välittömästi, niin periaatteesta vältän noita hätähousuja, joilla on mahdottoman pitkä ehtolista.
Likipitäen jokaisella on omat ehdot, joko omassa kuvauksessa tai sitten toimitusehdoissa.
Silti heillä on satoja kauppoja.
ihan parin viime vuoden aikana pilalle. Sinne on tullut paljon jengiä, jolle elämän tehtävänä on Huutis ja kaikki sen ympärillä pyörivä. En nykyään enää myy yhtään tavaraa siellä, koska noista siellä businesta tekevistä tyypeistä on tullut todella häijyjä ostajia (ilmeisesti sama meininki on silloinkin kun toimivat itse myyjinä). Koin, että mun tuotteet meni monta kertaa joillekin Huutista ammattimaisena kauppapaikkana pitäville ja kun oman työni ja perheen ohessa myin muutamia vaatepaketteja ja käytöstä poistettuja tavaroita, niihin viesteihin vastaaminen olisi vaatinut jotain 60min/24h/7pv vastaamista eli vastaamista heti sillä siunaaman sekunnilla kun kohde sulkeutuu/ostaja sattuu kysymään jotain jne. Ihmettelin myös, miksi ihmiset eivät käytä puhelinta, jos asioilla on niin kiire & kiire, ettei yhtään malta odottaa vastausviestiä. Puhelimella nyt useimmat ovat hyvin tavoitettavissa.
Nykyään laitan käytetyt vaatteet
1) ystäville
2) kierrätykseen tai
3) myyn kirpparilla.
Ja olen paljon onnellisempi.
Tyyliin:
Voit maksaa huutosi ja pk:t (löytyy kohteesta sieltä ja sieltä kohdasta) tililleni XXXXXX.
Maksusta ilmoittaminen nopeuttaa postitusta.
Jos haluat noutaa, niin voit noutaa tuotteen mieheni työpaikalta X tai omalta työpaikaltani Y tai meiltä kotoa.
Kiitos kaupoista t. Maija Meikäläinen
Eikä mitään turhaa lätinää, esim. ei ketään kiinnosta kuinka monta kertaa myyjä tarkistaa meilinsä.
ap
mulla on vajaat 1700 kauppaa eikä mulla ole tarvetta tärkeillä tuollaisten pikkumaisten ehtojen kanssa. Tosiaan voisi vähän suhteuttaa ja tajuta että kyse on kirpputorista. En todellakaan itsekään huuda näiltä pikkuhitlereiltä joilla on käsittämättömät ehdot kohteissaan.
Likipitäen jokaisella on omat ehdot, joko omassa kuvauksessa tai sitten toimitusehdoissa. Silti heillä on satoja kauppoja.
Ei millään pahalla, mutta mä kierrän kaukaa tuollaiset myyjät, jotka vaativat maksun 1-3 päivässä. Koska Huutiksen säännöt kehoittavat odottamaan viikon. Jos ei tuota aikaa voi odottaa, niin jo on kumma.
Ja yleensä nuo "Maksu HEIT tai negaa paukkuu" myyjät ovat niitä Huutiksen HITAIMPIA postituksia eli postittavat, kun jaksavat. Eli taitavat olla niin pers aukisia..
Ja kyllähän sen nega uhkausen voi laittaa, mutta ei sitä tarvitse sillä tavalla töks-töks tyyliin ilmoittaa..Itse laitoin yhteen kohteeseen huudon viime viikon torstaina ja myyjäpä sulki kohteen heti samana iltana (huutoaikaa jäljellä yli 10 päivää..). Koko pääsiäisen pommitti viesteillä ja lopuksi maanantaina antoi negan lunastamattomasta huudosta. Myyjä odottaa kuulemma vain ja ainoastaan KAKSI päivää yhteydenottoa.
En ole tuo kuvaamasi huutismyyjä, enkä toimi tuolla tavalla.
Eikä minun viestini ole siellä töks-töks-tyyliin, paitsi tietysti jos asiatekstin ilman kukkarimpsuja ja hymiöitä kokee töks-töksinä tai tylynä.
Mutta en minä tänne tekstiäni kopioi.
Minä kiristin ehtojani siksi, että oli muutama todellinen hidastelija, 2 viikkoa tai kuukausi vastauksen ja maksun odottamista oli minusta tahallista jo.
Sen lisäksi olen todella nopea postittaja, eli paketit ja kirjeet lähtee postiin heti, kun suoritus näkyy tilillä. Hyvin usein samana päivänä ja jopa saman päivän tyhjennykseen ennättäen, mutta viimestään maksusta seuraavana päivänä tai sitten niin, että illalla vien mutta lähtee seuraavan päivän tyhjennykseen.
Olen myös nopea maksja itsekin, eli kun saan meklariviestin tai tilinro:n , maksan heti. Noudoissa pyrin puolin ja toisin aika hyvään joustavuuteen. Kivoja ihmisiä olen kohdannut.
Hitlerit on todella tylyjä? Siis niiden vakioviestit on todella tylyjä jne.
Ja miksi hitossa niillä kestää se postitus niin kauan? Kaiken järjen mukaan, jos myyjä saa heti rahat, niin kyllä silloin pitäisi olla rahaa postittaa heti. Ellei sitten rahat mene suoraan kaljaan tms.
Ja nuo Hitlerit myy lähinnä rättien vaatteita ja lastenvaatteita. Senpä takia kartankin rättikauppoja :D
Ja näillä rouvilla tuntuu olevan Huutis henki ja elämä.
noh
Likipitäen jokaisella on omat ehdot, joko omassa kuvauksessa tai sitten toimitusehdoissa.
ed. jolla myös on satoja kauppoja
Ostaja laittoi negan, koska huonekalu oli hänen mielestään likainen. Minä sentään pyyhin pölytkin, mutta en jynssännyt, kun tiesin, että se kuljetetaan peräkärryllä. Lopetin koko huuto.netin sen vuoksi. Ei kiinnosta olla tekemisissä nipottajien kanssa.
Huutiksen säännät kehoittavat odottamaan VIIKON verran eli nuo maksu "heti" käskyt ovat Huutiksen sääntöjen vastaisia.
Ja tiedänpä parikin tapausta, missä myyjän antama nega on poistettu (siis siinä tapauksessa, että palaute on annettu alle viikon päästä kohteen sulkeutumisesta).
mutta jos ei näy vielä tilillä, niin parasta varmaan perua kaupat, koska eri pankkiryhmän pankista maksu ei viikonloppuna suju hetkessä. Olisin lisksi pahoitellut, että en tajunnut viestin tarkoittavan sitä, että rahojen on oltava myyjällä 24 tunnissa vaan luulin, että kyse on maksusta. Olisin kiitellyt kaupoista ja pyytänyt anteeksi, että tämä nyt meni pankkiyhteyden takia näin.
Enkä olisi maksanut tai ottanut enää muutenkaan yhteyttä. Myyjälle olisin laittanut neutraalin palautteen todeten, että en pystynyt hänen mahdottomaan vaatimukseensa maksaa viikonloppuna Nordeasta Sampoon alle 24 tunnissa.
itse olen ollut huutiksessa vuodesta -05, lähinnä myyjänä ja olen 'tarvittaessa' (=etukäteen kysyttäessä) antanut maksuaikaa jopa 3 viikkoa, kun kysyjällä on ollut hyvät palautteet jne.
Tosin en ole mitään yli 500e arvoista siellä kaupannut joten kuolemanvakavaa ei ole ollut.
itse olen ollut huutiksessa vuodesta -05, lähinnä myyjänä ja olen 'tarvittaessa' (=etukäteen kysyttäessä) antanut maksuaikaa jopa 3 viikkoa, kun kysyjällä on ollut hyvät palautteet jne.
Tosin en ole mitään yli 500e arvoista siellä kaupannut joten kuolemanvakavaa ei ole ollut.
Vaan ihan tosi kivoja myyjiä tullut vastaan. Viimeksi kun olin ostamassa, ennen "Osta heti" toiminnon suorittamista otin myyjään yhteyttä ja varmistin että hänelle sopisi maksu vasta parin viikon päästä. Jos ei olisi sopinut, en olisi huutanut. Mutta hälle sopi, ostin pois, maksoin kahden viikon päästä ja sain palautteessa vielä kiitosta hyvästä yhteydenpidosta.
liian tiukat kriteerit, kun itse kohteen kuvauksessa mainitsen odottavani maksua 8 vrk?
Huutiksen säännät kehoittavat odottamaan VIIKON verran eli nuo maksu "heti" käskyt ovat Huutiksen sääntöjen vastaisia.
Ja tiedänpä parikin tapausta, missä myyjän antama nega on poistettu (siis siinä tapauksessa, että palaute on annettu alle viikon päästä kohteen sulkeutumisesta).
Vielä kerran: EN OLE TUO HENKILÖ JOLTA AP ON OSTANUT / HUUTANUT.
EN OLE "maksa heti nyt tai laitan negan, mutta postitan vasta 2 viikon päästä" -tyyppi.
Kirjoitin epäselvästi, menneessä aikamuodossa, mutta en täsmentänyt: toimitusehtojeni 3 pv:n yht.otto aika oli aikaisemmin mutta ei ole enää.
En ole antanut negaa enkä edes neutraalia siksi, että maksu, yht.otto tai nouto viipyy tms., koska ei ole viipynyt, ja kaikki ovat hoitaneet maksunsa mukavasti JA MINÄ POSTITAN TUOTTEET HETI KUN MAKSU NÄKYY TILILLÄ ja ilmoitan siitä ostajalle sähköpostiin. Jos käytän postin pakettipalvelua, ilmoitan lähetystunnuksen.
Myös noudot on saatu sovittua kohtuullisen jouhevasti.
liian tiukat kriteerit, kun itse kohteen kuvauksessa mainitsen odottavani maksua 8 vrk?
Sun pitää muuttaa ne joustavammaksi.
"Voit maksaa huutosi sitten kun sinusta hyvältä tuntuu, saman kuukauden palkkapäivänäsi tai sitten seuraavan kuun palkan saatuasi tai lapsilisäpäivänä samassa tai seuraavassa kuussa huudon sulkeutumisesta. Voit maksaa myös osamaksulla. Postitan heti välittömästi kun saan osoitetietosi."
Mä en ainakaan maksais ja ilmoittaisin ylläpidolle jos antais negan. suurin osa meistä kuitenkin elää muutakin elämää kuin huutista ja minusta 3vrk on myös liian vähän aikaa maksella! HALOO TE HÄTÄHOUSUISET MYYJÄT!
Minulla on ehtona että 3 vrk huudosta yhteydenotto ja maksu - koska siihen päälle tulee pari pankkipäivää, eli suomeksi esim. näin: (kuvitteellinen tilanne siis) huuto sulkeutuu maanantaina. Ostaja ottaa yhteyttä keskiviikkona ja laittaa tuolloin maksun tilille. Se näkyy minulla torstaina. Printtaan huutopakettikortin ulos päivällä töissä tai illalla töitten jälkeen kotona, mutta en ennätä postiin torstain tyhjennykseen, joten se lähtee likkkeelle vasta perjantaina / vien paketin vasta pe postiin. On ostajalla seuraavalla viikolla tiistaina aikaisintaa.
Jos tilisuoritus näkyy vasta perjantaina, menee postitus viikonlopun yli...
Samoin ehdoissani on, että lunastamattomasta huudosta negat. palaute.
Ja täällä pidettiin minun 3 vrk:n vaadetta järkyttävänä jyrkkänä ja kamalana. Samoin tuota uhkausta että jos ei lunasta huutoaan, saa negatiivisen palautteen.
Olen saanut noin 150 palautetta, joista 2 neutraalia, molemmat huutouran alkutaipaleelta: alle 1 euron body ei vastannut kuntoa kun oli yksi silmäpako, mitä kovasti pahoittelin pettyneelle ostajalle (joka ei ottanut sähköp. yhteyttä vaan laittoi suoraan neutraalin) ja toinen kostopalaute hankalalta huutaalta.
Minun palautteeni luettiin täällä vauva-palstalla kamalaksi, eli 150 plussa-palautetta ja 2 neutraalia + nuo lunastusehdot = olen aivan kamala myyjäakka, hirveä ihminen, multa ei kannata ostaa mitään eikä yksikään av-mamma multa mitään ostaisi ikiknä!
- minut linkitettiin tänne huutiksesta erään huutisketjun yhteydessä. "aha, olet tämä.. olet kamala.. jne"