Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas se lähestyy, äitienpäivä. Kenellä on oikeus sitä juhlia?

Vierailija
30.04.2011 |

Joka vuotinen riita ja neuvottelu.

Kun on äiti ja mamma ja mummi. Kuka saa kaikki läheisensä luokseen juhlapäivänä? Kuka taas ajelee kyläpaikasta toiseen? Ja kuka joutuu juhlimaan edellisenä päivänä?

Miten te teette? Miten varmistatte sen, että jokainen äiti on tyytyväinen?

Mun mielestä se uusin äiti on ihan yhtälailla juhlimisen arvoinen, kuin se jo isoäidiksi/isoisoäidiksi ehtinyt.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan kannata hampaat irvessä mennä kyläpaikasta toiseen. Jokaisella on oikeus juhlia haluamallaan tavalla.

Vierailija
2/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viemässä ehkä kukat äitini haudalle.

Isänsä äidin luona käydään, kun ovat kotona. yleensä ovat äitienpäivänä mökillä, sinne ei ajeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikeaa ole jos on kohtuulliset ajomatkat.

Joskus olemme myös kutsuneet molemmat isoäidit meille. Tämäkin onnistuu hyvin kun mies on ainokainen ja mun veli taas asuu niin kaukana ettei muutenkaan koskaan tule äitienpäivänä äitimme luona käymään.

Vierailija
4/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan kannata hampaat irvessä mennä kyläpaikasta toiseen. Jokaisella on oikeus juhlia haluamallaan tavalla.

Mutta entäs minun tunteet?

Vierailija
5/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yleensä on varannut ravintolasta pöydän koko poppoolle äitienpäivälounaalle.

Aamulla juhlitaan kotona omalla perheellä. Perinteisesti mies on tehnyt kakun lasten kanssa, ja tulevat herättämään minut kakun, aamiaisen ja lahjojen kera.

Päivällä käydään tosiaan syömässä, ja sen jälkeen mennään mummolaan koko porukalla.

Vierailija
6/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten meille

Kaksi vaihtoehtoa

Vierailija
7/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs minun tunteet?

Onko täysin mahdoton ajatus juhlia kaikkia paikalla olevia äitejä yhdessä paikassa, vai pitääkö kaikki äitejä juhlia yksitellen ja erikseen?

Jos panee töpinäksi ja välimatkat eivät ole este, kannattaa varata pöytä ravintolasta ja nauttia mukava äitienpäivälounas (jonka isät maksavat, tietty).

Meillä appi ja anoppi tulevat kylään, kun ei pääsiäisenä nähty. Asuvat kauempana ja tulevat varmaan jo lauantaina.

Oma äitini on kuollut, mutta kun hän eli kokoonnuimme nimenomaan äitienpäivälounaalle erilaisilla kokoonpanoilla ravintolaan (minä ja sisarukset perheineen). Joskus oli sisarusten anopit ja apet mukana :)

Vierailija
8/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on lapsia (siis alle 18-vuotiaita) on etusijalla.

Vierailija
9/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kova loukkaantumaan toisten loukkaantumisista. Ihan sama minulle. Meillä juhlapyhät on aina järjestetty tilanteen ja oman jaksamisen mukaan. Etusijalla on yleensä ollut anoppi, koska hänellä ei ole muuta perhettä kuin me. Jos on ollut erityisen hyvä sää, on käyty lapsuudenkodissani - syynä siis sää, ei äitini mieliala. Minun äitiyttäni ei ole erityisesti juhlittu, koska en ole synnyttänyt, vaikka meillä onkin lapsia. Toki joskus on käyty ulkona syömässä, jos en ole viitsinyt laittaa ruokaa tai muuten on ollut sopiva sauma. Maksaja olen silloin yleensä ollut minä, kuten aina, kun syömme ulkona.

Vierailija
10/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut tekee asioista hankalia.

Meillä minä saan varmaan kahvia sänkyyn aamulla ja ehkä pusun poskelle. Soitan omalle äidilleni ja mies ehkä omalleen.

Vierailija
11/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet nolo.

Vierailija
12/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellaiset äidit,joilla on PITKÄ URA ÄITINÄ,MUMMONA,ISOMUMMONA TAKANA.NIITÄ KUNNOITETAAN ENITEN.

Vierailija
13/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan ajatellut, että tästäkin voisi repiä ongelman. Mun suvussa on kyllä hulluja joka lähtöön, mutta tämmöiset asiat osataan kyllä hoitaa sujuvasti. Kenenkään äidin juhlinta ei ole toiselta pois, eikä kukaan osaa olla kateellinen siitä, että toista juhlitaan.

Vierailija
14/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaa on 14 hlöä ja miehet jakaa maksun jotenkin.

Vierailija
15/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ovat näitä nuoria,vastavalmistuneita äitejä,joiden mielestä maailman pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.

röyhkeys on taas huipussaan esim. ap:lla.

Vierailija
16/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin oikeiden lasten (lapsi = alle 18-vuotias, siis ei täysi-ikäinen) äitejä juhlitaan ensisijaisesti.

Vierailija
17/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin oikeiden lasten (lapsi = alle 18-vuotias, siis ei täysi-ikäinen) äitejä juhlitaan ensisijaisesti.

pitäisi juhlia ensisijaisesti? mihin on sinulta kadonnut kunnoitus vanhempia ihmisiä kohtaan?vai eikö sinulla ole sellaista koskaan ollutkaan?

luulen,että olet sellainen ihminen,että nyt kun lapsesi ovat tuon alle 18v,vaadit,että sinua juhlitaan ensin,ja sitten kun olet esim. vanhempi,äiti,mummo,isomummo,vaadit,että vanhempia äitejä juhlitaan ensin.

Vierailija
18/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muistaa anoppia yleensä puhelinsoitolla. Äitienpäivää ollaan vietetty yleensä meillä kotona oman perheen kesken.Joskus appivanhemmat ovat sattuneet olemaan meillä, silloin on vietetty yhteisiä kekkereitä. Joskus ollaan käyty joko mun vanhemmilla tai appivanhemmilla ja juhlittu yhdessä. Eli vaihtelevasti. Kun on kuitenkin satojen kilsojen ajelumatkat, ei sitä aina jaksa. Kun lapset olivat pieniä, yritimme kiertää jouluna kaikki paikat ja se kävi loppujen lopuksi ylirankaksi, joten lopetimme sen muutaman vuoden jälkeen.

Ei meillä kaiken kaikkiaan näiden merkkipäivien ja pyhien viettoon liity mitään järisyttäviä intohimoja.

Vierailija
19/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti ja oma äitini asuvat 200 ja 400 km päässä, joten jo matkat asettavat sopivia rajoja liikkumiseen. Mieheni toinen mummo on vielä elossa, asuu myös kaukana ja on dementoitunut.

Vierailija
20/29 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oma äiti, mummot ja mammat ovat kuolleet ja miehen puoleinen suku asuu toisessa maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme