Ihmettelen nyt vain tätä menoa Suomessa ja toivon asiallisia vastauksia.
Onko suvaitsevaisuus hävettävää? Siltä vaikuttaa kun tätä palstaa lukee. Miksi suvaitsevaisuutta haukutaan ja suvaitsevaisia pilkataan? Olen luullut että suvaitsevaisuus on hyve itsessään, kuten kiltteys tms. Mitä kaiken tämän vihan takana piilee?
Luuleeko joku oikeasti, että ratkaisu Suomen ongelmiin piilee siinä, että maahanmuuttoa rajoitetaan eikä köyhiä maita auteta vaan varat käytetään kotimaassa? Luuletteko että kaikki köyhät maat ovat köyhiä vain pahuuttaan? Eikö heitä ole joskus sorrettu mm eurooppalaisten taholta? Luuletteko että Suomen talouskasvu jatkuu jos suljetaan ovet ulkomaailmalta? Oletteko ajatelleet, että mitä jos täällä tapahtuu joku luonnonmullistus ja me tarvitsemme apua tai joudumme evakkoon...?
Miksi persujen mielestä toisten auttaminen ja tukeminen on automaattisesti HEILTÄ pois? Eivätkö he osaa ajatella niin pitkälle että ymmärtäisivät että yksi asia johtaa toiseen eikä mikään ole niin mustavalkoista? Luulevatko että maahanmuuttajat (mm somalit joita niin usein kuulee solvattavan)ovat huonompia kuin he itse ovat? Että meidän geenit olisi jotenkin parempia? Kysynpähän vaan, kun itse en ymmärrä tätä suvaitsemattomuutta, vaikka haukkuja nyt varmasti satelee.
Kommentit (2)
on merkkinä siitä, että Suomessa ollaan tyytymättömiä nykytilaan. Ei se tarkoita suoranaisesti mitään muukalaisvihaa tai maahanmuuttovastaisuutta. Nyt on herännyt se kansanosa äänestämään, joka on aiemmin menettänyt luottamuksensa hallituksen toimiin ja eduskunnan kykenemättömyyteen tehdä Suomesta HYVÄ paikka elää. Koko ajanhan tässä on talous tiukentunut, yhteiskunta muuttunut kilpailuhenkisemmäksi, työttömien olot kurjistuneet, alipalkattujen osuus lisääntynyt ja eriarvoisuus noussut. Samaan aikaan on otettu lisää maahanmuuttajia, mikä on tehty hyvässä tarkoituksessa, mutta koska asiat eivät ole hyvin muution, niin syntipukki on helppo löytää.
Uskon, että monellakaan persukannattajalla ei olisi maahanmuuttajia vastaan mitään, jos asiat muuten kotisuomessa olisi hyvin, jos jaettavaa olisi kaikille tasa-arvoisesti.
Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että jos maahanmuuttajia Suomeen tuodaan, on keskityttävä sosiaaliturvan kehittämiseen myös suomalaisten osalta, niin ettei rikkaat rikastu ja suomalaiset työttömät ja maahanmuuttajat köyhdy ja ajaudu sen myötä alempaan luokkaan.
Jos porvarihallitus hoitaa hommia omiensa pussiin, samalla antaen turvapaikkoja maahanmuuttajille mutta unohtamalla Suomen köyhät, niin luomme uusia alempia yhteiskuntaluokkia.
Persuja äänestäneet haluavat varmaan siksi äänensä esille.
Mekin olemme tärkeitä.
Meilläkin on joku arvo.
Maailma ei paranisi koskaan, jos kaikki tuijottaisivat vain omaan napaansa ja auttaminenkin perustuisi VAIN siihen mitä hyötyä me itse siitä saadaan.