Saatujen lastenvaatteiden myyminen??
Voinko myydä kirpparilla taikka netissä lastenvaatteet, jotka itse olen saanut ilmaiseksi? Mitä vaatteiden antaja ajattelee, jos näkee että myyn niitä?
Ajattelin ihan pilkkahintaan myydä vaatteet eteenpäin samalla kun kuitenkin pidän kirppispöytää tai laitan nettiin "omaostamia" vaatteita myyntiin...
Kommentit (11)
myisi, kysyisin ensin jos olisi joku, kelle antaa ILMAISEKSI
Jos saat ilmaiseksi, ei ole kiva jos menet myymään ne sitten vaikket muuta saisi kuin vaivan palkan.
että nämä on teille, ei tavii palauttaa ja saa myydä vaik kirppiksellä jos haluaa. Ne mitkä haluan myydö itse myyn kyllä itse. Ihme show jostain rievuista niin konella ihmisellä :D
Olen kysellyt tutuilta, että kuka ottaisi mutta vaatteet ovat jo elämää nähneitä ja tuntuu ettei kenellekään kelpaa. (Nykyään tuntuu muuten että kirpparivaatteiden taikka ilmaiseksi annettavien pitäisi olla uusia, jotta kelpaa...)
Ajattelin kokeilla josko tarvitseva löytyisi kirpparilta tai netistä ja tosiaan niin pienellä rahalla, että vaivanpalkan saan.
Uffiinhan ne vois kanssa laittaa, mutta sieltäkin ne menee vaan kirpparille ja uffin kirppis on kallis. Eli halvemmalla uusi omistaja ne sais jos ite myisin. Näin mä itelleni perustelen :) mutta tajuaako tätä muut?
no mikset sä voi etukäteen varmistaa siltä joka on vaatteet antanut. Lupaat vaikka skumppapullon kiitokseksi tai mikä nyt on kohtuullista vaatteiden jälleenmyyntiarvoon nähden.
ne on sinun. Oikeesti !!! käytetyt lastenvaatteet, ei niillä rahoilla mitään mersuja ostella.
Teet palveluksen kaikille kun myyt pois, kiertoon.
Uffiinhan ne vois kanssa laittaa, mutta sieltäkin ne menee vaan kirpparille ja uffin kirppis on kallis. Eli halvemmalla uusi omistaja ne sais jos ite myisin. Näin mä itelleni perustelen :) mutta tajuaako tätä muut?
vaan joutuvat maksamaan lumpun poiskuskauksesta
Uffiinhan ne vois kanssa laittaa, mutta sieltäkin ne menee vaan kirpparille ja uffin kirppis on kallis. Eli halvemmalla uusi omistaja ne sais jos ite myisin. Näin mä itelleni perustelen :) mutta tajuaako tätä muut?vaan joutuvat maksamaan lumpun poiskuskauksesta
Kaikki on täysin käyttökelpoisia vaatteita. Mitkään ei ole risoja tms. vaatteet on esimerkiksi monta vuotta vanhoja, ei enää mitään trendivaatteita. Ja osa nyppääntyneitä ja siis normaalisti käytettyjä.
ap
olen antanut naapurille paljon vaatteita kenkiä ynms. lasten juttua. Sanoin antaessa, että jos ei itsellä tarvetta niin antaa jollekkin tai myy kirppis pöydssään. Itsestäni ei ole enään kirppis tai huutonet touhuun, mielummin annan pois.
Mun mielestä antaja antaa vapaasta tahdostaan ja saaja Saa lahjaksi ja voi omalla omaisuudellaan tehdä mitä tykkää.
Annoin jokin aika, sitten siskoleni meidän vanhan ja käytetyn kameran, koska heillä ei ollut. Kun näin kameran rikkoutuneena ja hylättynä heillä, se tuntui aluksi pahalta, mutta äkkiä tajusin oman motivini olleen väärän ja oikeasti mietin mitä antaminen tarkoittaa, eihän kamera ollut lainassa, enkä sitä koskaan takaisin olisi halunnut.
Meillä ainakin on lastenvaatteita niin paljon ja niin monelta suunnalta tulleita/ostettuja, etten todellakaan voi muistaa mikä on keneltäkin saatu. Jotkut hienot uutena lahjaksi saadut on toki jääneet muistiin, mutta nyt tarkoitan siis perus t-paitoja ja vanhoja college-housuja yms. Eli kun myyn pieniksi jääneitä niin mukana ovat sekaisin kaikki saadut ja ostetut. Jos joku siitä loukkaantuu niin voivoi...
no ei voi tietää. Toiset närkästyvät kovasti ja toiset eivät ole millänsäkään.
Mikset kysy antajalta, että jos myyn nämä vaatteet eteenpäin, niin mitä haluaa korvaukseksi.